Ja jij heb het veel beter gedaan in de wereld dan ik en de rest van de Nederlanders met je enorme villa in Wassenaar en je buitenhuizen in Blaricum en Bloemendaal.
Wij normale Nederlanders zijn veel minder slim dan jij want jij kan zelfs God nog te slim af zijn.
Grappig ik denk dat ik met 38 uur in de week werken een vriendin die 32 uur werkt(waaronder in het weekend) 2 kinderen een eigen huis ( uiteraard met variabele hypotheek) redelijk tot de mister average van Nederland behoor. ( samen hebben we een normaal modaal loon)
Dat ik daarnaast kijk naar wat kansen om voor mijzelf het makkelijk te maken als ik ouder ben.. Bv omdat ik op mijn 20ste al met een polis ben gestart zodat ik een appeltje voor de dorst heb als ik in de 60 ben. Mijn hypotheek loopt af als ik 65 jaar ben. Ik heb voor mijn kinderen een beleggingsfonds geopend ( hoog risico) wat ik kan laten staan tot dat ze kunnen studeren. Je moet gewoon rond kijken wat voor kansen er liggen.
Bv nu met crypto ook, kans is aanwezig dat ik voor 2K nat ga , kans is ook aanwezig dat dit x keer over de kop gaat. Dus die afweging is gauw gemaakt , of 2 k verliezen of kans op een zeer dik bedrag.
Niet bang zijn om wat te verliezen want als je dat niet durft zal je ook nooit wat winnen en is altijd alles te duur.
Toon je ballen eens, recht je rug, en ga er voor en leg de schuld niet altijd bij iemand anders(lees rechts) als je door je eigen falen het weer eens niet gered hebt.