Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Tussendijken, Spangen, Feijenoord, Tarwewijk, Bloemhof, Afrikaanderwijk, Crooswijk.

Nog geen Molenbeek maar (delen van die wijken) zeker niet te onderschatten.

Dit was in de Burgemeester Meineszlaan, hier 300 meter vandaan, waar de oliebollenkampioen altijd staat, dat is op zich een straat met veel koopwoningen en veel (autochtone) gezinnen met jonge kinderen, niet echt vergelijkbaar met Molenbeek.
 

Batigoal

Well-known member
Old timers weren in Rotterdam, maar niets doen aan al die vervuilende schepen.
Wat een land.

Old timers brengen onze economie ten val; die dwaze, romantische lui moeten nieuwe auto's kopen! Schepen pak je net als boeren nooit aan; die dragen onze economie.
 

Jozsef

New member
Dit was in de Burgemeester Meineszlaan, hier 300 meter vandaan, waar de oliebollenkampioen altijd staat, dat is op zich een straat met veel koopwoningen en veel (autochtone) gezinnen met jonge kinderen, niet echt vergelijkbaar met Molenbeek.

Daarom noemde ik bewust Middelland niet. Ik ken die straat, zitten een paar klanten van ons. Mooie statige laan, zoals wel meer daar. Sla je daar echter een zijstraat in is de sfeer direct anders. Veel sociale huurwoningen. In de wijken die ik noemde is die mix koop/huur veel minder aanwezig.
 

U.G.

Well-known member
Daarom noemde ik bewust Middelland niet. Ik ken die straat, zitten een paar klanten van ons. Mooie statige laan, zoals wel meer daar. Sla je daar echter een zijstraat in is de sfeer direct anders. Veel sociale huurwoningen. In de wijken die ik noemde is die mix koop/huur veel minder aanwezig.

Klopt. Alhoewel het nabije Virulyplein en omgeving wel degelijk behoorlijk vooruit is gegaan, Middellandstraat zelf blijft sinds jaar en dag misschien wel het beruchtste stukje Rotterdam. Ik ben de vergelijkingen met Molenbeek nu wel beu, maar the truth be told, het zou me verbazen als de dichtheid van criminaliteit, frustraties en eventuele radicalisering in grote delen van Rotterdam onder zouden doen aan die van andere steden in Noordwest Europa.
 

Jozsef

New member
Ik zei al eerder, wij hebben (nog) geen Molenbeek. Maar hou vooral aandacht op de wijken die ik noemde. Al valt 't overdag, al ik er kom, meestal wel mee hoor.
 

gevegt

Well-known member
Ik zei al eerder, wij hebben (nog) geen Molenbeek. Maar hou vooral aandacht op de wijken die ik noemde. Al valt 't overdag, al ik er kom, meestal wel mee hoor.
Die aandacht is er al jaren. Dat werd toen 'thee drinken' genoemd door de hardliners.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zat vandaag biertjes te drinken met onder andere een Franse Marokkaan/Marokkaanse Fransman/Marokkaan/Fransman. Toch wel interessant hoe hij tegen de wereld aankijkt. Is pas op zijn achttiende naar Frankrijk verhuisd om te studeren. Voelt zich echt Fransman. Woont nu sinds vijftien maanden in Nederland (hoewel de eerste twaalf in Heerlen). Interessant om te horen hoe verschillend Frankrijk en Nederland omgaat met de mensen die in hun land komen wonen en wat beter en respectvoller is. Wat wij als tolerant ervaren kan voor buitenlanders onge?nteresseerd overkomen of aan ze aan hun lot overlaten. Zoals de volkomen vrijheid die we mensen geven en het standaard in het Engels te woord staan van mensen als we doorhebben dat iemand niet van origine Nederlands spreekt. Je kan maar beter met ze bezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan