Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceephax

New member
Ik dacht vooraf dat ze iets groots hadden ontdekt, zoals als toen met die PvdA'er die 40.000 euro van de straatkrant had gejat.
Maar het ging eigenlijk nergens over.
 

gevegt

Well-known member
Ik dacht vooraf dat ze iets groots hadden ontdekt, zoals als toen met die PvdA'er die 40.000 euro van de straatkrant had gejat.
Maar het ging eigenlijk nergens over.
Als het nergens over gaat, waarom dan wel de lagere ambtenaren aanpakken voor de zelfde hoeveelheid geld?
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik vind corruptie voor 240 euro ook corruptie. Maar, geen idee of we dit onder het kopje corruptie of omkoping kunnen zetten.
 

Pascallovic

Well-known member
Als het nergens over gaat, waarom dan wel de lagere ambtenaren aanpakken voor de zelfde hoeveelheid geld?
Dat is inderdaad het enige punt wat mij betreft. Waarom wordt die lagere ambtenaar aangepakt, terwijl ook hij als particulier een korting heeft bedongen van 236? Sowieso vind ik de bedragen dermate laag dat ik mij sowieso af vraag of er enige bevoordeling is geweest van het feit dat het een ambtenaar of de minister betreft. Als ik nu naar een willekeurige dealer stap voor een auto dan is daar ook wel voor ongeveer 200 aan 'voordeeltjes' binnen te halen bij een beetje onderhandelen.
 

gevegt

Well-known member
Dat is inderdaad het enige punt wat mij betreft. Waarom wordt die lagere ambtenaar aangepakt, terwijl ook hij als particulier een korting heeft bedongen van 236? Sowieso vind ik de bedragen dermate laag dat ik mij sowieso af vraag of er enige bevoordeling is geweest van het feit dat het een ambtenaar of de minister betreft. Als ik nu naar een willekeurige dealer stap voor een auto dan is daar ook wel voor ongeveer 200 aan 'voordeeltjes' binnen te halen bij een beetje onderhandelen.

Jij beslist niet in welke auto's de politie gaat rijden. Komt bij dat Pon een bewezen criminele organisatie is.
 

Maasveld

Well-known member
Dat is inderdaad het enige punt wat mij betreft. Waarom wordt die lagere ambtenaar aangepakt, terwijl ook hij als particulier een korting heeft bedongen van 236? Sowieso vind ik de bedragen dermate laag dat ik mij sowieso af vraag of er enige bevoordeling is geweest van het feit dat het een ambtenaar of de minister betreft. Als ik nu naar een willekeurige dealer stap voor een auto dan is daar ook wel voor ongeveer 200 aan 'voordeeltjes' binnen te halen bij een beetje onderhandelen.

Als je de deur uit bent lacht die dealer zich de ballen uit zijn broek als hij je voor 200 euro aan 'voordeeltjes' heeft gegeven.
 

leo1949

Well-known member
Oh hij was toch raadslid van een of andere gemeente.
Maar wat deed hij dan in de landelijke politiek want daar hebben we het hier over?
 

Ivanhoe

Active member
Als ik nu naar een willekeurige dealer stap voor een auto dan is daar ook wel voor ongeveer 200 aan 'voordeeltjes' binnen te halen bij een beetje onderhandelen.
Nou ja, hij had volgens de berichten zijn priv? audi uit Duitsland geimporteerd (om BPM te besparen), deze vervolgens naar PON gebracht in Amersfoort om hem RWD-f?hig te maken (geen gebruikelijke garage voor particulieren), bovendien ruim een uur van zijn woonplaats verwijderd. Niet een erg handige actie van Kamp, wel erg "Hollands".
 

leo1949

Well-known member
Ik dacht vooraf dat ze iets groots hadden ontdekt, zoals als toen met die PvdA'er die 40.000 euro van de straatkrant had gejat.
Maar het ging eigenlijk nergens over.

