Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Bekijk ook even de filmpjes van de Maccabi supporters die (onder andere) Finish the Arabs zingen.

Telstar heeft een buscombi naar Roda uit op zaterdagmiddag maar het Palestijns-Israelische conflict naar Amsterdam halen is geen probleem...

Dus het is voortaan een vrijbrief om bij de volgende islamitische aanslag op moslimjacht te gaan in elk land?

Goed ingegrepen van Halsema. Maar goed, blijkbaar zongen ze liedjes dus dan is alles gerechtvaardigd.

zwammy

Well-known member
Gelukkig mag het schuren.

De Duitsers van de jaren 30 zullen tevreden vanuit de hel kijken naar wat de goed geïntegreerde moslims nu doen.

Joost

Well-known member
Dus het is voortaan een vrijbrief om bij de volgende islamitische aanslag op moslimjacht te gaan in elk land?

Goed ingegrepen van Halsema. Maar goed, blijkbaar zongen ze liedjes dus dan is alles gerechtvaardigd.
Nee allerminst. Maar als je weet dat je een club en supporters treft die openlijk Netanyahu en zijn beleid steunen dan moet je zorgen dat beide partijen wegblijven.

zwammy

Well-known member
Nee allerminst. Maar als je weet dat je een club en supporters treft die openlijk Netanyahu en zijn beleid steunen dan moet je zorgen dat beide partijen wegblijven.

Beide partijen? Dit is Nederland, wij zijn helemaal geen partij in het Israël Gaza conflict.

U.G.

Well-known member
Er komt een groep mensen vanuit het Midden-Oosten hier naartoe om te klieren in de hoofdstad ( kwamen niet voor het voetbal ) dat daar dan Moslimvolk op af komt is evident, het is Amsterdam. Hoewel zwaar politiek beladen, en dan mag de opperbaas zelfs vliegtuigen sturen, maar is dit niet gewoon een voetbalrel-dynamiek ( provocatie-reactie ) die wekelijks wel ergens plaatsvind op de wereld, of past dat niet zo in de bubble waar velen zich in begeven ?

erka

Well-known member
Er komt een groep mensen vanuit het Midden-Oosten hier naartoe om te klieren in de hoofdstad ( kwamen niet voor het voetbal ) dat daar dan Moslimvolk op af komt is evident, het is Amsterdam. Hoewel zwaar politiek beladen, en dan mag de opperbaas zelfs vliegtuigen sturen, maar is dit niet gewoon een voetbalrel-dynamiek ( provocatie-reactie ) die wekelijks wel ergens plaatsvind op de wereld, of past dat niet zo in de bubble waar velen zich in begeven ?

Het zal ongetwijfeld een deel van de waarheid zijn. Die Maccabi fans zijn vast ook geen IJslanders. Maar desondanks was dit natuurlijk wel een voorbedachte gerichte actie. Dus het is heel begrijpelijk dat mensen hier woest over zijn en Halsema heeft het weer laten gebeuren.

JMD

Well-known member
Het is inderdaad wel duidelijk dat Halsema de veiligheid in de stad niet kan garanderen.
Dat wordt al maanden gezegd, maar toen dat werd gezegd was je islamofoob, vrouwenhater, fascist of erger...

Punt is dat ze ook geen kant op kan (en het dus niet allemaal aan haar ligt) met een gemeenteraad die in meerderheid het liefst Israël ziet verdwijnen en bij elke opmerking tegen moslims direct 'islamofobie' begint te schreeuwen maar zelf boos wordt als je hun antisemitisme benoemt (en nee, niet elke opmerking tegen Joden/Israël is antisemitisme, maar evenzo is niet elke opmerking tegen moslims islamofobie). Die gemeenteraad zal Halsema direct aanvallen als die ook maar een zweem van iets toestaat voor Joden/Israël en tegen Palestina/moslims. Zie bv de opening van het Holocaustmuseum. Terecht werd er de opmerking gemaakt dat je geen pro-Palestinademo (anti-Israëldemo) kan toestaan daar vlakbij. Als je dan zegt 'het moet schuren', dan weet je dat het ook tegen je gebruikt kan worden.

Met het verplaatsen van de pro-Palestinademo van gisteren bij de ArenA vandaan gaf ze dus inherent aan toen fout te zitten, maar de geest is wel uit de fles nu.

Gelukkig heeft men in Amsterdam wel de klusbus, regenboogzebrapaden enz, dus de gemeenteraad is tevreden. ;)

JMD

Well-known member
Dat zeg ik toch niet.

Jullie kunnen allemaal echt niet lezen he
Dat kunnen we wel, maar dat wijzen naar anderen is aan beide kanten vervelend. Dat is het als een moslim een aanslag pleegt dat je dan daar ook je moslimbuurman niet op mag aankijken. Dat is het dus ook als Netanyahu de meest idiote maatregelen neemt, daar kijk je ook de Jood/de Israëliër niet op aan. (tenzij die meewerkt aan dat beleid natuurlijk, maar je moslimbuurman mag je ook aanspreken als hij meewerkt aan die aanslagen)

Deathprod

Well-known member
Dat kunnen we wel, maar dat wijzen naar anderen is aan beide kanten vervelend. Dat is het als een moslim een aanslag pleegt dat je dan daar ook je moslimbuurman niet op mag aankijken. Dat is het dus ook als Netanyahu de meest idiote maatregelen neemt, daar kijk je ook de Jood/de Israëliër niet op aan. (tenzij die meewerkt aan dat beleid natuurlijk, maar je moslimbuurman mag je ook aanspreken als hij meewerkt aan die aanslagen)

Even los van alle intimidaties, mishandelingen, sexueel misbruik, (groeps)verkrachtingen, salafisme, vrouwenonderdrukking en terroristische aanslagen, is er in principe weinig mis met moslims wat mij betreft. Hebben we toch maar mooi de muntthee aan te danken.

erka

Well-known member

En precies dat deed ik dus ook niet. Ik benoemde Netanyahu maar niet Joden. Doelde expliciet op de staat/land Israël en niet op de mensen/de religie.

En vervolgens lees ik 3x het verwijt (niet van jou) dat ik het goedpraat.

JMD

Well-known member
En precies dat deed ik dus ook niet. Ik benoemde Netanyahu maar niet Joden. Doelde expliciet op de staat/land Israël en niet op de mensen/de religie.

En vervolgens lees ik 3x het verwijt (niet van jou) dat ik het goedpraat.
Eens. Maar geef eerlijk toe: je reageert op een post over dat Joden/Israëliërs aangevallen zijn met een opmerking over Netanyahu. Dan kan het natuurlijk wel over komen als 'goedpraten'.

Bovenaan