Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Flexibeler werken qua werktijden op de werkplek gaat iig nauwelijks werken. Met name terug sta je vast. Je kan moeilijk de eindtijd na zeven uur of acht uur schuiven. Dan zit je qua eten en sporten niet goed. Thuiswerken is ook niet altijd mogelijk/wenselijk.

Dan het OV, de vergelijking is regelmatig zoals JMD hem schetst. Half uur a drie kwartier versus anderhalf uur.
Amen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Die energie transitie is haast misdadig. Het proberen af te wenden op burgers met maatregelen die nauwelijks effect hebben en extreem duur zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Wie moet het anders betalen?

Uiteindelijk zal altijd een individu de rekening betalen, maar er valt veel meer energiebesparing te halen in het bedrijfsleven. Wat ik er van begrijp heeft zonder goede isolatie van huizen zo?n warmtepomp niet zoveel zin. De isolatie van oudere huizen is vrij kostbaar.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Uiteindelijk zal altijd een individu de rekening betalen, maar er valt veel meer energiebesparing te halen in het bedrijfsleven.
Zeg dat Rutte maar eens.
Trouwens, de grootste vervuilers varen op zee en vliegen in de lucht.
 

JMD

Well-known member
Uiteindelijk zal altijd een individu de rekening betalen, maar er valt veel meer energiebesparing te halen in het bedrijfsleven. Wat ik er van begrijp heeft zonder goede isolatie van huizen zo’n warmtepomp niet zoveel zin. De isolatie van oudere huizen is vrij kostbaar.

En las ook ergens dat de energie die die waterpompen nodig hebben gehaald moeten worden uit kolencentrales, en daar waren meen ik 15 kolencentrales voor nodig. Lekker milieuvriendelijk.

Idd, de grootste vervuilers zijn vliegtuigen en boten, laten ze daar eerst naar kijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De snelste en effectiefste manier is om die twee groepen aan te pakken.
Maar dat zal wel te eenvoudig zijn.

Die groepen hoef je dan niet eens zo hard aan te pakken om hetzelfde effect te krijgen. Neemt niet weg dat je de makkelijke besparingen bij de burgers mag zoeken, maar wat ze nu voor ogen hebben is dat niet.

En las ook ergens dat de energie die die waterpompen nodig hebben gehaald moeten worden uit kolencentrales, en daar waren meen ik 15 kolencentrales voor nodig. Lekker milieuvriendelijk.

Idd, de grootste vervuilers zijn vliegtuigen en boten, laten ze daar eerst naar kijken.

Het moet op papier energie besparen en niet alles telt mee in die berekening.
 

Batigoal

Well-known member
Flexibeler werken qua werktijden op de werkplek gaat iig nauwelijks werken. Met name terug sta je vast. Je kan moeilijk de eindtijd na zeven uur of acht uur schuiven. Dan zit je qua eten en sporten niet goed. Thuiswerken is ook niet altijd mogelijk/wenselijk.

Dan het OV, de vergelijking is regelmatig zoals JMD hem schetst. Half uur a drie kwartier versus anderhalf uur. Nu verkeer ik momenteel in de luxe positie om op de fiets naar mijn werk te kunnen. Voor klantbezoeken bekijk ik altijd hoe makkelijk OV is versus de auto.

Ik heb ruim een jaar een lease auto gehad omdat zonder files het een half uur in de auto was versus een uur en een kwartier of anderhalf uur met OV in een veel te volle trein. Heen was je altijd wel binnen veertig minuten op het werk. Terug was het afhankelijk van de dag drie kwartier of een uur. Uiteindelijk werd het steeds meer een uur, dus ben ik weer lekker in Amsterdam gaan werken. Maar zelfs op slechte dagen is OV dan vrijwel nooit sneller. Het OV dat wel functioneert. Dan hebben we ook nog de dagen dat OV niet functioneert...

Het OV gebruik ik eigenlijk meer priv?, gezien ik zelden klanten bezoek. Ik moet zeggen dat in het weekend mij het OV steeds meer begint tegen te staan. Qua reistijd kom ik initieel wel tot aardige verbindingen, maar qua betrouwbaarheid scoort het OV in het weekend vrij laag. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar weinig geluk gehad met de werkzaamheden planning van de NS. Dat doet mij hoe zeer ik ook van een biertje hou, overwegen om toch maar eens naar een auto te kijken.

Er zijn verschillende manieren om te flexwerken. Vergaderingen per Skype werkt prima, voor meer dan de helft van de vergaderingen is het doorgaans toch niet nodig fysiek bij elkaar te zitten.
Andere oplossing is uiteraard thuiswerken, maar bij mijn vorige werkgever hadden ze semi-thuiswerken; voor een paar uur (buiten de spits) naar kantoor, de rest werk je thuis. Werkt uitstekend kan ik je zeggen.

En zo zijn er meer mogelijkheden. Waarbij uiteraard de ene sector makkelijker is dan de ander. Maar ja, veel werkgevers/nemers zeggen bij voorbaat al "dat kan niet". Ja, dat kom je niet ver. Terwijl je fileleed flink zou verminderen als niet heel Nederland op exact dezelfde wijze functioneert. Dan is het inderdaad druk, maar moet je ook niet zeuren.

Verder heeft het OV zijn kuren, maar men maakt het soms een groter probleem dan het is. Maar daarom moet d??r het geld naar toe.

Overigens heb ik het OV alleen naar Tilburg onhandig ervaren; t.o.v. de drukke binnenstad van Rotterdam en Dordrecht door te komen vond ik het OV een zegen.
 

JMD

Well-known member
En zo zijn er meer mogelijkheden. Waarbij uiteraard de ene sector makkelijker is dan de ander. Maar ja, veel werkgevers/nemers zeggen bij voorbaat al "dat kan niet". Ja, dat kom je niet ver. Terwijl je fileleed flink zou verminderen als niet heel Nederland op exact dezelfde wijze functioneert. Dan is het inderdaad druk, maar moet je ook niet zeuren.
Geloof niet dat veel mensen die dagelijks in de file zitten daarover zeuren. Dat doen met name de transportbedrijven die klauwen met geld verliezen aan de files.
 
Bovenaan