Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mario

Well-known member
Ik woon in de goede postcode, dus ik heb geen probleem met dat systeem. Als ik overigens ooit aan kinderen zou beginnen, dan zou ik denk ik ze toch niet in Amsterdam laten opgroeien.

Eens. (dat heeft niks met Amsterdam te maken, heb hetzelfde met Rotterdam enz.)

Ik heb tot mijn 7e in Haarlem gewoond, daarna naar Hillegom. En in zo'n dorp is het toch als kind lekkerder om op te groeien vind ik persoonlijk. Veel meer ruimte om te spelen, etc..
Enige nadeel is dat je flink moet fietsen als je naar de middelbare school wilt. Maar goed, dat heb ik ook overleefd.
En met Amsterdam op een half uur afstand met trein en Haarlem met 10 minuten en Leiden iets meer dan 10 minuten liggen de grote steden dichtbij genoeg om daar de 'lusten' van te hebben.

Ligt eraan waar je in de stad woont. Als kind ben ik opgegroeid in een volksbuurt en dat had zeker ook zijn charme. Momenteel woon ik tussen veel groen in een rustige buurt, ideaal speelruimte voor de kleine. In het centrum of aan de Maas is het idd niet echt ideaal voor kinderen.
 

gevegt

Well-known member
TT:

Steeds meer sociale huurwoningen
komen in buitenlandse handen.Vorig jaar
werd 50 procent van alle beleggingen in
huurwoningen gedaan door buitenlandse
investeerders.Van die 14.300 woningen
was de helft afkomstig uit de sociale
huursector,zegt bureau Capital Value.

Vestia verkocht vorig jaar voor 570
miljoen euro 5500 woningen aan de
Duitse belegger Patrizia.Het Britse
Round Hill Capital legde 365 miljoen
neer voor 4000 woningen van het
Wooninvesteringsfonds.

Minister Blok wijst erop dat in veel
gevallen beleggers de woning gewoon als
sociale huurwoning blijven verhuren.

Welkom in Nederland!

Maarre, waarom doen die corporaties dit?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat corporaties zelf volledig onbekwaam zijn. Die in Amsterdam iig wel. Wat een treurige onprofessionele bende is dat zeg. Met een hoop verkapte ambtenaren. Die organisaties moeten echt eens flink opgeschut worden.
 

Shayman

New member
Welkom in Nederland!

Maarre, waarom doen die corporaties dit?
Normaal gesproken om nieuwe wijken te kunnen bekostigen. Ik heb mijn huis ook gekocht van de plaatselijke sociale verhuurder en zij verkochten toen alle huizen in een aantal wijken voor die reden en er is nog een 2e reden:

Wanneer een percentage van de woningen in een wijk koop is ipv huur dan gaat de wijk er ook vaak op vooruit aangezien mensen eerder geneigd zijn om te investeren in eigendom en niet in iets wat dat niet is maar wanneer de buren de tuin bijvoorbeeld wel strak neerleggen dan kan een huurder ook wel eens overstag gaan.
 

gevegt

Well-known member
Normaal gesproken om nieuwe wijken te kunnen bekostigen. Ik heb mijn huis ook gekocht van de plaatselijke sociale verhuurder en zij verkochten toen alle huizen in een aantal wijken voor die reden en er is nog een 2e reden:

Wanneer een percentage van de woningen in een wijk koop is ipv huur dan gaat de wijk er ook vaak op vooruit aangezien mensen eerder geneigd zijn om te investeren in eigendom en niet in iets wat dat niet is maar wanneer de buren de tuin bijvoorbeeld wel strak neerleggen dan kan een huurder ook wel eens overstag gaan.
Ze zeggen dat de woningen niet verkocht worden, maar gewoon huurwoningen blijven. Je redenatie klopt dus in deze niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Ze zeggen dat de woningen niet verkocht worden, maar gewoon huurwoningen blijven. Je redenatie klopt dus in deze niet.

Het bekostigen van andere investeringen klopt toch wel? Met de Amsterdamse corporaties zal het meer het financieren van de kosten voor het opruimen van de rommel van jarenlang wanbeleid.
 

gevegt

Well-known member
Het bekostigen van andere investeringen klopt toch wel?
Dat is waar.
Dan nog vraag ik mij af waarom ze dat moeten doen door het binnenhalen van extern geld door je bezittingen te verkopen. Dat is gewoon heel slecht op de lange termijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan