Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

inhethoekje

Active member
Die Zijlstra zette met zijn opmerking over die tomaat wel in 1 keer Thieme en Roemer voor schut om het ook nog een keer dunnetjes over te doen tegen Pechtold.

Zijlstra heeft zich goed verweerd.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is dus het smerige. Je weet gewoon dat de overheid met een truc gaat komen waardoor je genaaid gaat worden. De vraag is hoe. Inkomensafhankelijke AOW, vermogensafhankelijke AOW of dat ze wellicht je huis gaan belasten.

Ik leg vanaf mijn 20ste al circa 100 euro in de maand opzij in een beleggingsfonds , dat geld komt vrij op mijn 60ste ( tja toen ik 20 jaar was , was het doodnormaal om rond je 60ste te stoppen met werken) dat ik langer moet werken maakt me opzich niet uit want dat is een logisch gevolg van het ouder worden daar hadden ze al jaren eerder mee moeten starten om langzaam aan de pensionleeftijd om hoog te gooien. Maar waar ik dus voor vrees is dat ik straks eerst dat potje op moet eten en daarna aan mijn aow kan beginnen en dat iemand die nooit verder heeft gedacht dan de volgende dag gewoon lekker zijn handje weer kan ophouden en gelijk zijn AOW e.d. krijgt.

En het staat natuurlijk vol vraagtekens over hoe het belast gaat worden tegen die tijd. Dan hebben we het nu wel over woekerpolissen en buitensporige afroom percentages van de aanbieders e.d. maar de grootste afromer van het bedrag zal straks opnieuw de staat zijn.
 

inhethoekje

Active member
Ik leg vanaf mijn 20ste al circa 100 euro in de maand opzij in een beleggingsfonds , dat geld komt vrij op mijn 60ste ( tja toen ik 20 jaar was , was het doodnormaal om rond je 60ste te stoppen met werken) dat ik langer moet werken maakt me opzich niet uit want dat is een logisch gevolg van het ouder worden daar hadden ze al jaren eerder mee moeten starten om langzaam aan de pensionleeftijd om hoog te gooien. Maar waar ik dus voor vrees is dat ik straks eerst dat potje op moet eten en daarna aan mijn aow kan beginnen en dat iemand die nooit verder heeft gedacht dan de volgende dag gewoon lekker zijn handje weer kan ophouden en gelijk zijn AOW e.d. krijgt.

En het staat natuurlijk vol vraagtekens over hoe het belast gaat worden tegen die tijd. Dan hebben we het nu wel over woekerpolissen en buitensporige afroom percentages van de aanbieders e.d. maar de grootste afromer van het bedrag zal straks opnieuw de staat zijn.

Volgens mij mag je neveninkomen hebben, dus dat spaargeld is niet van invloed op je AOW.
 

inhethoekje

Active member
Dat is juist het punt. Dat zijn de nu afgesproken regels. De overheid is echter geen betrouwbare partner.

Valt volgens mij wel mee,dit wordt al jaren als hamerstuk meegenomen in het regeerakkoord,ongeacht wie er gaat regeren.
Althans, ik maak me er al 25 jaar geen zorgen om laat ik het zo zeggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Valt volgens mij wel mee,dit wordt al jaren als hamerstuk meegenomen in het regeerakkoord,ongeacht wie er gaat regeren.
Althans, ik maak me er al 25 jaar geen zorgen om laat ik het zo zeggen.

Jij bent ook wel oud genoeg dat je om je AOW geen zorgen hoeft te maken.
 

inhethoekje

Active member
Nee op dit moment niet. Hoe het geld belast word is ook al veranderd met hoe het toen was .

Even van een juridische site geplukt:

Als u naast uw AOW-uitkering nog andere inkomsten heeft zoals loon, een bedrijfspensioen of een lijfrente-uitkering, heeft dit geen invloed op de hoogte van uw AOW-uitkering. Ook als u een bepaald vermogen heeft, is dit niet van invloed op uw AOW-uitkering.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij mag je neveninkomen hebben, dus dat spaargeld is niet van invloed op je AOW.

Nu nog niet nee, maar dat zou zomaar wel kunnen gebeuren en dan is het precies zoals SanMark zegt.
Iemand die nu gaat studeren moet zich eerst in de schulden steken, kan dat natuurlijk wel aflossen doordat hij/zij als het goed is meer gaat verdienen. Maar dan heb je je schuld afgelost en bouw je een potje op en mag je dat alsnog weer opmaken.

