Binnenlands nieuws

ElSimao

Active member
Ik denk dat jij een beetje van het padje af bent want ik heb geen grote voorbeelden aangedragen zoals jij dat noemt.
Dat heb jij gedaan jij komt met dictators en oorlogsmisdadigers etc. omdat je geen weerwoord heb op wat ik aangedragen heb
Ik heb het beleid van deze rechtse regering terecht aangevallen dat klopt want Nederland is meer dan alleen 10% Nederlanders met hoge inkomens.
Nu gaan we weer 1,4 miljard €uro weggeven aan onder andere Unilever VOOR MEER WERKGELEGENHEID TOCH???

En wat doet Unilever??? die verkoopt de margarinesectie aan de KKR.
Weet je nog dat is dat zelfde groepje wat V&D heeft uitgekleed en laten springen dit gaat nu dus ook gebeuren met de margarine fabrieken, daar zullen ontslagen vallen dat voorspel ik jou NU al.
Dit gaat geen banen opleveren maar banen kosten en Rutte heeft daar 1,4 miljard euro van ons geld voor over.
Ik zie het meer als een bruidsschat voor een hoge functie bij Shell en een commissariaat bij Akzo en Unilever.

En jij bagatelliseert dit rechtse beleid waardoor 10% van de bevolking twee derde van ons land bezit en ook nog eens extra gespekt gaat worden,
Jij bent zo dom dat je denkt dat je bij die 10% hoort die mag meedelen in die 1,4 miljard.
Ik denk eerder dat je mag meebetalen aan die 1,4 miljard.
Ik ben benieuwd of er een serieus antwoord komt of dat er weer een blik dictators open getrokken wordt.

Het geven van staatssteun aan bedrijven kun je moeilijk als "rechts beleid" omschrijven.

Daarnaast, 1,4 miljard stelt natuurlijk niet bijster veel voor verder.
 

erka

Well-known member
Dat zijn Becel en Blue Band o.a. Eerlijk gezegd denk ik dat daar best veel mensen werken.
edit: Blue Band, Becel, Bona, Croma, Brio en Zeeuws Meisje.

Natuurlijk niet te vergelijken met V&D, dat was sowieso failliet gegaan.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Eerder wilde Kraft heel Unilever al kopen maar dat heeft Unilever tegengehouden. Nu verkopen ze de slechtst lopende onderdelen, zoals de margarine. Mensen eten minder brood, en als ze dat wel doen kopen ze eerder echte boter. Zit wel een verhaal achter, Leo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb een brief ontvangen dat ik uiteraard niet mee hoef te betalen.
 

leo1949

Well-known member
Wat er gaat gebeuren is heel goed te vergelijken met V&D want KKR trekt het helemaal leeg daar leven ze van.
Die 1,4 miljard belastingeld wordt gebruikt voor ontslagen dat zullen we al zien voordat die 1,4 miljard uitgedeeld wordt.
 

Eef de Kip

Well-known member
De gedachte dat zolang dit soort onderdelen maar onder de hoede van een multinational blijft er een soort van baangarantie is, is natuurlijk wel erg na?ef.

Dit lees ik trouwens op het NRC:"Wereldwijd werken 2.290 mensen bij de bedrijven die nu van eigenaar veranderen. In Nederland gaat het om 283 werknemers."
 

leo1949

Well-known member
De gedachte dat zolang dit soort onderdelen maar onder de hoede van een multinational blijft er een soort van baangarantie is, is natuurlijk wel erg na?ef.

Dit lees ik trouwens op het NRC:"Wereldwijd werken 2.290 mensen bij de bedrijven die nu van eigenaar veranderen. In Nederland gaat het om 283 werknemers."

Je zal maar tussen die 283 mensen zitten dan praat je wel anders.
En je vergeet de toeleveranciers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel leuk dat de toeleveranciers wel tellen als banen daadwerkelijk dreigen te verdwijnen en niet als het gaat om de multinationals hier houden. Dan leveren ze maar erg weinig werkgelegenheid op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

En de margarine sectie zullen we die dan nogmaals 1,4 miljard doen omdat het wel lekker bekt ?

Inclusief de margarine sectie gaat het dan wel om bijna tien miljard. Je kan er wel grappig over gaan doen...
 

erka

Well-known member
Leo, jij zou graag op de lange termijn produkten produceren die verliesgevend worden en uiteindelijk niemand meer koopt? Met mensen die aan het werk zijn om zinloze produkten te produceren? Weet je dat er 70 jaar lang een land is geweest dat dat zo deed? En totaal failliet ging?
 

leo1949

Well-known member
KKR krijgt meer die hadden voor1,4 miljard al V&D gekocht daarna uitgekleed en daarmee 7 miljard opgestreken
Dit gaan ze ook doen met de margarinetak van Unilever en rechts Nederland keurt dit gewoon goed omdat dit korte termijnrendement oplevert.
Alleen jammer dat dit rendement naar de VS gaat en Nederland ziet er niets van die mag wel de ellende ervan oplossen.
Dit mag je ook optellen bij die 1,4 miljard.
 

ElSimao

Active member
KKR krijgt meer die hadden voor1,4 miljard al V&D gekocht daarna uitgekleed en daarmee 7 miljard opgestreken
Dit gaan ze ook doen met de margarinetak van Unilever en rechts Nederland keurt dit gewoon goed omdat dit korte termijnrendement oplevert.
Alleen jammer dat dit rendement naar de VS gaat en Nederland ziet er niets van die mag wel de ellende ervan oplossen.
Dit mag je ook optellen bij die 1,4 miljard.

Wederom ga je compleet de mist in met wat "links" en "rechts" daadwerkelijk betekenen. Niemand die het klassieke "rechtse" gedachtengoed aanhangt is voorstander van staatssteun aan bedrijven. Dus check je feiten aub voor u wat doms roept.
 

leo1949

Well-known member
Leo, jij zou graag op de lange termijn produkten produceren die verliesgevend worden en uiteindelijk niemand meer koopt? Met mensen die aan het werk zijn om zinloze produkten te produceren? Weet je dat er 70 jaar lang een land is geweest dat dat zo deed? En totaal failliet ging?

Dan hadden ze het in het begin van het jaar beter kunnen verkopen aan Kraft Heinz dan had de sectie wel toekomst gehad.
Van concurrentie door Kraft Heinz is geen sprake want Unilever wilde toch al de margarine sectie kwijt
Nu wordt het uitgekleed en het geld gaat naar de VS.
We stinken er nu al weer voor de 2e keer in en de 3e, 4e en 5e keer zullen er ook nog wel komen.
 
Bovenaan