Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is waar.
Dan nog vraag ik mij af waarom ze dat moeten doen door het binnenhalen van extern geld door je bezittingen te verkopen. Dat is gewoon heel slecht op de lange termijn.

Wanbeleid door bestuurders met financi?le producten en dure auto's. Verder het hebben van verkapte ambtenaren in dienst.
 

gevegt

Well-known member
Wanbeleid door bestuurders met financi?le producten en dure auto's. Verder het hebben van verkapte ambtenaren in dienst.
Sorry, maar dat vind ik te gemakkelijk ( of ben ik te na?ef? ) Na al die schandalen zou de politiek hier toch nooit meer n toestemmen als het slecht beleid zou zijn?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sorry, maar dat vind ik te gemakkelijk ( of ben ik te na?ef? ) Na al die schandalen zou de politiek hier toch nooit meer n toestemmen als het slecht beleid zou zijn?

Als Shayman zijn tweede argument niet van toepassing is, dan kan ik er ook niets anders van maken. Het is niet voor niets Vestia die aan het verkopen is geslagen. Een bestuurder met grootheidswaanzin die heeft gegokt met financi?le producten.
 

gevegt

Well-known member
Daarom ook het onderscheid tussen de 1e reden en de 2e die in deze niet van toepassing is.
Ok?. Onze plaatselijke corporatie verkoopt ook sociale huurwoningen. Dat doen ze aan huurders of anders aan particulieren. Met dat geld bouwen ze dan weer nuttige woningen of renoveren ze oudere woningen.
Nooit verkopen ze aan ( buitenlandse ) investeringsmaatschappijen.
 

gevegt

Well-known member
Als Shayman zijn tweede argument niet van toepassing is, dan kan ik er ook niets anders van maken. Het is niet voor niets Vestia die aan het verkopen is geslagen. Een bestuurder met grootheidswaanzin die heeft gegokt met financi?le producten.
Het is dus om de gaten te dichten. Dat zou best eens kunnen.
Weggegooid geld. Oprotten met dat volk.

De politiek had ABN AMRO moeten dwingen om die woningen over te nemen.
 

Shayman

New member
Ok?. Onze plaatselijke corporatie verkoopt ook sociale huurwoningen. Dat doen ze aan huurders of anders aan particulieren. Met dat geld bouwen ze dan weer nuttige woningen of renoveren ze oudere woningen.
Nooit verkopen ze aan ( buitenlandse ) investeringsmaatschappijen.

Ik zie het hier eigenlijk ook niet meer en dan zou best eens kunnen komen doordat bedrijven ze opkochten om er Oost-Europeanen tijdelijk te kunnen laten wonen zoals ook hier bij een woning in de straat en een heel aantal in de wijk.
 

gevegt

Well-known member
Op radio 1 werd net vertelt wat de reden is om huurwoningen te verkopen aan buitenlandse investeerders.
Het gaat om de verhuurdersheffing.

Verhuurdersheffing:


De verhuurderheffing is een heffing die zich richt op verhuurders van huurwoningen in de gereguleerde sector. Hiermee worden huurwoningen bedoeld waarvan de huur lager is dan de grens voor de huurtoeslag (voor 2015: €710,68). De heffing wordt berekend over de waarde van gereguleerde ofwel sociale huurwoningen. Overigens geldt de heffing alleen voor verhuurders van meer dan tien huurwoningen.

Gevolgen verhuurdersheffing

Het effect van de heffing voor verhuurders hangt samen met het aantal woningen en de WOZ-waarde van die woningen. De kans is groot dat verhuurders de huren zullen verhogen om zo de heffingen te kunnen bekostigen. De verhuurdersheffing zal worden uitgevoerd door de Belastingdienst. De heffing zal moeten worden voldaan aan de hand van een aangifte.

Woonakkoord

In februari 2013 werd al de eerste hand aan het woonakkoord gelegd. Uiteindelijk werd het woonakkoord pas in december 2013 ook goedgekeurd door de Eerste Kamer. De verhuurdersheffing, voorgesteld door minister voor Wonen, Stef Blok, kreeg veel kritiek omdat het akkoord het investeringsvermogen van corporaties en huurders zwaar zou verminderen. Minister Blok besloot daarom om een investeringsfonds op te richten. Wel werd dus besloten de verhuurdersheffing op te nemen in het akkoord, de heffing zal dus gewoon worden uitgevoerd.



Veelgestelde vragen over de verhuurdersheffing:

We hebben enkele veelgestelde vragen over de verhuurdersheffing op een rijtje gezet, met de bijbehorende antwoorden.

• Wie moet de verhuurdersheffing gaan betalen?

De verhuurdersheffing is een heffing die moet worden voldaan door verhuurders van huurwoningen. De heffing geldt dus niet alleen voor woningcorporaties maar ook voor particuliere verhuurders. Voorwaarde is wel dat particuliere verhuurders minimaal tien woningen verhuren.


• Naar wie gaat de opbrengst van de heffing?

De opbrengst van de heffing gaat naar de overheid en belandt rechtstreeks in de staatskas.

Het is dus gewoon belastingontwijking.
Goed gedaan kabinet!
 

Eef de Kip

Well-known member
Als je voor een paar miljard onroerend goed verkoopt dan valt het tenminste niet zo op als er een paar miljoen verdampt aan reisjes en ander financieel wanbeleid.

Of klink ik nu erg links?
 

leo1949

Well-known member
En dit is wat er over te lezen valt op teletekst.

Steeds meer sociale huurwoningen
komen in buitenlandse handen.Vorig jaar
werd 50 procent van alle beleggingen in
huurwoningen gedaan door buitenlandse
investeerders.Van die 14.300 woningen
was de helft afkomstig uit de sociale
huursector,zegt bureau Capital Value.

Vestia verkocht vorig jaar voor 570
miljoen euro 5500 woningen aan de
Duitse belegger Patrizia.Het Britse
Round Hill Capital legde 365 miljoen
neer voor 4000 woningen van het
Wooninvesteringsfonds.

Minister Blok wijst erop dat in veel
gevallen beleggers de woning gewoon als
sociale huurwoning blijven verhuren.
---------------------------------------------------------------
Dit is het begin van enorme huursverhogingen van huurwoningen.
Ik denk dat het beleid van deze regering is het begrip sociale huurwoning op een zo kortmogelijke tijd uitfaseren.
 

JMD

Well-known member
Het punt is natuurlijk ook dat veel mensen te lang in sociale huurwoningen blijven zitten terwijl ze eigenlijk door zouden moeten stromen, zodat de sociale huurwoningen beschikbaar komen voor de mensen voor wie dit nodig is. Een student/jongere komt in zo'n woning als hij weinig verdient, maar blijft er vaak wonen als ie meer verdient. Het zogenaamde scheefwonen. Daardoor loopt de huurmarkt vast.

Sociale woningbouw zorgt aan de andere kant natuurlijk wel voor de 'probleemwijken'. Het zijn de goedkoopste woningen en dat trekt toch een bepaald publiek. Niet per s? allochtoon, want ook sommige Nederlandse gezinnen kunnen er wat van.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Het punt is natuurlijk ook dat veel mensen te lang in sociale huurwoningen blijven zitten terwijl ze eigenlijk door zouden moeten stromen, zodat de sociale huurwoningen beschikbaar komen voor de mensen voor wie dit nodig is. Een student/jongere komt in zo'n woning als hij weinig verdient, maar blijft er vaak wonen als ie meer verdient. Het zogenaamde scheefwonen. Daardoor loopt de huurmarkt vast.

Sociale woningbouw zorgt aan de andere kant natuurlijk wel voor de 'probleemwijken'. Het zijn de goedkoopste woningen en dat trekt toch een bepaald publiek. Niet per s? allochtoon, want ook sommige Nederlandse gezinnen kunnen er wat van.
Wat heeft dat met de verhuurdersheffing te maken?
 

JMD

Well-known member
Moeder mishandelt juf op speelplaats school, ze knijpt de keel van de juf dicht, omdat ze ruzie krijgen over een incident waarbij het kind van die moeder betrokken is.

Het OM neemt de zaak hoog op omdat 'juf' een publieke functie is.

Wat wordt de straf: 60 uur werkstraf en 770 euro schadevergoeding...


En het dan gek vinden dat de status van de docent afkalft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan