Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Loek Hermans deed het als burgemeester van Zwolle niet verkeerd, maar is nu wel keihard van zijn voetstuk gevallen.
 

Keyser S?ze

New member
Terecht. Hoewel ik VVD stemmer ben vind ik Hermans een arrogante bijbaantjes verzamelaar die er helemaal niks van kan.

Een echte patjepee?r.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ken die Hermans niet zo goed. Maar ik begrijp dat hij honderd bijbaantjes had. Dat lijkt mij wat veel naast het zitten in de Eerste Kamer. Hij was toch ook fractievoorzitter van de VVD van de Eerste Kamer?
 

SanMark.

Well-known member
Hij zal dan wel een leuke wachtregeling meekrijgen of is dat bij de eerste kamer niet het geval ?
 

gevegt

Well-known member
Hij zal dan wel een leuke wachtregeling meekrijgen of is dat bij de eerste kamer niet het geval ?

Geen idee, maar hij had zich wel verzekerd voor dit soort bedrijfsongevalletjes.
De 100.000 euro voor de rechtszaak kan hij dus gewoon doorschuiven.
 

Keyser S?ze

New member
Geen idee, maar hij had zich wel verzekerd voor dit soort bedrijfsongevalletjes.
De 100.000 euro voor de rechtszaak kan hij dus gewoon doorschuiven.

Hmmmm, ik zal morgen eens in mijn polis bestuurdersaansprakelijkheid kijken of er bij wanbeleid ook uitgekeerd wordt.
 

Pascallovic

Well-known member
D66 en SP laten in Amsterdam even zien hoe lekker het pluche zit. Wethouder (D66) heeft een positief rapport over het beleid van haar voorganger (Asscher) achtergehouden voor de gemeenteraad, maar wel eerst alleen naar de fractievoorzitter van de D66 gestuurd met de letterlijke vraag of hij akkoord was met het versturen van het rapport naar de raad. Daar heeft de fractievoorzitter nee op geantwoord omdat hij nog extra onderzoek wilde. Wethouder zal wel mogen blijven zitten van o.a. coalitiegenoot SP. Had verwacht dat ze bij die laatste partij wel principes hadden.
 

zwammy

Well-known member
Zij was er toch niet mee eens dat het nu beter ging als dat zij verwacht had en had daarom dat stuk achtergehouden? Tenminste, dat heb ik laatst ergens gelezen.

Mooi man, hoor je onze geschiedenisstudent niet over.
 

Pascallovic

Well-known member
Zij was er toch niet mee eens dat het nu beter ging als dat zij verwacht had en had daarom dat stuk achtergehouden? Tenminste, dat heb ik laatst ergens gelezen.

Mooi man, hoor je onze geschiedenisstudent niet over.
Zij heeft besloten het compleet anders te doen dan haar voorganger. Dan helpt het niet dat er een rapport komt die positief is over het beleid dat je afschaft. Het is niet zo zeer het achterhouden van het rapport wat mij betreft, maar dat zij eerst aan de persoon die haar moet controleren vraagt of ze het rapport naar de raad moet sturen en toen die daar negatief op antwoordde zij pas heeft besloten om aanvullend onderzoek te doen. Dat een SP daar nu geen stelling tegen neemt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De banken schrijven tegenwoordig voor ons de wetten.
Welkom in Nederland!

Tegenwoordig? Een maat van mij die is medewerker van een Tweede Kamerlid. Die lui staan de halve week lobbyisten te woord. Dan valt het in Nederland nog mee en is het is Brussel tien keer erger.

Met die D66 mevrouw in Amsterdam is het helemaal lachen. Drie positieve rapporten over haar voorganger Asscher die in haar la ligt. Dan jammert Pechtold als er af en toe iets in de la is blijven liggen in Den Haag.
 

JFK

Well-known member
Zij heeft besloten het compleet anders te doen dan haar voorganger. Dan helpt het niet dat er een rapport komt die positief is over het beleid dat je afschaft. Het is niet zo zeer het achterhouden van het rapport wat mij betreft, maar dat zij eerst aan de persoon die haar moet controleren vraagt of ze het rapport naar de raad moet sturen en toen die daar negatief op antwoordde zij pas heeft besloten om aanvullend onderzoek te doen. Dat een SP daar nu geen stelling tegen neemt.
Dat gebeurt helaas bij elke partij.
 

Keyser S?ze

New member
D66 en SP laten in Amsterdam even zien hoe lekker het pluche zit. Wethouder (D66) heeft een positief rapport over het beleid van haar voorganger (Asscher) achtergehouden voor de gemeenteraad, maar wel eerst alleen naar de fractievoorzitter van de D66 gestuurd met de letterlijke vraag of hij akkoord was met het versturen van het rapport naar de raad. Daar heeft de fractievoorzitter nee op geantwoord omdat hij nog extra onderzoek wilde. Wethouder zal wel mogen blijven zitten van o.a. coalitiegenoot SP. Had verwacht dat ze bij die laatste partij wel principes hadden.

D66 heeft dan wel de PvdA van haar Amsterdamse troon gestoten, de geldsmijterij in onze hoofdstad gaat onder de democraten gewoon verder waarbij gemakshalve ook de interne normen en regels gewoon aan de kant worden geschoven.


http://www.metronieuws.nl/binnenland/amsterdam/2015/11/jaarrekening-gemeente-amsterdam-hoger-dan-geraamd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan