Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Zeker. Maar daar zit dus iets vreemds in die procedure. Ik zou zeggen dat als bij registratie duidelijk wordt dat iemand uit een volkomen veilig Europees land als Albani? komt, het 1e vliegtuig terug is, niet ontvankelijk zeg maar.
Zo werkt het dus niet. Er moet altijd een rechter te pas komen als de asielaanvrager niet akkoord gaat met zijn uitwijzing.
Trouwens, al die Albanezen gaan voor de oprotpremie. Daar kunnen ze toch weer een poosje in hun eigen land van leven.
 

erka

Well-known member
Misschien is het voor het COA wel voordeliger als er meer asielzoekers binnen komen ?

Inderdaad, dat zou heel goed kunnen.

Zo werkt het dus niet. Er moet altijd een rechter te pas komen als de asielaanvrager niet akkoord gaat met zijn uitwijzing.
Trouwens, al die Albanezen gaan voor de oprotpremie. Daar kunnen ze toch weer een poosje in hun eigen land van leven.

Ja, dat weet ik. Dat is het nou juist.
 

erka

Well-known member
Je hebt dus geen vertrouwen in de rechtsstaat op dit onderwerp?

Je kunt ook zeggen: alleen vanuit vooraf aangegeven landen worden asielverzoeken in behandeling genomen. Dat leg je vooraf in een AmvB vast, en die lijst actualiseer je regelmatig. Dan hoeft er ook geen rechter meer aan te pas te komen want elk protest is dan niet ontvankelijk. Uiteraard geldt dit niet als iemand uit een oorlogsland wordt afgewezen.
 

gevegt

Well-known member
Je kunt ook zeggen: alleen vanuit vooraf aangegeven landen worden asielverzoeken in behandeling genomen. Dat leg je vooraf in een AmvB vast, en die lijst actualiseer je regelmatig. Dan hoeft er ook geen rechter meer aan te pas te komen want elk protest is dan niet ontvankelijk. Uiteraard geldt dit niet als iemand uit een oorlogsland wordt afgewezen.
Dat kan, maar de realiteit is nu dat de politiek er een zooitje van heeft gemaakt met Frontex en we nu ons aan de regels moeten houden als ware ze hier de asielaanvrager. Dat weten al die lui natuurlijk ook en zullen er maximaal van profiteren.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens Rijnmond.nl is op dit moment in Rotterdam-West in samenwerking met de Franse justitie een anti-terreuractie bezig om verdachten van terroristen op te pakken.
 

erka

Well-known member
Volgens Rijnmond.nl is op dit moment in Rotterdam-West in samenwerking met de Franse justitie een anti-terreuractie bezig om verdachten van terroristen op te pakken.

Drie man opgepakt, een Fransman en twee Algerijnen. Gasten hadden een kalasnikov. Dat zegt ook al wel weer genoeg he. Die heb je niet voor de plaatselijke schietclub.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Met de techniek van nu had ik op z'n minst wel een Periscope stream ergens verwacht. Maar ik kom niet verder dan wat tweets van een Rijnmond verslaggever ter plaatste. Als iemand anders iets vindt, hou ik me aanbevolen.
 

Jozsef

New member
Die had ik ook opstaan gisteravond. Niet geheel verrassend natuurlijk; Rotterdam West. Het had overigens ook Zuid kunnen zijn.
 

Jozsef

New member
Dan ken je toch Rotterdam niet goed, m'n beste. Ik heb 't voor de goede orde over Molenbeekachtige wijken.
 

Jozsef

New member
Tussendijken, Spangen, Feijenoord, Tarwewijk, Bloemhof, Afrikaanderwijk, Crooswijk.

Nog geen Molenbeek maar (delen van die wijken) zeker niet te onderschatten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan