Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat Halsema het niet in de hand heeft en weg moet. Als je een verbod uitvaardigt en het vervolgens toch toestaat, dan heb je geen gezag meer.
Wat is de reden om die demonstratie toch door te laten gaan?

erka

Well-known member

Ik hoor net in het debat dat de noodverordening wel was verlengd maar met een uitzonderingsbevoegdheid om wel een demonstratie toe te staan. Dat was mij niet bekend dat die bevoegdheid er was.

Blijft dat alleen Halsema/Amsterdam weet waarom ze nu die uitzondering hebben gemaakt.

gevegt

Well-known member
Ik hoor net in het debat dat de noodverordening wel was verlengd maar met een uitzonderingsbevoegdheid om wel een demonstratie toe te staan. Dat was mij niet bekend dat die bevoegdheid er was.

Blijft dat alleen Halsema/Amsterdam weet waarom ze nu die uitzondering hebben gemaakt.
Even voor de duidelijkheid, ik weet het ook niet, maar kan mij niet voorstellen dat er geen goede reden is geweest.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ah, we gaan onze pijlen maar weer eens richten op de ME
Zat er toch ook wel in? In de gemeenteraad van Amsterdam zitten partijen/mensen die als standpunt hebben: 'defund the police', uit Amerika overgenomen. Als ze daar nog een keer zouden kijken hoe het nu gaat in de delen van de VS waar idd de politie gedefund is, dan zie je dat vooral de minderheden in de problemen zijn gekomen, o ironie...

Pieros

Active member
Gisteren werden verschillende Nijmeegse middelbare scholen bedreigd via social media, waaronder de school waar mijn oudste zoon op zit. Mails laat in de avond, veel leerlingen uit voorzorg thuisgehouden of tijdens de lesdag naar huis vanwege een onveilig gevoel, politie bij verschillende scholen + alle scholen in rep en roer. Lekker gevolg van waarschijnlijk een puber die het leuk vond om via Photoshop iets leuks te ontwerpen.

JMD

Well-known member
Jep, nou is dit van alle tijden, want kan me van 20 jaar terug nog herinneren dat de school waar ik toen werkte ook een dag compleet in paniek was omdat er dreigberichten binnen waren gekomen enz...

Het enige verschil met toen is dat dit sneller groter wordt door social media.

Pieros

Active member
Jep, nou is dit van alle tijden, want kan me van 20 jaar terug nog herinneren dat de school waar ik toen werkte ook een dag compleet in paniek was omdat er dreigberichten binnen waren gekomen enz...

Het enige verschil met toen is dat dit sneller groter wordt door social media.

Klopt, dat merkte mijn zoon ook vandaag. Via social media werd telkens van alles gedeeld, waardoor het voor hem onder de aandacht bleef.
Voor de leidinggevenden/gezag enz. ook niet te doen. Je weet bijna zeker dat het een loos dreigement is, maar moet het toch serieus nemen.

JMD

Well-known member
Klopt, dat merkte mijn zoon ook vandaag. Via social media werd telkens van alles gedeeld, waardoor het voor hem onder de aandacht bleef.
Voor de leidinggevenden/gezag enz. ook niet te doen. Je weet bijna zeker dat het een loos dreigement is, maar moet het toch serieus nemen.
Klopt.

Er is soms ook wel eens een tijd dat er elke dag wel een bommelding op het spoor is. Dan legt de NS/ProRail ook alles stil, want ja, je zal het maar niet serieus nemen en er wel een bom ontploffen dan breekt de hel echt los...

Bovenaan