Nope, is openbaar.Voor dit forum hoop ik dat die school een geloof aanhangt. Het liefst een niet Joods Christelijke.
Enschede is geen Limburg.Typisch Limburgs dus. Jos van Rey is zeker de directeur?
Nope, is openbaar.
https://nos.nl/artikel/2237864-woede-en-ongeloof-bij-ouders-en-leerlingen-vmbo-s-maastricht.html
Sorry hoor, maar wat een droplul is die vent en de docenten ook. Ik heb meerdere malen eindexamenklassen lesgegeven en dan weet je als docent precies welke toets de leerlingen op welk moment moeten maken, dan kan het niet zijn dat je dingen vergeet. En zo laconiek als die vent reageert van 'we vergeten allemaal wel eens wat', dat kan best gebeuren met een 2e klas ofzo, maar absoluut niet met een eindexamenklas. Je prioriteit ligt als school te allen tijde bij de brugklassers (die zich veilig en thuis moeten gaan voelen) en de examenleerlingen (dat ze goed de school kunnen verlaten).
En het lullige is inderdaad: het is de fout van de school, maar de leerlingen boeten hiervoor. (dat is bv ook als een docent zijn eindexamenwerk kwijtraakt, de leerlingen zijn dan de dupe) Zij zullen in augustus in het 3e tijdvak eindexamen moeten doen. Als zij het dan niet halen zullen ze het jaar over moeten doen, want er is geen 4e tijdvak.
Naar het schijnt is voor het MBO een VMBO diploma niet verplicht. Leerlingen die dus vanwege deze blunders van school gezakt zijn zouden toch toegelaten kunnen worden op het MBO waarvoor ze zich al hadden ingeschreven. Klopt dat?
Is havo 4 tegenwoordig ook nog voldoende?
Helemaal mee eens ja. Maar aangezien de overheid inzet op 'zo hoog mogelijk' en 'de samenleving' dat ook doet, heeft HAVO (ten onrechte) meer 'sociaal' aanzien dan MBO.Als je kijkt naar de arbeidsmarkt dan is MBO kansrijker dan HAVO. Nu al verdienen MBO'-ers soms meer dan HBO-ers vanwege het gigantische tekort aan vakmensen.
Typisch Limburgs dus. Jos van Rey is zeker de directeur?
Hoe zijn die leerlingen eigenlijk allemaal geslaagd met zulk belabberd onderwijs?
Als je voor de schoolexamens hoog genoeg scoort, dan hoef je de centrale examens niet heel erg te schitteren.
Die leerlingen gaan daar op dat moment natuurlijk niet over klagen, die vinden al die vrije uren allang best.
Als je voor de schoolexamens hoog genoeg scoort, dan hoef je de centrale examens niet heel erg te schitteren.
Als dat vele lesuitval gedurende het schooljaar gebeurt is overstappen heel lastig, een school neemt niet zomaar gedurende een schooljaar een leerling aan (tenzij bv sprake van verhuizing of sociale problemen (een leerling die erg gepest wordt en een nieuwe start wil)), dus dat wordt lastig. Als het al jaren een chaos is daar (zoals ik in artikelen lees) dan is idd de vraag waarom je niet overgestapt bent afgelopen zomer.Als ik het zo lees, dan hebben die leerlingen/ouders het ook laten gebeuren. Als de helft van de lessen uitvallen, dan zoek je toch naar een andere onderwijsinstelling?