Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
https://www.nationaleonderwijsgids....aastricht-ongerust-over-onderwijsplannen.html

In 2014 werd al aan de bel getrokken door de docenten. Dat deden ze bij toenmalig minister van onderwijs, Bussemaker, van de PvdA. Op dat moment was Andr? Postema Eerstekamerlid voor de PvdA. Zijn minister werd toen dus aangevallen. Andr? Postema is momenteel nog steeds senator. Zoals bekend is senator geen fulltimebaan.
Wat doet Postema dan nog meer? Voorzitter zijn van het College van Bestuur van het Limburgs Voortgezet Onderwijs. In die hoedanigheid zat hij zaterdagavond bij Nieuwsuur te zeggen dat Slob de leerlingen van zijn school toch een diploma moest geven.

Dus de waarschuwing in 2014 negeer je (als senator, want het is je eigen minister en daar ga je geen vragen aan stellen) om vervolgens in 2018 de school vrij te pleiten.

Kijk, Baudet is een verschrikkelijke fluim, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat allerlei toezichtsfuncties in elkaar overlopen en dat men bij de grote partijen elkaar de mooie posities toeschuift. Zie ook bv de benoeming van Thom de Graaff tot vicepresident van de Raad van State. En het benoemen tot Minister van Staat van Winnie Sorgdrager (D66), Jaap de Hoop Scheffer (CDA) en Sybilla Dekker (VVD). De Hoop Scheffer is een logische keus, zwaargewicht, oud-NAVO-voorman. Maar die andere 2? Als je dan toch een dame wilt benoemen, waren er dan geen betere te vinden? Of waren zij 'aan de beurt' in de baantjesmachine?
 

Joost

Well-known member
Als dat vele lesuitval gedurende het schooljaar gebeurt is overstappen heel lastig, een school neemt niet zomaar gedurende een schooljaar een leerling aan (tenzij bv sprake van verhuizing of sociale problemen (een leerling die erg gepest wordt en een nieuwe start wil)), dus dat wordt lastig. Als het al jaren een chaos is daar (zoals ik in artikelen lees) dan is idd de vraag waarom je niet overgestapt bent afgelopen zomer.

Voor dat laatste is er een makkelijk antwoord. De school die het betreft is een samenvoeging van de enige twee VMBO scholen aan de oostkant van de Maas. De andere VMBO school in Maastricht ligt echt een heel eind weg, dan hebben we het al over 7,5 kilometer fietsen dwars door de stad. En voor de ouders uit de dorpen in de omgeving is Valkenburg de enige ander optie en ook dat is een flink stuk fietsen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die meneer zat het enorm te bagataliseren JMD. Daardoor kreeg ik eigenlijk de indruk dat het om wat samenvoegingen van toetsen ging.
 

JMD

Well-known member
Voor dat laatste is er een makkelijk antwoord. De school die het betreft is een samenvoeging van de enige twee VMBO scholen aan de oostkant van de Maas. De andere VMBO school in Maastricht ligt echt een heel eind weg, dan hebben we het al over 7,5 kilometer fietsen dwars door de stad. En voor de ouders uit de dorpen in de omgeving is Valkenburg de enige ander optie en ook dat is een flink stuk fietsen.
Aha dank. Het zoveelste nadeel van schaalvergroting dus. Er is niks meer te kiezen als ouder/leerling (en als docent!!).

Die meneer zat het enorm te bagataliseren JMD. Daardoor kreeg ik eigenlijk de indruk dat het om wat samenvoegingen van toetsen ging.
Oke. Duidelijk. Dank voor het melden, dan weet ik dat ik dat interview dus niet ga terugkijken. Mijn bloed ging al koken bij die rector die van de week aan het woord kwam en zei dat het geen zootje was.
Onderwijsbestuurders zijn de ergste bestuurders die er bestaan (oke, zorgbestuurders zijn net zo erg). Totaal geen verstand van wat er speelt, maar wel spelen met overheidsgeld, met alle winden meewaaien met de nieuwste hypes die totaal niet wetenschappelijk bewezen zijn, en maar afgeven op docenten.
 

Pascallovic

Well-known member
Kijk, Baudet is een verschrikkelijke fluim, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat allerlei toezichtsfuncties in elkaar overlopen en dat men bij de grote partijen elkaar de mooie posities toeschuift. Zie ook bv de benoeming van Thom de Graaff tot vicepresident van de Raad van State. En het benoemen tot Minister van Staat van Winnie Sorgdrager (D66), Jaap de Hoop Scheffer (CDA) en Sybilla Dekker (VVD). De Hoop Scheffer is een logische keus, zwaargewicht, oud-NAVO-voorman. Maar die andere 2? Als je dan toch een dame wilt benoemen, waren er dan geen betere te vinden? Of waren zij 'aan de beurt' in de baantjesmachine?
Benoemd worden tot minister van staat is een erebaan van het koninklijk huis. Dat heeft dan weer niks met partijpolitiek te maken. Anders waren in het verleden Dries van Agt en Jan Peter Balkenende het ook wel geworden. Die hebben er toch iets meer recht op dan Dekker met haar 3-jarig ministerschap.
 

JFK

Well-known member
Lijkt me ook ja.

Dan valt zo'n 90% van je bijdrage in de prullenbak. Je houdt alleen Thom de Graaff over. Om d??r dan mee die Baudet te prijzen gaat mij iets te ver.
Partijkartel, partijkartel, partijkartel, ja als je dat maar vaak blijft roepen en herhalen, dan mensen op een gegeven moment daar wel in mee.

Jouw punt over de Eerste Kamer, onderschrijf ik btw voor de volle 100%
 

Bonehead

Well-known member
Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben nog steeds heel tevreden over het OM en de politie die niet meegaan over de speculaties.

Aan de andere kant zou het voor discussie wel goed zijn dat het OM op dezelfde vooringenomen wijze niet geremd door enige kennis van de zaak zou veroordelen zoals hier ook enkele leden doen.
 

JMD

Well-known member
Dan valt zo'n 90% van je bijdrage in de prullenbak. Je houdt alleen Thom de Graaff over. Om d??r dan mee die Baudet te prijzen gaat mij iets te ver.
Partijkartel, partijkartel, partijkartel, ja als je dat maar vaak blijft roepen en herhalen, dan mensen op een gegeven moment daar wel in mee.
In de post blijft alleen Thom de Graaff over ja (was even vergeten dat die andere 3 door het koninklijk huis benoemd werden), maar je weet net als ik dat de lijst groter is dan dat. De baantjesmachine van de politieke partijen draait continu. Het gaat er niet om of je goed was als minister of niet, uiteindelijk regelt men wel een baan als burgemeester ofzo voor je.
 

JFK

Well-known member
In de post blijft alleen Thom de Graaff over ja (was even vergeten dat die andere 3 door het koninklijk huis benoemd werden), maar je weet net als ik dat de lijst groter is dan dat. De baantjesmachine van de politieke partijen draait continu. Het gaat er niet om of je goed was als minister of niet, uiteindelijk regelt men wel een baan als burgemeester ofzo voor je.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Ex-ministers halen hun neus op om ergens aan de slag te gaan als burgemeester.
 

JMD

Well-known member
Dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Ex-ministers halen hun neus op om ergens aan de slag te gaan als burgemeester.
Mwah, dat zijn er nog best wat hoor: Sinds Kok II:Thom de Graaf werd burgemeester van Nijmegen (terwijl hij zelf altijd tegen een gekozen burgemeester was), Annemarie Jorritsma nu van Almere, Eberhard van der Laan was eerst minister voor hij misschien wel de beste burgemeester van Amsterdam ooit werd. Aboutaleb was staatssecretaris (en ongetwijfeld ooit minister geworden), Jozias van Aartsen van Den Haag, Job Cohen (stas van justitie), Hayo Apotheker van Steenwijkerland, Marja van Bijsterveld nu in Delft

En het worden er meer als er staatssecretarissen worden meegenomen. Er halen er ongetwijfeld een aantal flink hun neus voor op voor burgemeester zijn (maar die zie je dan terug op andere plekken als Commissaris van de Koning, en allerlei andere baantjes). Allemaal zaken waar ondoorzichtigheid in zit waarom ze soms gekozen worden. Kijk aan Vd Laan en Aboutaleb hoeven we natuurlijk niet te twijfelen, daar hebben/hadden de 2 grootste steden van NL een hele goede aan. Maar zo'n Van Bijsterveld is totaal mislukt als stas en minister, waarom mag zij dan burgemeester van Delft worden? Dat is puur vanwege die baantjesmachine. En daar heeft Baudet ?cht een punt.
 

JFK

Well-known member
Thom de Graaff die toen burgemeester werd van Nijmegen. Was dat treurig of niet?
Die vent treedt af omdat zijn wet werd getorpedeerd door de Eerste Kemer.....dan denk je, ja, nobel.
Maar even later wordt ie benoemd voor die job in Nijmegen. Dan ben je echt tot??l ongeloofwaardig.
 

JMD

Well-known member
Thom de Graaff die toen burgemeester werd van Nijmegen. Was dat treurig of niet?
Die vent treedt af omdat zijn wet werd getorpedeerd door de Eerste Kemer.....dan denk je, ja, nobel.
Maar even later wordt ie benoemd voor die job in Nijmegen. Dan ben je echt tot??l ongeloofwaardig.
Precies dat. En daarom zeg ik ook dat Baudet vwb die partij-kartelopmerking echt wel een punt heeft.
Net zoals als dat hij een punt heeft dat er meer 'linkse' docenten zijn dan 'rechtse'. Hij gaat alleen te ver door te zeggen dat dat erg is of veranderd moet worden. Zolang een docent gewoon lesgeeft is de politieke voorkeur niet van belang. Het wordt een ander punt als de docent zijn/haar politieke voorkeur wil opdringen aan de leerlingen of de politieke voorkeur laat doorkomen in toetsen met belachelijke opdrachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Enschede nemen ze het ook niet nauw met de regels. Die bal bij Nieuwsuur komt van origine ook niet uit Limburg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Moet we dit echt verder gaan uitleggen JMD? De deur staat al bijna ver genoeg open voor ALenstra.
 
Bovenaan