Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
Er zijn gevallen waarbij de doodstraf nog een cadeautje is voor de daders. Dit is er zo eentje.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Abubakari

Well-known member
Wat ik mij afvraag is hoe zoiets kan gebeuren, buren, jeugdzorg, school, nergens gaat een alarmbel af?

Maar vooral hoe kun je als volwassene zo met een kind omgaan? Wat een zieke geest heb je dan en verdien je het dan nog verder te leven?
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat mij betreft houdt het hier wel zo'n beetje op, ik geloof in 2e kansen voor mensen na een misdrijf maar dit is een categorie aan mensen waarbij ze van mij echt de stekker eruit mogen trekken.
 

erka

Well-known member
Wat mij betreft houdt het hier wel zo'n beetje op, ik geloof in 2e kansen voor mensen na een misdrijf maar dit is een categorie aan mensen waarbij ze van mij echt de stekker eruit mogen trekken.

Eens. Ik vind dat er meerdere (zeldzame, gelukkig) gevallen zijn waarbij de doodstraf echt wel gerechtvaardigd is. Dit voorbeeld. Die man uit Frankrijk die zijn 72-jarige vrouw drogeerde en vervolgens minimaal 51x liet verkrachten. Breivik. Diverse daders van terreur waar veel doden bij vallen, niet alleen 9/11 maar ook die messtekers uit Solingen en Southport. Minderjarig of niet.

Welk recht hebben zij om anderen zo het leven te ontnemen of te verwoesten?

Van mij mogen ze op de elektrische stoel. Weg ermee.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wat ik mij afvraag is hoe zoiets kan gebeuren, buren, jeugdzorg, school, nergens gaat een alarmbel af?
Inderdaad...

Overigens valt me sowieso de laatste tijd op dat jeugdzorg niet de beste indruk maakt. Je komt steeds vaker gevallen tegen dat jeugdzorg juist niet zorgt voor de jeugd. Er was toch ook dat geval waarbij het kind juist (door jeugdzorg) teruggestuurd werd naar de ouders, terwijl het kind op school en bij jeugdzorg alarm had geslagen.
 

erka

Well-known member
Overigens valt me sowieso de laatste tijd op dat jeugdzorg niet de beste indruk maakt. Je komt steeds vaker gevallen tegen dat jeugdzorg juist niet zorgt voor de jeugd. Er was toch ook dat geval waarbij het kind juist (door jeugdzorg) teruggestuurd werd naar de ouders, terwijl het kind op school en bij jeugdzorg alarm had geslagen.

Bezuinigingen en decentralisatie. Was echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht idee.
 

gevegt

Well-known member
Ja, het geld moest ergens anders heen. Daar hadden ze niet heel goed over nagedacht.
De commerciële bureaus hebben heel slim goedkoop bij de gemeente hun aanbod neergelegd en toen gekregen.
Daarna hebben ze hun winst verhoogd ( natuurlijk van te voren bedacht ) om bijna alleen de lichtste gevallen in be=handeling te nemen. Zo kregen ze een goed resultaat met gevolg dat de zwaardere gevallen niet behandeld werden. Dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Nog een vraag over zo veel verwarde mensen op straat?
 

zwammy

Well-known member
Bezuinigen van de ggz. Marktwerking in de zorg. Waardoor er alleen maar zzp ers komen. Marokkaaantjes in dikke auto's 3 diensten achter elkaar draaiend, geen zorg en als er iemand niet kan komt z'n neef wel invallen. Moeten blij zijn met alles wat ze kunnen hebben dus dan maar zo meewerken op de groep. Dit is zo in de gehandicapten en jeugd zorg. Bij ons gelukkig nog niet
 

Maasveld

Well-known member
Bezuinigen van de ggz. Marktwerking in de zorg. Waardoor er alleen maar zzp ers komen. Marokkaaantjes in dikke auto's 3 diensten achter elkaar draaiend, geen zorg en als er iemand niet kan komt z'n neef wel invallen. Moeten blij zijn met alles wat ze kunnen hebben dus dan maar zo meewerken op de groep. Dit is zo in de gehandicapten en jeugd zorg. Bij ons gelukkig nog niet
Benieuwd hoe streng de controle op de Wet DBA gaat zijn vanaf komend jaar. Ik las alweer dat in het begin voornamelijk wordt gekeken naar "gedwongen" ZZP'ers, dus ik heb er een hard hoofd in.
 

zwammy

Well-known member
Ja, er moet flink veranderd gaan worden en dat zal niet gaan gebeuren. Maar als ze vast personeel niet kunnen belonen maar wel flink geld blijven uitgeven aan schimmige bedrijfjes zal er niet veel verandering zijn.
 

JMD

Well-known member
Had er nog niet van gehoord (maar goed, ben ook geen ZZP-er), maar wordt dit niet weer een bureaucratisch gekloot waar allerlei bureautjes weer flink op gaan verdienen?
 

Joost

Well-known member
Had er nog niet van gehoord (maar goed, ben ook geen ZZP-er), maar wordt dit niet weer een bureaucratisch gekloot waar allerlei bureautjes weer flink op gaan verdienen?
Ik zou niet weten waarom?

Die schijnzelfstandigheid is soms wel een probleem hoor. Neem bijvoorbeeld in de bouw waar je een aannemer hebt lopen die 15 metselaars heeft rondwandelen die allemaal ZZP'er zijn, vaak Pools/Hongaars. Die zijn eigenlijk in dienst.
 

gevegt

Well-known member
Ik zou niet weten waarom?

Die schijnzelfstandigheid is soms wel een probleem hoor. Neem bijvoorbeeld in de bouw waar je een aannemer hebt lopen die 15 metselaars heeft rondwandelen die allemaal ZZP'er zijn, vaak Pools/Hongaars. Die zijn eigenlijk in dienst.
Klopt, vooral bij grotere bouwprojecten is dat weleens een probleem. Dan krijg je te maken met onderaannemers en dan nog een paar gradaties lagen er onder.
Op zich geen probleem als ze de werknemers op tijd zijn aangemeld. Niet alleen dat gebeurd lang niet altijd, maar als ze horen over de veiligheidsvoorschriften mogen ze vaak niet eens aan het werk.
Toch heb ik vaak mee gemaakt dat een leidinggevende zo veel druk op de poortwachter zette dat ze aan het werk gingen.
Helaas daardoor een aantal ongelukken gezien met die werknemers.
Laat ik maar niet beginnen hoe de opdrachtgever daarmee omgaat.
 
Bovenaan