Wat een amateur 40.000 armzalige eurotjes maar en dat noem jij groot,:p wil je het echt over iets groots hebben dan moet je eens hieronder kijken. :heinz:
Want dat moet je aan profesionals overlaten die pakken miljoenen.
Zoals Ton Hooijmaijers met omkoping, zwendel, valsheid in geschrifte en witwassen,

Deze is toch wel een topper Jos van Rey een drieduimer voor Jos :duim::duim: :duim:
Het aannemen van giften, diensten en beloften ter waarde van 97.699 euro van Van Pol Beheer BV, Roermond.
Het aannemen van giften van RED Security BV, een beveiligings- en surveillancebedrijf te Roermond;
Het aannemen van giften van Meulen Groep BV, een bouw-, vastgoed- en projectontwikkelingsbedrijf te Weert;
De aangenomen giften van deze bedrijven bestaan uit voor Van Rey betaalde bezoeken aan vastgoedbeurzen, voetbalwedstrijden met hotelovernachtingen, 22 vakantiereizen van Van Rey naar de villa van Van Pol aan de C?te d'Azur, uitstapjes, en donaties aan Liba Adviesbureau BV, een bedrijf dat op naam staat van zijn kinderen. In ruil daarvoor zou Van Rey als wethouder deze bedrijven een voorkeursbehandeling hebben gegeven, vertrouwelijke gemeente-informatie hebben verstrekt en besluitvormingsprocedures hebben be?nvloed. Met name Van Pol Beheer BV zou daardoor voor honderden miljoenen euro's projecten hebben kunnen bouwen.
Het witwassen van 175.000 euro;
Het ronselen van 34 volmachtstemmen voor gemeenteraadsverkiezingen;
Het schenden van het ambtsgeheim door informatie te lekken uit de sollicitatieprocedure voor een nieuwe burgemeester aan vier VVD-politici, namelijk Ricardo Offermanns, Vincent Zwijnenberg, staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven en Tweede-Kamerlid Karin Straus (afkomstig uit Roermond).
Het regelen van een billboard langs de A73 voor voormalig VVD Staatssecretaris van Financi?n Frans Weekers in 2012. Voor de huur werd betaald door Van Pol Beheer BV (? 1785) en Meulen Groep BV (? 1190); het Openbaar Ministerie ziet deze bedragen als giften die Van Rey niet had mogen aannemen.

En Kathalijne de Kruif die zat tot aan haar nek in de endeldarm van de lokale kampmaffia. Afpersing, witwassen, enorme wietkwekerijen ze liggen allemaal nog vers in ons geheugen.
De liberale opvatting van integriteit lijkt te zijn: wij bepalen zelf wat goed is

Hier heb je er nog eentje die zijn handen niet omdraaid en 19 miljoen ?uro binnen hengelt en een integriteitwimpel kreeg van Mark Rutte. :duim:
https://www.ftm.nl/artikelen/hoe-henry-keizer-ook-de-laatste-centjes-van-een-koninklijke-vereniging-wegsluisde?share=1

Moet ik er nog meer uit de doos halen.
En vindt je het gek dat Roemer dan zegt "Maar dan wel zonder vvd"
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Ik dacht vooraf dat ze iets groots hadden ontdekt, zoals als toen met die PvdA'er die 40.000 euro van de straatkrant had gejat.
Maar het ging eigenlijk nergens over.

Dan is mijn achting in hem wel gestegen met die extra 10.000 euro want Ceephax had het over 40.000.
Maar daarmee komt hij waarschijnlijk nog niet door de ballotage van de vvd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je van de straatkrant jat, dan jat je van de allerarmste. Dat telt toch zwaarder dan wat uit die pensioenpot graaien van jengelende babyboomers.
 

leo1949

Well-known member
vvd doet niets anders dan jatten van de allerarmste.
Ik hoop wel dat de vvd meer succes krijgt met het liberaliseren van de arbeidsmarkt want dat is goed voor ons land.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan