Binnenlands nieuws

leo1949

Well-known member
Ik stel een, in mijn ogen, heel normale vraag omdat ik je post nogal onsamenhangend vind en ik er derhalve geen chocola van kan maken. Maar het zal wel aan mij liggen dat ik ook van de post die ik nu quote eigenlijk geen flauw benul heb wat je er mee bedoeld. Ik vind het wel heel frappant dat je bij een normale vraag direct in de verdediging schiet.
Die onsamenhangende post was deze, en dan gaat het vooral om de blauwe tekst want dat is het stukje wat je er tussenuit knipte beetje chocomel erbij en je kunt er wel chocola van maken. de popcorn doe ik er wel bij. :jerry:

Ja 2 waarvan een dit jaar een rechtenstudie voltooid heeft en werkt voor het Kadaster.
Want die polis waar jij het over had heb ik ook gehad.
Daardoor hebben mijn kinderen nooit wat tekort gehad.
Maar ook had ik een levensverzekering die tot uitkering kwam bij mijn pensioen.
Daarmee ben ik een paar keer naar Azi? geweest Indonesi? en Vietnam.
Oja je maakte mij nog uit voor een egoist die alles en iedereen uitkleed.

Ik ben gescheiden en de kinderen waren aan mij toegewezen.
Nu ben ik naar Afrika geweest en door de 1 persoonstoeslag was ik bijna net zoveel kwijt als 2 personen.
Daarom heb ik de kennis meegenomen waarover ik het al eerder had en die 30% van zijn inkomen kwijt raakt door de VVD plannetjes.


Dus zo ego?stisch ben ik niet en politiek gezien kies ik voor de mensen en niet voor het grootkapitaal.
Want onze rechtse regering stuit nu weer op het volgende probleem en dat is Ikea.
Ook een Haarlemse VVD'er is nog in het nieuws over zaakjes in Amsterdam, maar ja dat soort dingen zie je niet.
Ook Pechtold kom nu in de problemen kijk maar op pagina 105 NOS teletekst en zo rommeld rechts maar door.

Maar wat anders hoe voelt het die domme antwoorden van mij aan het begin van vanavond.
Ik kan het wel raden want ik heb ze ook vaak gehad.

Daarna kom jij met deze reactie op de blauwe vet gedrukte tekst .

Dus dat je een toeslag moet betalen als je alleen op vakantie gaat komt door de politiek Of zit ik er nu helemaal naast?.

Waar haal je die onzin vandaan, waar zeg ik dat?
En waarom is deze post onsamenhangend???
Het is toch duidelijk genoeg wat hier boven staat!!!

Dus dat je een toeslag moet betalen als je alleen op vakantie gaat komt door de politiek. Of zit ik er nu helemaal naast?

Op deze blauw gedrukte vraag zal ik geen antwoord geven want ik schiet niet in de verdediging voor jou, het is gewoon de bekende tactiek die men hier gebruikt als het om de VVD gaat.
Maar ik vraag wel aan jou wat denk jij er zelf van? "Zit je er nu helemaal naast of niet????"
 

JMD

Well-known member
Een oplossing voor een niet-bestaand probleem, dit idee van D66. D66 heeft daar de laatste tijd wel een handje van. En van de andere kant laten ze belangrijke onderwerpen, waar jaren voor gestreden is, nu lopen omdat het pluche goed zit. Referendum als bekendste voorbeeld. Ik heb daar wel moeite mee als D66 stemmer.
Om die reden ben ik afgehaakt bij D66...
 

Pascallovic

Well-known member
Een oplossing voor een niet-bestaand probleem, dit idee van D66. D66 heeft daar de laatste tijd wel een handje van. En van de andere kant laten ze belangrijke onderwerpen, waar jaren voor gestreden is, nu lopen omdat het pluche goed zit. Referendum als bekendste voorbeeld. Ik heb daar wel moeite mee als D66 stemmer.
Het zijn de keuzes die je als partij nu eenmaal moet maken. Referendum eruit en kindervragenuurtje erin. Nu weer een 'designated survivor' maar ondertussen wel het punt loslaten dat het koningshuis ook belasting dient te betalen. Dat is schijnbaar minder belangrijk als je op het pluche zit. Dit zouden andere partijen eens moeten doen. Dan is Pechtold de eerste die we horen om er schande van te spreken.
 

