Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonehead

Well-known member
Centrumlinks, centrumrechts, zullen we daar gewoon even een middenkoers van maken?

Ik denk dat de Nederlandse samenleving het meest gebaat is bij een centrumkabinet. En of dat ietwat links of rechts van spectrum zit maakt mij an sich niet zoveel uit. De PvdA heeft het de laatste keer echter uitermate slecht gedaan voor haar oorspronkelijke achterban. Daarvoor zijn ze terecht knetterhard voor afgestraft. De PvdA heeft na Wouter Bos ook geen fatsoenlijke partijleider meer gehad. De afbreuk van de zorg in sneltreinvaart daar is de PvdA grotendeels verantwoordelijk voor. Het leverde graaierd Bos wel een paar leuke commisariaatjes op in de sector. Daar had hij gelukkig wel tijd voor.
 

JMD

Well-known member
Dat hou je altijd. Dat geldt voor iedere politicus.

Zeker. Maar Baudet wordt wel erg aangevallen, onder andere omdat hij vrouwonvriendelijk zou zijn, want hij heeft in een roman een mannelijke hoofdpersoon laten zeggen dat vrouwen graag verkracht willen worden...
 

Bonehead

Well-known member
Graaiers Bos....je hebt wat tegen meer verdienen dan een ander?

Neuh hoor. Alleen fronste ik wel mijn wenkbrauwen toen hij met krokodillentranen afscheid van de politiek nam omdat hij meer aandacht wou schenken aan zijn gezin om vervolgens verschillende commissariaten te pakken.

Ik ben erg tevreden met hetgeen ik krijg en ik gun het van harte als een ander meer krijgt.
 

JFK

Well-known member
Neuh hoor. Alleen fronste ik wel mijn wenkbrauwen toen hij met krokodillentranen afscheid van de politiek nam omdat hij meer aandacht wou schenken aan zijn gezin om vervolgens verschillende commissariaten te pakken.

Ik ben erg tevreden met hetgeen ik krijg en ik gun het van harte als een ander meer krijgt.

Nou nou nou krokodillentranen nog wel. Het deed hem wat dat ie afscheid nam.
Maar nee, dat mag niet, boeoeoeoe!!!

Maar leuk om te weten dat jij precies weet hoe zijn dagindeling er t?en en n? uitziet.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is toch niet zo heel vreemd dat oud-politici hun expertise gebruiken om geld te gaan verdienen? Voor de druk die er elke dag op die mensen staat en de moeilijke beslissingen die ze moeten nemen vangen ze 180.000. Dat vind ik niet bijzonder hoog. Logisch dat je na een ministerschap bij gaat klussen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Plus dat die klusjes natuurlijk een stuk vrijblijvender en makkelijker verdienen dan dat je minister (president) bent met alle verantwoordelijkheden van dien.
 

Ska P 187

Well-known member
Het is toch niet zo heel vreemd dat oud-politici hun expertise gebruiken om geld te gaan verdienen? Voor de druk die er elke dag op die mensen staat en de moeilijke beslissingen die ze moeten nemen vangen ze 180.000. Dat vind ik niet bijzonder hoog. Logisch dat je na een ministerschap bij gaat klussen.

Ligt eraan hoe het tot stand is gekomen.
Zijn bepaalde beslissingen genomen met als reden het vooruitzicht een mooi commissariaat bij een bepaald bedrijf?

Voor de rest tsja, je moet toch weer aan de bak, al vind ik €180.000,- pj genoeg voor de kwaliteit die er afgeleverd wordt.
Zou graag meer betalen, wanneer dit de kwaliteit van de besluitvorming omhoog zou brengen overigens.
 

Bonehead

Well-known member
Nou nou nou krokodillentranen nog wel. Het deed hem wat dat ie afscheid nam.
Maar nee, dat mag niet, boeoeoeoe!!!

Maar leuk om te weten dat jij precies weet hoe zijn dagindeling er t?en en n? uitziet.

Mijn opstelling zal wel alles te maken hebben met mijn achterdocht jegens deze vakgroep. Ik heb erg veel moeite de beweegreden van Bos te geloven in deze. Ik slik ze in ieder geval niet voor zoete koek. Bos zal daar absoluut niet mee zitten. Dat besef ik mij terdege.

Het is toch niet zo heel vreemd dat oud-politici hun expertise gebruiken om geld te gaan verdienen? Voor de druk die er elke dag op die mensen staat en de moeilijke beslissingen die ze moeten nemen vangen ze 180.000. Dat vind ik niet bijzonder hoog. Logisch dat je na een ministerschap bij gaat klussen.

Of dit bedrag wat ruim vijf keer zoveel is als wat de gemiddelde Nederlander krijgt hoog of laag is, laat ik graag in het midden. Er zijn er velen die veel meer verdienen met veel minder verantwoordelijkheden, maar andersom zal dat ongetwijfeld ook zo zijn. Wie bepaalt welke salari?ring bij welke verantwoordelijkheid hoort? Lastig. Dat hij een andere baan neemt als hij het beter kan krijgen kan ik helemaal begrijpen. Dat zou ik ook doen. Ik ken echter zo 1, 2, 3 niemand die zegt de politiek te gebruiken als springplank voor zijn eigen carri?re.
 

zwammy

Well-known member
De Fransen sporen Franse IS strijders op in Syri? en schakelen ze uit om te zorgen dat ze niet terug komen, Amerika is van plan ze uit te schakelen voordat ze terugkomen en in Nederland roepen de experts dat ze individuele training nodig hebben om weer te kunnen functioneren in de maatschappij :sad:
 

Miramar

Well-known member
De Fransen sporen Franse IS strijders op in Syri? en schakelen ze uit om te zorgen dat ze niet terug komen, Amerika is van plan ze uit te schakelen voordat ze terugkomen en in Nederland roepen de experts dat ze individuele training nodig hebben om weer te kunnen functioneren in de maatschappij :sad:
Dat helpt want in Nederland tot dusver geen aanslagen geweest IS gerelateerd.
 

zwammy

Well-known member
Zo had ik het niet eens bekeken. Dus eigenlijk gewoon een huis en een wijf voor de terugkeerders, blijven we veilig.
 

JMD

Well-known member
De Fransen sporen Franse IS strijders op in Syri? en schakelen ze uit om te zorgen dat ze niet terug komen, Amerika is van plan ze uit te schakelen voordat ze terugkomen en in Nederland roepen de experts dat ze individuele training nodig hebben om weer te kunnen functioneren in de maatschappij :sad:

'schakelen ze uit' in de zin van neerschieten???
 

ALenstra

Well-known member
De Amerikanen hebben inderdaad duidelijk gemaakt dat geen buitenlandse IS-strijder Irak levend mag verlaten.
 

JMD

Well-known member
In Deventer heeft een raadslid voorgesteld dat bij de borrel na de raadsvergadering geen alcohol meer mag worden geschonken vanwege 'voorbeeldfunctie'. Haar naam? Bep Spa. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan