Er is helemaal niemand die betaald voor zijn eigen AOW. Bedrijfspensioen is iets anders (al heeft je werkgever daar technisch gezien vaak ??k een zeer groot gedeelte aan bijgedragen).
Nee, want de AOW die je nu krijgt wordt betaald met de belastingen die dit jaar (of in 2017) zijn geheven.Naast inkomstenbelasting heb ik ook PREMIEHEFFING VOLKSVERZEKERINGEN BETAALD dat is voor de wetten die met een A beginnen waaronder de AOW.
Die belastingbetaler was ik dus zelf en niet jij. :heinz:
Leo is een babyboomer, heeft van alles kunnen profiteren, heeft voorzieningen gehad waar de huidige dertigers, veertigers en twintigers alleen maar van kunnen dromen, maar nog is het niet genoeg.Ik weet niet wat de situatie voor Leo is, maar ik heb wel een bepaald idee. Ondanks al zijn gezanik denk ik dat hij meer krijgt van de staat dan ingelegd heeft. Graaier dat het is.
Volgens mij kreeg je vroeger op de middelbare school bij economie hoe AOW werkt, maar jij hebt niet opgelet El Simao?
Volgens mij kreeg je vroeger op de middelbare school bij economie hoe AOW werkt, maar jij hebt niet opgelet El Simao?
Ik weet niet wat de situatie voor Leo is, maar ik heb wel een bepaald idee. Ondanks al zijn gezanik denk ik dat hij meer krijgt van de staat dan ingelegd heeft. Graaier dat het is.
https://www.economielokaal.nl/omslagstelsel/
@ Simao, venijn zit in het woordje 'zelf'. De Nederlandse Bill Gates zou nog geen cent zelf betalen aan zijn AOW.
Geen idee wat je hiermee bedoelt
maar mijn punt is dat de bevolking betaalt en de bevolking geld terugkrijgt. De een ontvangt uit dat systeem meer dan dat ie betaalt, dus een ander moet de rekening daarvoor betalen.
Dat klopt o pzichzelf wel, alleen niet bij de AOW (want omslagstelsel).
CDA-fractievoorzitter in de Eerste
Kamer Elco Brinkman verlaat halverwege
volgend jaar de politiek.In de NRC zegt
hij dat hij plaats wil maken voor een
nieuwe generatie en zich gaat bemoeien
met zijn kleinkinderen.
De 70-jarige oud-minister leidt sinds
2011 zijn senaatsfractie.Daarvoor was
hij jarenlang voorzitter van Bouwend
Nederland.Dankzij die functie en zijn
vele bijbanen werd hij meermaals
genoemd als invloedrijkste Nederlander.
Brinkman zegt dat de partij hem weer
als lijsttrekker wilde,maar daar past
hij voor.Voor hem is de politiek steeds
meer een herhalingsoefening geworden.
Leg uit. Waarom?
Oke.Omdat hij een echte havik was die voor iedereen het beste voor had.
Oke.
Dus jij had hem in 1994 ook een goede premier gevonden? (want daar was ie op af aan het koersen totdat Lubbers eigenlijk 'politieke moord' op Brinkman pleegde)
Waarschijnlijk de beste die we nooit gehad hebben.