JMD

Well-known member
Het zijn de keuzes die je als partij nu eenmaal moet maken. Referendum eruit en kindervragenuurtje erin. Nu weer een 'designated survivor' maar ondertussen wel het punt loslaten dat het koningshuis ook belasting dient te betalen. Dat is schijnbaar minder belangrijk als je op het pluche zit. Dit zouden andere partijen eens moeten doen. Dan is Pechtold de eerste die we horen om er schande van te spreken.

Precies. En Wilders heeft natuurlijk wel degelijk een punt dat als iemand van de PVV ook maar een tientje als gift aanneemt dat Pechtold direct staat te klagen. Pechtold geeft Wilders nota bene alle munitie die hij wil hebben...
 

Bonehead

Well-known member
Die onsamenhangende post was deze, en dan gaat het vooral om de blauwe tekst want dat is het stukje wat je er tussenuit knipte beetje chocomel erbij en je kunt er wel chocola van maken. de popcorn doe ik er wel bij. :jerry:

Daarna kom jij met deze reactie op de blauwe vet gedrukte tekst .

Waar haal je die onzin vandaan, waar zeg ik dat?
En waarom is deze post onsamenhangend???
Het is toch duidelijk genoeg wat hier boven staat!!!

Ik kreeg bijna een toeval van al die kleuren maar vooruit.

Ik zal het uittekenen.

Wat is er volgens relevant aan jouw post om te beschrijven dat je door de 1 persoonstoeslag bijna net zoveel zou betalen dan wanneer je met twee personen zou gaan?

En hoezo heb je daarom kennis meegenomen waarover je het al eerder had en 30% van je inkomen kwijt geraakt zou zijn door VVD plannetjes.

Op deze blauw gedrukte vraag zal ik geen antwoord geven want ik schiet niet in de verdediging voor jou, het is gewoon de bekende tactiek die men hier gebruikt als het om de VVD gaat.
Maar ik vraag wel aan jou wat denk jij er zelf van? "Zit je er nu helemaal naast of niet????"

Ik heb niks met de VVD en jij volgens mij ook niet. Waarom je dan die tactiek gebruikt is mij dan ook een raadsel.

Al met al snap ik er helemaal niks van en ben ik ook geen hol opgeschoten. Maar goed: Ik zoek de schuld wel bij mezelf. Ik geef het op. Het gaat boven mijn pet.
 

leo1949

Well-known member
Nou ik heb maar 2 kleuren gebruikt blauw en zwart.
Dat heb ik gedaan om te laten zien waarop ik reageerde maar dat geel en rood is van een ander en niet van mij.

Mijn reactie waar je maar een klein stukje uithaalde werd op deze manier geheel uit zijn verband getrokken.
Lees dit topic nog maar eens door vanaf pagina 89 toen ik op de zelfde lullige manier begon te reageren op 2 leden zoals ze dat ook altijd tegen mij deden.
Dan zal een en ander je wel duidelijk worden.

Het relevante aan de 1 persoonstoeslag is dat ik 70% moest betalen van de 2 persoonsprijs.
Door die 30% erbij te doen gingen we met z'n twee?n dat is iets wat ik hem wel gunde en het is gezelliger dan alleen.
Het inkomen van de kennis gaat achteruit omdat hij een Wajong uitkering heeft dat binnen afzienbare tijd van minimumloon naar bijstandsniveau gaat.
Dat is ook ??n van de redenen dat ik zo van leer trek tegen de VVD

Je schreef ook dat je niks hebt met de VVD en het is inderdaad duidelijk dat dat bij mij ook zo is.
Ook ben ik het niet met alle dingen van de SP eens waaronder het standpunt over defensie.
Maar doordat de PvdA zich in het vorige kabinet aan de VVD verkocht had was mijn voorkeur toen het dichtste bij de SP maar van huis uit was ik altijd PvdA.
 

erka

Well-known member
Om die reden ben ik afgehaakt bij D66...

Ik neig er ook naar.

