Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
De Nederlandse politie is tot in de haarvaten opgeleid om te de-escaleren. Dat is ook vaak het beste maar af en toe mag er best wel direct hard ingegrepen worden. Zoals bij bezetten van de Tweede Kamer, blokkeren van snelwegen, hooligans of ruziënde Eritreërs zoals laatst. Alleen dat kunnen/willen ze niet want a) ze zijn er niet toe opgeleid en b) ze hebben niet genoeg agenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Of een Nederlander die de Holocaust heeft overleefd. Maar wie geeft er ook toestemming om te gaan demonstreren voor een Holocaust museum?
 

JMD

Well-known member
Of een Nederlander die de Holocaust heeft overleefd. Maar wie geeft er ook toestemming om te gaan demonstreren voor een Holocaust museum?
Dat zal Halsema wel zijn, het was immers een pro-Palestinademo, die mogen alles... Zelfs Hitlergroeten brengen naar overlevenden (of nabestaanden van de overlevenden) van de Holocaust.

Moet je voor de gein eens een Hitlergroet brengen in een stadion als je cluppie tegen Ajax speelt. Je wordt (terecht) direct opgepakt en er wordt schande van gesproken. Maar die pro-Palestinagekkies mogen alles. (zelfs op politiebusjes dansen)
En let op he: ik ben zeker niet voor Israël, die maken er momenteel een zootje van, maar ik ben ook niet voor demonstranten die antisemitisch zijn en die de hand boven het hofd gehouden worden omdat ze anti Israël zijn...
 

erka

Well-known member
Dat zal Halsema wel zijn, het was immers een pro-Palestinademo, die mogen alles... Zelfs Hitlergroeten brengen naar overlevenden (of nabestaanden van de overlevenden) van de Holocaust.

Moet je voor de gein eens een Hitlergroet brengen in een stadion als je cluppie tegen Ajax speelt. Je wordt (terecht) direct opgepakt en er wordt schande van gesproken. Maar die pro-Palestinagekkies mogen alles. (zelfs op politiebusjes dansen)
En let op he: ik ben zeker niet voor Israël, die maken er momenteel een zootje van, maar ik ben ook niet voor demonstranten die antisemitisch zijn en die de hand boven het hofd gehouden worden omdat ze anti Israël zijn...

Ik wil niks goedpraten maar die foto van de Hitlergroet was fake news, foto was al maanden oud en ergens anders genomen.

w.b. de demonstratie snap ik de ophef wel. Dit had ook anders gekund.
 

zwammy

Well-known member
En dat filmpje van die vent op het politiebusje die even tegen de agenten vertelden dat ze weg moesten gaan? Was die wel van die demonstratie?
 

JMD

Well-known member
Ja, de politie heeft de prioriteiten weer flink op orde... 6 man... En vervolgens klagen dat er mankracht tekort is...
 

erka

Well-known member
Grote politie en DSI actie in Ede. 150 woningen ontruimd in centrum. Wat zou er aan de hand zijn? Vast niet de paashaas.
 
Bovenaan