Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
https://www.ad.nl/politiek/scheefwoner-gaat-veel-meer-betalen-voor-zijn-huurwoning~a0cf807d/

Briljant plan. Als we de huren nu meteen naar 710 gooien zijn er plotseling wel huizen waarnaar je kunt doorstromen op de woningmarkt als scheefwoner.

Maar als je ze lekker rond de 300 euro laat huren, dan weet je zeker dat het stel met 2,5 keer het norminkomen lekker blijft zitten. Ook 710 euro is gesubsidieerd wonen. Het is niet alsof je opeens op straat komt te staan. Je moet een stap richting marktconform betalen. Hangt overigens wel af waar je in Nederland woont natuurlijk.

Daarnaast moeten er inderdaad wel woningen bij komen op sommige plekken in Nederland.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar als je ze lekker rond de 300 euro laat huren, dan weet je zeker dat het stel met 2,5 keer het norminkomen lekker blijft zitten. Ook 710 euro is gesubsidieerd wonen. Het is niet alsof je opeens op straat komt te staan. Je moet een stap richting marktconform betalen. Hangt overigens wel af waar je in Nederland woont natuurlijk.

Daarnaast moeten er inderdaad wel woningen bij komen op sommige plekken in Nederland.
Het gaat om het doel. Ik woon ook scheef, maar kan in de omgeving van Amsterdam niet doorstromen. Dan kun je mijn huur naar 710 gooien, maar dat maakt niet dat ik dan plotseling wel kan doorstromen. Kortom je bereikt niks, behalve dat je meer huur ontvangt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het gaat om het doel. Ik woon ook scheef, maar kan in de omgeving van Amsterdam niet doorstromen. Dan kun je mijn huur naar 710 gooien, maar dat maakt niet dat ik dan plotseling wel kan doorstromen. Kortom je bereikt niks, behalve dat je meer huur ontvangt.

Dan hoeft men jou minder te subsidi?ren en kan dat geld elders voor worden gebruikt. Ik snap je punt hoor, maar de maatschappij jou laten onderhouden is niet per se heel veel rechtvaardiger. Ze mogen overigens van mij dan best nog rekening houden met het startkapitaaltje wat je tegenwoordig nodig hebt voor het kopen van een huis. Desnoods zetten zij dat opzij voor je op basis van een verhoogde huur.
 

Atreides

Well-known member
Het gaat om het doel. Ik woon ook scheef, maar kan in de omgeving van Amsterdam niet doorstromen. Dan kun je mijn huur naar 710 gooien, maar dat maakt niet dat ik dan plotseling wel kan doorstromen. Kortom je bereikt niks, behalve dat je meer huur ontvangt.

Doe als echte Amsterdammers en ElSimao. Koop gewoon wat in Almere.

Snap ik wel dat je dat niet doet, maar als je 710 euro over de balk gooit aan huur wordt kopen in Almere natuurlijk veel aantrekkelijker. Genoeg woningen onder de € 200.000.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Almere zit ook in de lift. 206 woningen onder de 200.000 euro op Funda.nl. Daarvan ruim de helft tussen de 175.000 en 200.000 euro. Volgens mij zat ik zonder startersregeling in 2011 in die range qua financiering. De eisen zijn enkel maar strenger geworden.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Binnenlandse politiek

Almere zit ook in de lift. 206 woningen onder de 200.000 euro op Funda.nl.

Vind ik wel apart, voor dat bedrag vind je hier hooguit een tussenwoning waar je zelf nog een dak op moet zetten. Ik zal wel in het verkeerde deel van Limburg wonen. Of heb je het over appartementen?
 

Atreides

Well-known member
Almere zit ook in de lift. 206 woningen onder de 200.000 euro op Funda.nl.

Dat lijkt me voor Amsterdamse begrippen een desolate Siberische leegte. In Emmen (criteria 0 km, tot en met € 20.000) zit je op 173.

Vind ik wel apart, voor dat bedrag vind je hier hooguit een tussenwoning waar je zelf nog een dak op moet zetten. Ik zal wel in het verkeerde deel van Limburg wonen. Of heb je het over appartementen?

Funda rekent alles wat kwalificeert als zelfstandige woonruimte als woning.

N.B. je schrijft dat je in K?ln woont.Gevoelsmatig kan je in grote delen van NL toch gewoon een relijke tussenwoning kopen voor ca € 200.00. Wordt alleen in de grote steden lastig
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Ik begrijp dat de scheefwoner minimaal 41.000 euro per jaar verdient. Dan zit je op een hypotheek van 185.000 euro. Blijven er 120 woningen/appartementen in Almere over.

Edit: 88 onderhandeling, dus aanbod is slechts 32 woningen. Staan nog 16 betaalbare woningen in Purmerend. Staan er nog 95 te koop in Amsterdam.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Kortom, zo lang er woningnood is is het ordinair geldklopperij.

Als iemand in een woning woont voor 400 euro per maand en de markthuur is 1.000 euro per maand, dan is de subsidie per maand 600 euro. Ga je naar die 761 euro op basis van deze maatregel, dan gaat de subsidie terug naar 239 euro. Dat is een andere belichting. Op basis van de hypotheekrente aftrek is de woonsubsidie wellicht te laag. Anderszijds wil men woningbezit stimuleren.
 

gevegt

Well-known member
Ik ga er zomaar vanuit dat Rutte een goede verklaring heeft,


De Nederlandse regering was op de
hoogte van de misdaden die de Syrische
rebellenbeweging Jabhat al-Shamiya
beging.Dat blijkt uit een mailwisseling
in de zomer van 2016 tussen Amnesty
en Buitenlandse Zaken,die is ingezien
door Nieuwsuur en Trouw.

Ondanks die kennis en de belofte geen
mensenrechtenschenders te steunen,
besloot de regering Jabhat al-Shamiya
in 2017 hulpgoederen te sturen.

Volgens Amnesty maakt die groep zich
schuldig aan executies,ontvoeringen van
burgers en sharia-praktijken.Amnesty
wees Buitenlandse Zaken daar meerdere
keren op,blijkt uit de e-mails.
 
Bovenaan