Binnenlands nieuws

Abubakari

Well-known member
Maar even serieus, de ophef is niet misplaatst, wat mij betreft ligt het te gevoelig en is het goed dat ie dat zelf inziet, maar het gaat mij meer om hoe het gemeld wordt, als je niet doorleest denk je dat ze een antisemiet hebben gevraagd, als je wel verder kijkt blijkt het wat genuanceerder te liggen. En dat is, ook getuige de reactie van Baudet, bij het antisemitisme onder FVD 'ers niet het geval.
 

zwammy

Well-known member
Halsema wil dat 30% van de brandweer vrouw word. Waarom horen we dat nooit over bouwvakkers, metselaars en vuilnis ophaler?
 

JMD

Well-known member
Ze wil zoveel. Ze wil ook de jeugd voorrang verlenen als na corona de maatschappij open gaat.
Nee, als die maatschappij (ooit) open is maakt dat natuurlijk niet veel uit, dan kan iedereen alles doen. Ze willen vooral kijken of er niet eerder al iets te doen is voor de jeugd. Ze willen sporthallen en buurthuizen daarvoor gaan gebruiken... Geen slecht idee, maar bestaan er nog buurthuizen?? Dat komt op mij erg jaren '60 over... :p
 

gevegt

Well-known member
Lang leve de Amerikaanse invloed!

Instagram heeft een video van de NOS
verwijderd waarin Zwarte Pieten te zien
waren.Het filmpje was in december 2020
geplaatst op een NOS-account na het
overlijden van Bram van der Vlugt,die
tientallen jaren Sinterklaas speelde.

Instagram-eigenaar Facebook wijst op
zijn beleid tegen haatzaaien,waarmee
het tonen van zwartgemaakte gezichten
strijdig is."We willen een omgeving
creëren waarin iedereen zich welkom en
veilig voelt",aldus Facebook.

Volgens de NOS gaat het hier niet om
haatzaaien,maar om een journalistieke
weergave van de manier waarop destijds
Sinterklaas werd gevierd.
 

Joost

Well-known member
Aha, dit is het eerlijke verhaal dus.

Wat is het eerlijke verhaal? Dat sommige mensen de samenleving geld kosten en anderen de samenleving geld opbrengen. Dat is een open deur die voor iedere populatie geldt in welke samenstelling dan ook.

De kop van het artikel is prima, de vergelijking stigmatiserend en onnodig.

Welvaart mag je best delen met mensen die op de vlucht zijn vanwege een oorlog of politieke situatie. Ik vind dat zelfs een morele verplichting.
Daarnaast zit er in Nederland een grote groep arbeidsmigranten die decennia geleden door Nederland zelf is geënthousiasmeerd om naar hier te komen. Omdat er toen de (achteraf naïeve) veronderstelling was dat deze mensen later weer terug zou gaan zijn daar in de inburgering dingen anders gegaan dan zoals we ze nu zouden doen. Dat heeft in de latere jaren ook financiële consequenties gehad voor onze staatskas maar is al heel lang een probleem dat we samen moet oplossen. Een bonnetje of het probleem terug te sturen is er gewoonweg niet.

Dan kom je uiteindelijk uit op beleidspunt waar je wat aan kan veranderen; de gelukszoekers. En laat dat nu ook net de groep zijn waarbij gepoogd wordt om ze niet toe te laten. Dat is in de praktijk ook nog lastiger dan in theorie.

Het werkelijke doel van het stuk ontgaat me dan ook deels. Fijn dat het uitgerekend is maar wat willen we ermee. Beleidsmatig kun je projecten die (te) veel geld kosten stopzetten. In dit vraagstuk is dat praktisch én theoretisch gezien onmogelijk.
 

zwammy

Well-known member
Nou, het verhaal was dat het reuze meeviel met de kosten. Dat is met 16 miljard per jaar toch niet te zeggen, welke kant je de medaille ook draait.
 

Joost

Well-known member
Nou, het verhaal was dat het reuze meeviel met de kosten. Dat is met 16 miljard per jaar toch niet te zeggen, welke kant je de medaille ook draait.
Het is 5% van de totale begroting maar vanwege de complexiteit van het cijfer is dat niet direct iets waar je wat van kan zeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Het kost mijn gezin zeker 4000 euro per jaar.

En wat krijg je ervoor terug? Mensen die een grote bek opzetten en gaan zeggen wat wij allemaal verkeerd doen.

Ik neem aan dat we de herstelbetalingen hier wel vanaf kunnen trekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het kost mijn gezin zeker 4000 euro per jaar.

En wat krijg je ervoor terug? Mensen die een grote bek opzetten en gaan zeggen wat wij allemaal verkeerd doen.

Ik neem aan dat we de herstelbetalingen hier wel vanaf kunnen trekken.

Ben je nou heel trots op jezelf als je dit soort berichtjes schrijft? Of komt dat vooral als er reacties op komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan