Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Ofwel: we willen meer geld voor elektrificatie en sneller rijden.

Elektrificatie is denk ik het probleem niet, want in de gebieden waar het te vol wordt is alles al ge?lektrificeerd.

Denk dat men meer moet gaan zoeken naar het verdubbelen van sporen, eigenlijk ligt alleen tussen Amsterdam en Utrecht, Schiphol - Duivendrecht, Woerden - Utrecht, Rotterdam - Dordrecht en Leiden - Rijswijk vierspoorsheid. Dat mag wel meer.
 

gevegt

Well-known member
Elektrificatie is denk ik het probleem niet, want in de gebieden waar het te vol wordt is alles al ge?lektrificeerd.

Denk dat men meer moet gaan zoeken naar het verdubbelen van sporen, eigenlijk ligt alleen tussen Amsterdam en Utrecht, Schiphol - Duivendrecht, Woerden - Utrecht, Rotterdam - Dordrecht en Leiden - Rijswijk vierspoorsheid. Dat mag wel meer.

Typische gedachte van iemand die alleen denkt aan meer consumeren.
Minder lijkt me veel beter.
 

Mario

Well-known member
Elektrificatie is denk ik het probleem niet, want in de gebieden waar het te vol wordt is alles al ge?lektrificeerd.

Denk dat men meer moet gaan zoeken naar het verdubbelen van sporen, eigenlijk ligt alleen tussen Amsterdam en Utrecht, Schiphol - Duivendrecht, Woerden - Utrecht, Rotterdam - Dordrecht en Leiden - Rijswijk vierspoorsheid. Dat mag wel meer.

Gewoon alle zitplaatsen in de treinen verwijderen, kunnen er meer mensen staan.
 

JMD

Well-known member
Typische gedachte van iemand die alleen denkt aan meer consumeren.
Minder lijkt me veel beter.
Onzin. Ik denk helemaal niet aan meer consumeren. Ik ben alleen realistisch.
Het is simpel: Nederland groeit qua inwoners, het werk gaat zich steeds meer concentreren in de grote steden, we mogen minder de auto gebruiken. Dan zullen de werknemers toch op een andere manier naar hun werk moeten.

Blijf jij maar lekker zeggen dat we moeten minderen, dat gaat niet gebeuren. Bedrijven gaan niet meer terug naar de dorpen.
 

leo1949

Well-known member
rekenmachine-quantore-vb704q.jpg


Van premier Rutte kreeg Maarten van der Weijden een speciaal Elfstedenzwemtocht-kruisje voor zijn zwemprestatie.
En Mark zei dat Maarten een reus was en een held met deze mooie prestatie.
Ondanks dat hij net niet de elfde stad bereikte vind ook ik dit dus een enorme prestatie waar hij echt trots op mag zijn.
Want hij heeft met zijn zwemtocht van 163 kilometer toch maar even ruim 2,5 miljoen opgehaald Om precies te zijn ?.2511302.00 allemaal voor het KWF.

Nu we toch met wat getallen bezig zijn even de volgende weetjes: 2511302 : 163 = 15406.76 ?uro dat is wat hij per kilometer bij elkaar zwom.
Stel dat we dezelfde berekening loslaten op de opheffing dividendbelasting wat krijgen we dan????
2.000.000.000 : 15406.76 = 129813,14 km

Stel dat Maarten de opheffing van de dividendbelasting zou willen wegzwemmen.
Dan zou hij 129.813,140 kilometer moeten zwemmen dat is ruim 3x de aarde rond.
OJA en Maarten moet dit dan wel elk jaar gaan doen.
Zo zie je maar weer dat Mark Rutte ook een geweldige prestatie gaat leveren door elk jaar zoveel geld van ons over de balk te gooien. :jerry:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Whaha. Heb je ook berekend hoeveel geld van jouw jaarlijkse belastingafdracht naar Shell gaat?
 

De Wolf

Well-known member
In 2019 moet iedereen daadwerkelijk in de portemonnee voelen dat het beter gaat met Nederland. Dat zei premier Mark Rutte na afloop van het kabinetsoverleg in het Catshuis in Den Haag. Daar wordt de komende dagen de begroting voor volgend jaar besproken.
 
Bovenaan