Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Ja Leo, we kunnen natuurljk niet en een paar miljard aan de opvang van "asiel"zoekers besteden en de pensioenen in stand houden en tanks en straaljagers blijven kopen.

Ik wil persoonlijk eigenlijk ook een nieuwe auto en een nieuwe cv ketel en een nieuwe racefiets en een lange vakantie boeken. Helaas kan dat niet allemaal tegelijk tenzij ik me in de schulden ga steken.
 

Marinos

Well-known member
Ja Leo, we kunnen natuurljk niet en een paar miljard aan de opvang van "asiel"zoekers besteden en de pensioenen in stand houden en tanks en straaljagers blijven kopen.

Ik wil persoonlijk eigenlijk ook een nieuwe auto en een nieuwe cv ketel en een nieuwe racefiets en een lange vakantie boeken. Helaas kan dat niet allemaal tegelijk tenzij ik me in de schulden ga steken.
Wat is het probleem?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of die van toen meer waren dan die van nu wil ik niet zeggen maar ze werden niet schijtziek als een zak cement zwaarder was dan 25 kilo toen was het 50 kilo en later 40.
Heb je ook nog de tijd meegemaakt dat de werkweek op maandagochtend begon en het weekend pas op de zaterdag middag na half twee begon.

Ik heb mijn opa nooit horen zeiken over dat hij van maandagochtend tot en met zaterdagmiddag moest werken in de metaalsector. Sterker nog, die man had zoveel energei dat hij daarna verder ging met hobby's als aan fietsen sleutelen, andere dingen opknappen of sporten. Al zal hij wel innerlijk hebben gevloekt toen bleek dat hij vermoedelijk zijn kanker vanwege de asbest oo zijn werk heeft gekregen.
 

Mario

Well-known member
Ik heb mijn opa nooit horen zeiken over dat hij van maandagochtend tot en met zaterdagmiddag moest werken in de metaalsector. Sterker nog, die man had zoveel energei dat hij daarna verder ging met hobby's als aan fietsen sleutelen, andere dingen opknappen of sporten. Al zal hij wel innerlijk hebben gevloekt toen bleek dat hij vermoedelijk zijn kanker vanwege de asbest oo zijn werk heeft gekregen.

Herkenbaar, mijn Opa is slechts 69 geworden en ging na zijn pensioen gewoon door met klussen. Bij hem was het ook om 08:00 binnenkomen en meteen aan het werk ... dus niet om 09:00 beginnen en eerst even aan de koffie en het laatste nieuws op DVK ;-)
 

leo1949

Well-known member
Ik wist niet dat het zo moeilijk is om toe te geven dat een groep van 1,1 miljoen huishoudens behoorlijk achtergesteld worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoiets moet je over een langere periode bekijken. Diezelfde groep of iig een groot deel kan er bijvoorbeeld de afgelopen twintig jaar steeds goed zijn weggekomen. Ondanks de leeftijdsverwachtingen weer afnemen neemt de verwachte pensioenleeftijd alleen maar toe. De kans dat ik net zoveel jaar van mijn pensioen kan genieten als mijn opa's is vrij klein. Terwijl beide heren niet eens zo oud zijn geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Genieten van je pensioen? Ik moet het nog zien ...

Wat blijft er over van het pensioen, is er een AOW en haal ik mijn pensioenleeftijd en in welke gezondheid. Men werd destijds sneller oud, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ik wanneer ik bijna mijn opa's leeftijd heb bereikt fysiek net zo fit ben als mijn opa's die ruim voor hun zestigste met pensioen gingen.
 

leo1949

Well-known member
Ja Max als de pensioenen steeds maar verder achter blijven zal je als je er aan toe bent ook niet zo zoveel meer kunnen krijgen.
Misschien moet je dan zelfs je paspoort inleveren als als je met pensioen gaat en ben je geen Nederlander meer.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ja Max als de pensioenen steeds maar verder achter blijven zal je als je er aan toe bent ook niet zo zoveel meer kunnen krijgen.
Misschien moet je dan zelfs je paspoort inleveren als als je met pensioen gaat en ben je geen Nederlander meer.

Als de pensioenen nu niet achter blijven weet ik wel zeker dat er straks niets meer is .
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als de pensioenen nu niet achter blijven weet ik wel zeker dat er straks niets meer is .

Er is straks genoeg over als men nog gemiddeld gezien 5 jaar van hun pensioen mag genieten i.p.v. 15 jaar. Verder het AOW inkomensafhankelijk en we zijn uit de brand.
 

Mario

Well-known member
Je zal er zelf voor moeten zorgen dat je nog wat centjes op de bank heb staan, anders kan je die pensioengerechtigde leeftijd wel vergeten. Gewoon doorwerken tot je 80e of zo ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan