Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
ABN/AMRO gaat naar de beurs (in 3 stappen).

Dat worden weer ontslagrondes en sparen voor bonussen.
 

Ivanhoe

Active member
De nationalisatie van de banken is een ware cash cow voor de Nederlandse staat, rendement ligt tegen de 15% en de verwachting is dat alles terug komt.
 

Eef de Kip

Well-known member
De nationalisatie van de banken is een ware cash cow voor de Nederlandse staat, rendement ligt tegen de 15% en de verwachting is dat alles terug komt.

Dat rendement ben ik met je eens maar ik had de indruk dat iedereen het er wel over eens was dat het lastig zal worden om die volledige 27 miljard via een beursgang terug te krijgen?

Sta er trouwens nog steeds volledig achter dat de overheid toen bij is gesprongen.
 

leo1949

Well-known member
Ze kunnen beter die bank omvormen tot een volksbank zoals we vroeger ook hadden.
In het verleden hadden we de Rijkspost spaarbank die gewoon dingen deed die een bank behoort te doen.
Als die bank geen bobo's hoeft te sponsoren dan kan een zzp-er ook terecht want indirect betalen wij die bobo's
Dus een volksbank zonder bonussen is de oplossing.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat mensen ?berhaupt van mening zijn dat dit niet het geval is geweest. Natuurlijk was dat de enige en juiste zet die men kon doen.

Het had voor minder gemogen qua bedrag, maar dat kun je eigenlijk niet als verwijt maken, gezien de snelheid waarmee alles moest gebeuren. Inderdaad hebben ze de juiste beslissing genomen.
 

SanMark.

Well-known member
Dat rendement ben ik met je eens maar ik had de indruk dat iedereen het er wel over eens was dat het lastig zal worden om die volledige 27 miljard via een beursgang terug te krijgen?

Sta er trouwens nog steeds volledig achter dat de overheid toen bij is gesprongen.


Op de Telegraaf staat dat ze 20 a 30 % naar de beurs willen brengen tegen een opbrengst van 15 miljard. Dan krijg je dus die 27 miljard wel weer terug ( als tenminste bij de rest van de verkoop de beurs net zo hoog staat.
 

gevegt

Well-known member
Dat rendement ben ik met je eens maar ik had de indruk dat iedereen het er wel over eens was dat het lastig zal worden om die volledige 27 miljard via een beursgang terug te krijgen?

Sta er trouwens nog steeds volledig achter dat de overheid toen bij is gesprongen.

Het is ruim 30 miljard. De beursgang zal hooguit 17 miljard opleveren.
Verkoop is gewoon kapitaalvernietiging.
 

gevegt

Well-known member
Op de Telegraaf staat dat ze 20 a 30 % naar de beurs willen brengen tegen een opbrengst van 15 miljard. Dan krijg je dus die 27 miljard wel weer terug ( als tenminste bij de rest van de verkoop de beurs net zo hoog staat.
Het is de bedoeling dat alle aandelen in 2017 zijn verkocht en de totale opbrengst is dan 15 miljard.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die 30 miljard al zijn afgeschreven. Maw, is het nu gewoon cashen voor de regering?
 

JFK

Well-known member
Er was van de week nog een docu over de overname van de bank.
Alle vooroordelen die ik had tegen Belgen werden weer eens bevestigd.
 

gevegt

Well-known member
Er was van de week nog een docu over de overname van de bank.
Alle vooroordelen die ik had tegen Belgen werden weer eens bevestigd.
Klopt.

Bij de Fyra heb ik trouwens het idee dat de arrogantie van de NS het grote euvel was en ze niet naar de Belgen wilden luisteren, die het veel beter voor elkaar hadden.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb ook een vader gezien die zeer fanatiek aan het protesteren was tegen Nederland of wat dan ook en een jaartje later de Nederlandse overheid de schuld geeft dat die niet heeft ingegrepen toen hun zoon naar Syrie ging.


Klopt, eerst allemaal allah hakbarren tegen het westen en dan een jaar later lopen huilen omdat je zoon daar kapotgeschoten is en het westen niet ingrijpt, simpel volk.

Hetzelfde als al die iman's die nu komen prediken tegen het westen. Nu allemaal met de kont naar mekka en over een tijd weer zeveren dat je het toch echt niet aanhebt zien komen dat je zoon/dochter kanonnenvoer is geworden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Op de Telegraaf staat dat ze 20 a 30 % naar de beurs willen brengen tegen een opbrengst van 15 miljard. Dan krijg je dus die 27 miljard wel weer terug ( als tenminste bij de rest van de verkoop de beurs net zo hoog staat.

Ik denk dat ze met die 20 a 30% doelen op een totaalbedrag van 15 miljard.


Ik vraag me trouwens af waarom ze nou koste wat kost alles naar de beurs willen brengen. Ze kunnen gewoon een paar jaar wachten tot het beursklimaat en de bank zelf er wat beter voor staan. Zal wel weer met Europese regels te maken hebben waarbij Nederland zoals altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk dat ze met die 20 a 30% doelen op een totaalbedrag van 15 miljard.


Ik vraag me trouwens af waarom ze nou koste wat kost alles naar de beurs willen brengen. Ze kunnen gewoon een paar jaar wachten tot het beursklimaat en de bank zelf er wat beter voor staan. Zal wel weer met Europese regels te maken hebben waarbij Nederland zoals altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn.
Als het aankoopbedrag al is afgeschreven, kan ik mij heel goed voorstellen dat ze in deze regeringsperiode willen cashen.
Wel dom voor de lange termijn, maar dat zal ze aan hun reet roesten.
Even denken, wanneer zijn er weer verkiezingen? Toch niet in 2017?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan