Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Doe ik een Zwammy en jij weet van niets.

Jep, had het wel gelezen. Goed, 2 dagen is wel erg karig. Ik heb 2 keer 6 weken gehad en vakantie/ verlofdagen voor ingeleverd. Mooi dat er een bedrijf inspringt in het ouderschapsverlof, ik denk dat het wel zeker belangrijk is dat vader veel aanwezig is in de eerste weken.
 

SanMark.

Well-known member
ik denk dat het wel zeker belangrijk is dat vader veel aanwezig is in de eerste weken.

Ik denk dat het veel belangrijker is dat je bv het eerste jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof krijgt.

Daar heb je als vader en baby veel meer aan. Want juist in die eerste maand heb je nog allerlei hulp en mensen over de vloer.
 

SanMark.

Well-known member
Ook voor de baby?

Ik heb met mijn oudste dochter een veel betere band dan met de jongste.

Bij de oudste ben ik anderhalf jaar lang elke vrijdag thuis geweest en was ik die dag alleen met haar. Bij de jongste kwam het niet uit met het ouderschapsverlof niet uit op mijn werk.

Ik behandel beide kinderen net zo , maar de jongste komt alleen maar naar mij toe als ik alleen met haar ben anders gaat ze altijd naar mama. De oudste heeft totaal geen onderscheid in de ouders.

Natuurlijk kan het ook aan het karakter van het kind liggen maar mijn moeder past vanaf het begin 1 dag in de week op , en daar sprint ze ook op af als ze die ziet.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb hetzelfde als jou en bij mij is de oudste een echt moederskindje. Dus dat ligt niet aan de papadagen.

De hechting van het kind is het belangrijkst in het eerste jaar, en dat heeft niet zozeer met bij haar zijn maar vooral met signaal oppikken. Eten, slapen, troosten, spelen zeg maar.
 

leo1949

Well-known member
Allemaal links SP-gedoe dat vaderschapsverlof en dan ook de weekenden opsparen om daarna nog eens 2 weken vrij te kunnen nemen.
Die 2 dagen die we nu hebben zijn meer dan zat, wie is er niet groot mee geworden. :duim:
 

leo1949

Well-known member
Leo misschien een keer een cursus Hechtingsproblematiek volgen :D

Of je bent links of je bent rechts.
En de meest doen zich hier flink als rechts voor.
Maar dit is meer rechts lullen links vullen.
Dus de eerder door mij gebruikte term "Salon VVD'ers" klopt wel.
Want een echte VVD'er zit met zijn inkomen boven de 4x modaal.
En tussen [haakjes] die cursus heb ik niet nodig want ik stem links.
En dat is omdat ik onder andere OOK voorstander ben van uitbreiding van het vaderschapsverlof.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan