Binnenlandse politiek

leo1949

Well-known member
Dan hadden binnenlandse investeerders vast geen interesse.

We hebben geen binnen of buitenlandse investeerders nodig.
Het systeem van woningbouw verenigingen voldeed al sinds de oorlog
Het is ronduit onbeschoft en asociaal waar dit rechtse klote kabinet mee bezig is.
Eerst de huuders op laten draaien met de verhuurdersheffing voor de kosten van de afschaffing van de dividendbelasting en dan nu de V&D achterna sturen met een KKR constructie.
Ik heb het al aangegeven bij www.ftm.nl en hoop dat ze het oppakken en andere kranten volgen vandaag nog.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
We hebben geen binnen of buitenlandse investeerders nodig.
Het systeem van woningbouw verenigingen voldeed al sinds de oorlog.

Hoe kom je er bij dat de woningbouw vereniging voldoet of dit ooit heeft gedaan? Dat de woningbouwcorporaties nuttig zijn wil ik niet weer leggen, maar wel dat ze voor de gehele markt deze functie kunnen dragen.
 

leo1949

Well-known member
Dat komt omdat de eerste 4 maanden huur naar de verhuurdersheffing en nieuwe belastingen gaan om een VVD hobby te bekostigen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
We hebben geen binnen of buitenlandse investeerders nodig.
Het systeem van woningbouw verenigingen voldeed al sinds de oorlog
Ik ben met je eens dat die buitenlandse investeerders zoeken de verkeerde weg is, maar we moeten niet doen alsof het voldeed voor 'dit rechtse klote kabinet' aan de macht was.
Ook rond de eeuwwisseling kon je ook al lang wachten voordat je een sociale huurwoning kon krijgen.
Het zal best een hele tijd goed gewerkt hebben, maar de laatste 20-25 jaar al zeker niet meer.
 

JFK

Well-known member
Ik ben met je eens dat die buitenlandse investeerders zoeken de verkeerde weg is, maar we moeten niet doen alsof het voldeed voor 'dit rechtse klote kabinet' aan de macht was.
Ook rond de eeuwwisseling kon je ook al lang wachten voordat je een sociale huurwoning kon krijgen.
Het zal best een hele tijd goed gewerkt hebben, maar de laatste 20-25 jaar al zeker niet meer.
Dit is me allemaal even te vaag. Wees eens concreet, wat werkt er de afgelopen 20-25 niet meer goed?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ben met je eens dat die buitenlandse investeerders zoeken de verkeerde weg is, maar we moeten niet doen alsof het voldeed voor 'dit rechtse klote kabinet' aan de macht was.
Ook rond de eeuwwisseling kon je ook al lang wachten voordat je een sociale huurwoning kon krijgen.
Het zal best een hele tijd goed gewerkt hebben, maar de laatste 20-25 jaar al zeker niet meer.
Woningnood is van alle tijden. Jaren 70 en jaren 80 ging het ondanks die fantastische woningbouwverenigingen ook niet heel geweldig volgens mij.
 

Atreides

Well-known member
Dat komt omdat de eerste 4 maanden huur naar de verhuurdersheffing en nieuwe belastingen gaan om een VVD hobby te bekostigen.

Ik meen mij te herinneren dat de verhuurdersheffing kwam omdat de afspraak na afspraak, convenant na convenant werd genegeerd door de sociale verhuurders doordat ze maar op die ettelijke miljarden bleven zitten en verdomden om te bouwen.

Blijft de vraag staan: 'hoe kom je er bij dat de woningbouw vereniging voldoet of dit ooit heeft gedaan (voor de gehele verhuurmarkt)'?
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dit is me allemaal even te vaag. Wees eens concreet, wat werkt er de afgelopen 20-25 niet meer goed?

Lange wachttijden voordat je een woning kon betrekken. Hier in de Bollenstreek liep dat op tot bijna 2 jaar. Zelf had ik er geen last van, want ben direct gaan kopen, maar vrienden van mij + familie (mijn zus) hadden daar wel last van.

En als ik Pascallovic' reactie zo lees was dat eerder ook al het geval.
 

JFK

Well-known member
Lange wachttijden voordat je een woning kon betrekken. Hier in de Bollenstreek liep dat op tot bijna 2 jaar. Zelf had ik er geen last van, want ben direct gaan kopen, maar vrienden van mij + familie (mijn zus) hadden daar wel last van.

En als ik Pascallovic' reactie zo lees was dat eerder ook al het geval.

Zelfs in de jaren 50 en 60 was er ook al woningnood. Dit probleem zal echt niet verholpen gaan worden mocht het in buitenlandse handen komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Lange wachttijden voordat je een woning kon betrekken. Hier in de Bollenstreek liep dat op tot bijna 2 jaar. Zelf had ik er geen last van, want ben direct gaan kopen, maar vrienden van mij + familie (mijn zus) hadden daar wel last van.

En als ik Pascallovic' reactie zo lees was dat eerder ook al het geval.
Zelf niet meegemaakt, maar de krakersrellen en de leus "Geen woning, geen kroning" waren er vast niet omdat het zo lekker liep op de woningmarkt.
 

Atreides

Well-known member
Zelfs in de jaren 50 en 60 was er ook al woningnood. Dit probleem zal echt niet verholpen gaan worden mocht het in buitenlandse handen komen.

Je bedoelt hoop ik 'juist'. Na een zekere periode vanaf1940 en tot en met 1945 was het aantal bewoonbare woningen wat gedaald.

Was toen vrij normaal dat het ene stel bij een ander stel 'moest' inwonen omdat er anders helemaal een tekort was.
 

JMD

Well-known member
Zelfs in de jaren 50 en 60 was er ook al woningnood. Dit probleem zal echt niet verholpen gaan worden mocht het in buitenlandse handen komen.

Volgens mij begon ik mijn eerste post met "Ik ben met je eens dat die buitenlandse investeerders zoeken de verkeerde weg is".
Leo doet echter alsof alleen door dit kabinet de sociale woningmarkt niet meer voldoet. Dat wilde ik aangeven met mijn post. Die sociale woningmarkt loopt allang niet meer.
 

leo1949

Well-known member
Zelf niet meegemaakt, maar de krakersrellen en de leus "Geen woning, geen kroning" waren er vast niet omdat het zo lekker liep op de woningmarkt.

Ik heb het wel meegemaakt er was inderdaad woningnood want je moest een jaar of 4 en in Amsterdam misschien 5 jaar ingeschreven staan.
Dus dat van die kroning klopt wel er was woningnood, maar in andere mate dan nu.
Want hoe lang moet je NU ingeschreven staan???
Ik denk meer dan 10 jaar in Amsterdam.
VVD heeft een hekel aan huurders en dat is bekend dus het word alleen maar erger zeker nu er een KKR constructie komt.
En daar zullen de jongeren nog het meeste last van hebben, maar ja dat is jullie keuze dus "NAAI JE ZELF STEM VVD"
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Hoeveel nieuwe Nederlanders zijn er sindsdien richting Amsterdam getrokken? Verder heeft de lokale politiek ook een aardige hand in de woningvoorraad. Dan ook nog eens het toennemende aantal eenpersoons huishoudens.
 
Bovenaan