Waarom zou Oekra?ne er eigenlijk niet bijmogen?
Waarom zou Oekra?ne er eigenlijk niet bijmogen?
@Max: Het gaat ook over het doodzwijgen van de vvd en het opeens geen geld hebben van de gemeentes.
Ik schat dat ik aan de voorzichtige kant zit als ik beweer dat zo'n 90% van de bevolking dit referendum geen reet interesseert.
Oh maar het heeft te maken met de EU, dan is het altijd kut, dus tegenstemmen maar met die handel.
Zouden de meesten wel weten wat het associatie verdrag inhoud?Mwah, er hebben meer mensen getekend dat de politieke partijen leden hebben, dus volgens mij zijn er toch best wel wat mensen ge?nteresseerd in heel de materie. Zeker als er wat meer over wordt verteld straks.
Ik schat dat ik aan de voorzichtige kant zit als ik beweer dat zo'n 90% van de bevolking dit referendum geen reet interesseert.
Mwah, er hebben meer mensen getekend dat de politieke partijen leden hebben, dus volgens mij zijn er toch best wel wat mensen ge?nteresseerd in heel de materie. Zeker als er wat meer over wordt verteld straks.
Wel een beetje een erg hoog huilie, huilie gehalte.Iets van 425 duizend handtekeningen van stemgerechtigden. Dat is best veel voor iets wat voortkomt uit met name Geenstijl en dus als iets rechts is ingekleurd. Mijn ouders was het hele referendum gebeuren ontgaan en die lezen ook gewoon de krant.
Er zijn ongeveer 13 miljoen stemgerechtigden Nederlanders. Om de drempel te halen zijn er geloof ik 30% stemmen nodig. Dan moeten er negen keer zoveel mensen naar de stembus als nu al hun handtekening hebben gezet. Het hangt er heel erg van af of politieke partijen er aandacht aan besteden, hoe gemeentes de boel organiseren en wat kranten, TV en social media doen. Als alle traditionele partijen vooral hun best doen om de stemgerechtigden niet richting stembus te krijgen, dan lijkt het een vrij kansloos verhaal. Dan hou voortaan dan ook je mond over het belang dat burgers naar de stembus gaat voor wat voor verkiezing dan ook.
Zouden de meesten wel weten wat het associatie verdrag inhoud?
Ik kom heel weinig doodgewone Nederlanders tegen die zich prettig voelen bij de huidige EU. Zeg maar die hele grote middengroep van normale mensen die niet extreem links of rechts zijn, die ?berhaupt niet heel erg politiek ge?ngageerd zijn en die een normaal en rustig leven willen leiden.
Uiteraard een beperkte deelwaarneming mijnerzijds maar in gesprekken op je werk, in de kroeg of kantine, in je familiekring en noem maar op ken ik niemand die een warm voorstander is van de EU. Laat staan van een mogelijke uitbreiding van de EU.
Er gaapt een enorme kloof tussen politici en het volk op dit gebied.