De reactie op de uitslag van het Oekraine-referendum (oei, komt ons slecht uit, dus we nemen het niet over) van D66 was bij mij een soort van kantelpunt.
Als je zo gemakkelijk een van je belangrijkste doelen te grabbel gooit, dan roept dat vragen op. Ik vond het ook geen fijne uitslag, maar als pro-referendumpartij moet je die uitslag dan wel respecteren vind ik.

De laatste tijd gaat het van kwaad tot erger. Ook de sleepwet is weer zoiets. Welke partij streed altijd voor privacy en tegen een angstcultuur? D66. Een van de redenen waarom ik D66 stem. En wie is nu radicaal voor de sleepwet? Ik ben er niet gelukkig mee.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Dat was voor mij het zelfde toen PvdA zich aan de VVD had verkocht.
Nu doet D66 het zelfde, ze hebben zich verkocht aan de VVD voor een plekje in het pluche.
 

JMD

Well-known member
Dat was voor mij het zelfde toen PvdA zich aan de VVD had verkocht.
Nu doet D66 het zelfde, ze hebben zich verkocht aan de VVD voor een plekje in het pluche.

Of dat specifiek aan de VVD is weet ik niet, want ze waren tegen de uitslag van het Oekra?ne-referendum toen ze nog in de oppositie zaten. Ze waren de laatste jaren al flink hun standpunten te grabbel aan het gooien.

Bij D66 heb ik tegenwoordig echt het idee dat ze Nederland bij Europa willen laten aansluiten en eenieder die daar tegen is al zijn rechten ontnemen om daar tegen te protesteren.
 

Maasveld

Well-known member
Een vriend van me is basisschoolleraar, die bracht gisteren toch even de nodige nuances over de werkdruk in het basisonderwijs. Zijn conclusie was dat er teveel vrouwen in het basisonderwijs zitten, omdat die doorgaans heel veel moeite hebben met effici?nt werken.
 

erka

Well-known member
Een vriend van me is basisschoolleraar, die bracht gisteren toch even de nodige nuances over de werkdruk in het basisonderwijs. Zijn conclusie was dat er teveel vrouwen in het basisonderwijs zitten, omdat die doorgaans heel veel moeite hebben met effici?nt werken.

Niet alleen in het onderwijs....
 

Batigoal

Well-known member
Waar ik altijd om moet glimlachen is wanneer vrouwen klagen dat er te weinig vrouwen in topfuncties zitten. Als je ze dan confronteert met het feit dat vrouwen gemiddeld veel minder uren werken en dat die functies altijd minimaal voltijdbanen zijn, dan vallen ze altijd stil.
 

JMD

Well-known member
Een vriend van me is basisschoolleraar, die bracht gisteren toch even de nodige nuances over de werkdruk in het basisonderwijs. Zijn conclusie was dat er teveel vrouwen in het basisonderwijs zitten, omdat die doorgaans heel veel moeite hebben met effici?nt werken.
Dat is zeker ten dele ook waar ja. Verder werken veel van die vrouwen dan 3 dagen, maar doen ze in die andere dagen (vrijwillig dus!!!) ook nog heel veel andere zaken voor 'in de klas'. Ja, de administratie is meer geworden vergeleken met 10-15 jaar terug, en ja het probleem van Passend Onderwijs is op het bordje van de reguliere basisscholen (en ook VO) terecht gekomen, maar veel van die vrouwen willen ook zoveel extra dingen doen 'om het leuk te maken'. Tsja, dan doe je het deels ook zelf. Op de dagen dat je niet werkt, ga dan ook niet nog iets extra's doen....

Waar ik altijd om moet glimlachen is wanneer vrouwen klagen dat er te weinig vrouwen in topfuncties zitten. Als je ze dan confronteert met het feit dat vrouwen gemiddeld veel minder uren werken en dat die functies altijd minimaal voltijdbanen zijn, dan vallen ze altijd stil.
Klopt. Dat is ook een (groot) 'probleem'. Ik ben mentor van een 3VWO (eigenlijk al jaren) en we hebben het dus over profielkeuzes e.d.. Dan praat ik ook in gesprekken over wat de lln later willen, en bij veel meiden hoor ik dan al dat ze 'echt niet full-time willen werken'. Bij jongens hoor ik dat zelden. Opvallend.
 
Bovenaan