Maar goed, Leo zal dat wel goed vinden, eerlijk enzo. Volgens hem en de SP is eenieder met een spaarpot verdacht, en moet je maar langlevedelol leven zonder na te denken over de toekomst. In dit land zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet ze wel pakken. Vorig jaar was er in Rotterdam zo'n project met langdurig werklozen, daar was werk voor geregeld in de kassen, en ze zouden zelfs gebracht worden. Er kwamen er welgeteld 2 ofzo (van de paar honderd opdagen). En maar klagen dat 'de buitenlanders' alles inpikken en dat 'alles zo oneerlijk verdeeld' wordt.
 

JMD

Well-known member
Overigens heb ik goede hoop dat mensen van mijn generatie gewoon weer op hun 65e kunnen, want de babyboomgeneratie is tegen die tijd (2044 praten we over) wel overleden, en tegen die tijd zijn de banen nodig voor de jongeren...

Misschien ijdele hoop, maar we zien tegen die tijd wel. Dat weet je toch nooit.

Als er overigens 1 groep niet mag klagen is het de huidige pensionado's aangevoerd door Gekke Henkie Krol. Als er 1 groep volop geprofiteerd heeft zijn zij het. Niet alleen konden zij nog vroeg met pensioen, tevens zagen zij een verdubbeling van de waarde van hun huis. Als ik zie wat mijn ouders aan hypotheek hebben op een 'gewoon' rijtjeshuis is dat echt belachelijk weinig. Kochten hun huis in 1987 voor 140.000 gulden, het is nu rond de 200.000 euro waard.... En zo is dat met elk huis dat voor ongeveer 1995 gekocht is.
 

inhethoekje

Active member
Nu nog niet nee, maar dat zou zomaar wel kunnen gebeuren en dan is het precies zoals SanMark zegt.
Iemand die nu gaat studeren moet zich eerst in de schulden steken, kan dat natuurlijk wel aflossen doordat hij/zij als het goed is meer gaat verdienen. Maar dan heb je je schuld afgelost en bouw je een potje op en mag je dat alsnog weer opmaken.

Ik las laatst ergens dat een flink percentage studenten onvindbaar zijn als het om het aflossen van hun schuld gaat.
Dan kunnen we natuurlijk allemaal de vinger wijzen naar het kabinet maar elke student die gaat studeren weet waar hij aan begint. En dan niet later onvindbaar zijn voor de aflossing,dan naai je je medestudenten die het wel netjes doen een oor aan.
 

SanMark.

Well-known member
Ik las laatst ergens dat een flink percentage studenten onvindbaar zijn als het om het aflossen van hun schuld gaat.
Dan kunnen we natuurlijk allemaal de vinger wijzen naar het kabinet maar elke student die gaat studeren weet waar hij aan begint. En dan niet later onvindbaar zijn voor de aflossing,dan naai je je medestudenten die het wel netjes doen een oor aan.


De studenten die onvindbaar zijn zullen wel in het buitenland wonen. Anders moet het met BSNnummer e.d. niet moeilijk zijn om die op te sporen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er lopen toch ook een hoop criminelen rond die nog hun celstraf moeten uitzitten? Die wonen waarschijnlijk ook gewoon grotendeels in Nederland.
 

inhethoekje

Active member
Als er overigens 1 groep niet mag klagen is het de huidige pensionado's aangevoerd door Gekke Henkie Krol. Als er 1 groep volop geprofiteerd heeft zijn zij het. Niet alleen konden zij nog vroeg met pensioen, tevens zagen zij een verdubbeling van de waarde van hun huis. Als ik zie wat mijn ouders aan hypotheek hebben op een 'gewoon' rijtjeshuis is dat echt belachelijk weinig. Kochten hun huis in 1987 voor 140.000 gulden, het is nu rond de 200.000 euro waard.... En zo is dat met elk huis dat voor ongeveer 1995 gekocht is.

Sorry, maar dit vindt ik altijd zo gepiep in de ruimte.
Toen de bomen volledig de lucht in schoten ging elk stel wat wilde gaan samenwonen opeens 5/6 keer modaal een woning kopen , liefst 2 onder 1 kap want in een rijtjeshuis dat was maar niks.
Jou ouders hebben het slim gedaan, zijn netjes op hun plek blijven zitten en plukken daar nu de vruchten van, dat heeft niks met mazzel te maken maar met logisch nadenken, je bent een duppie en geen kwartje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan