Binnenlands nieuws

Maasveld

Well-known member
NOS wordt wel eens verweten fake news te brengen. Wanneer je kijkt/luistert naar het filmpje in het artikel leggen ze het er in deze wel heel dik bovenop.

Dakloze arbeidsmigranten verblijven in bossen bij Venlo - https://nos.nl/l/2538107

erka

Well-known member
De dader schijnt een zekere Ayoub M. te zijn en heeft ook al eens zijn moeder in haar en handen en hals gestoken.

Hij heeft blijkbaar een ingewikkelde psychische stoornis. Iets met waandenkbeelden.
Goh, dat verbaast me nou niks. Je moet wel heel erg psychisch gestoord zijn als je willekeurige onschuldige mensen doodmaakt.

erka

Well-known member
Datalek: gegevens alle agenten gehackt. Nog onduidelijk wat wel en niet precies.
Hoe dan ook, een enorme impact.

Batigoal

Well-known member
Datalek: gegevens alle agenten gehackt. Nog onduidelijk wat wel en niet precies.
Hoe dan ook, een enorme impact.
Dat is best heftig. Lijkt me geen fijn idee als agent. Ik heb een neef en hij en diens vrouw zijn ook agenten. Als je die verhalen soms hoort snap ik wel dat ze zich bewust afzijdig houden online. Die anonimiteit zijn ze nu ook wel kwijt.

erka

Well-known member
Dat is best heftig. Lijkt me geen fijn idee als agent. Ik heb een neef en hij en diens vrouw zijn ook agenten. Als je die verhalen soms hoort snap ik wel dat ze zich bewust afzijdig houden online. Die anonimiteit zijn ze nu ook wel kwijt.

Dit is gewoon een totale ramp.

JMD

Well-known member

"Heel anders pakte de straf van een soortgelijke actie in Nederland uit. Drie activisten die zich in 2022 vastlijmden aan het Meisje met de parel (1665-1667) van Johannes Vermeer en er rode vloeistof overheen gooiden kregen geen celstraf. Het Gerechtshof in Den Haag besloot „ondanks de ernst van de feiten” geen straf op te leggen, om te voorkomen dat het toekomstige demonstranten daarmee zou afschrikken hun recht op vrijheid van meningsuiting uit te oefenen."

Echt. Hoe verzin je het... Je legt geen straf op vanwege je misdraging bij de demo omdat "het toekomstige demonstranten daarmee zou afschrikken hun recht op vrijheid van meningsuiting uit te oefenen".

Ben benieuwd of die rechter dat bij elke misdraging in een demo zou vinden, of alleen bij bepaalde type demo's?

Pieros

Active member
Hier snap ik ook niks van. Het zou andersom moeten zijn. Het zou juist wel moeten afschrikken, zodat demonstranten een andere manier kiezen om te demonstreren.

Abubakari

Well-known member
27 maanden cel voor wat soep op een stuk glas gooien, hoe verzin je het?
Het schilderij in de National Gallery is beschermd door glas en bleef onbeschadigd bij de actie, maar de lijst van het werk liep een geschatte 10.000 pond (circa 12.000 euro) aan schade op.

Is 27 maanden nog wel aardig wat, maar het was dus meer dan wat soep op glas.

JMD

Well-known member
27 maanden cel voor wat soep op een stuk glas gooien, hoe verzin je het?
In Engeland snappen ze dus wel dat je een afschrikwekkende straf moet geven. Zie je ook gebeuren met mensen die op sociale media oproepen tot geweld, ook die krijgen flinke straffen.

Bovenaan