Binnenlands nieuws

Mario

Well-known member
Gewoon een groot hek rond deze communistische enclave waar ze kunnen picknicken tussen de dieren met politiek correcte straatnaamborden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Op zich is zo'n park best leuk. In Emmen is de dierentuin de stad uitgegaan en hebben ze op de plek van de dierentuin (in het centrum) de verblijven bijna allemaal afgebroken, maar de rest gewoon laten staan. Mooi om in te lopen. Maar om een dierentuin compleet weg te halen uit je stad en dus helemaal niks meer te doen is idioot. Terwijl, een stadsdierentuin hoort bij een grote stad.
 

Abubakari

Well-known member
Dierentuinen zijn achterhaald en dierenmishandeling. Jammer, want exotische dieren kijken is bijzonder maar kan eigenlijk niet meer op deze manier.
Dus JMD’s “als je denkt dat het niet gekker kan?” begrijp ik niet zo goed. Over maximaal 50 jaar zijn dierentuinen verleden tijd. En terecht.
 

JMD

Well-known member
En toch denk ik van niet. Want men zal toch exotische dieren ed willen blijven zien. De andere optie is dan dat meer mensen op reis gaan naar Afrika/Azië enz... Lijkt me ook niet de bedoeling.
 

Maasveld

Well-known member
Dierentuinen zijn achterhaald en dierenmishandeling. Jammer, want exotische dieren kijken is bijzonder maar kan eigenlijk niet meer op deze manier.
Dus JMD’s “als je denkt dat het niet gekker kan?” begrijp ik niet zo goed. Over maximaal 50 jaar zijn dierentuinen verleden tijd. En terecht.
Ik denk ook wel eens vaker "als je denkt dat het niet gekker kan," maar dit was inderdaad absoluut niet één van die keren. Al denk ik dat het in afgeslankte vorm nog wel kan blijven bestaan.
 

Bonehead

Well-known member
Dierentuinen zijn achterhaald en dierenmishandeling. Jammer, want exotische dieren kijken is bijzonder maar kan eigenlijk niet meer op deze manier.
Dus JMD’s “als je denkt dat het niet gekker kan?” begrijp ik niet zo goed. Over maximaal 50 jaar zijn dierentuinen verleden tijd. En terecht.
Dieren in gevangenschap leven veel langer dan in het wild. Aangezien de mens wereldwijd nog steeds roofbouw op het flora- en faunarijk pleegt is het voor veel dieren die met uitsterven bedreigd worden leven in gevangenschap (en daar vaak aanhangende fokprogramma's) de enige mogelijkheid om te overleven. Ik had afgelopen jaar de eer om in Madagaskar te zijn. Daar is nog maar 15% van het originele habitat over. Het is allemaal beschermd gebied. De rest is in no-time vernaggeld. Ik kan het de lokale bevolking niet kwalijk nemen. Zij weten niet beter en zijn alleen bezig met overleven. De diknekken uit de westerse wereld die hun schuld denken af te kunnen kopen en dat werkt averechts.

Ik heb een grafhekel aan dierentuinen maar ik denk dat ze met wat aanpassingen wel een bestaansrecht hebben omdat ze veel diersoorten van hun ondergang redden.
 

gevegt

Well-known member
De dierentuinen weten zelf ook wel dat hun verdienmodel niet meer werkt. Mede daarom hebben ze een wereldwijd programma opgezet om dieren uit te wisselen om er voor te zorgen dat ze niet uitsterven.
Het is bijna altijd hetzelfde met commerciële bedrijven, niet de oorzaak aanpakken maar iets nieuws verzinnen om nog meer geld te verdienen en hun eigen bestaan te waarborgen.
 

Joost

Well-known member
Als klimaatprotestanten op de A12 gaan zitten worden ze er afgehaald. Maar willen boeren de A2 bij de grens afzetten dan faciliteren we dat door de snelweg af te sluiten en verkeersregelaars in te zetten om de boeren wel de snelweg op te krijgen.
 

JMD

Well-known member
Als klimaatprotestanten op de A12 gaan zitten worden ze er afgehaald. Maar willen boeren de A2 bij de grens afzetten dan faciliteren we dat door de snelweg af te sluiten en verkeersregelaars in te zetten om de boeren wel de snelweg op te krijgen.
Dat laatste is dus vergelijkbaar met hoe het bij de XR-demo op de A10 ging. De eerstvolgende demo van hen werd gelukkig wel snel beëindigd, dus ook hier de volgende keer hetzelfde met de boeren svp...
 

erka

Well-known member
Betalen de boeren eigenlijk ook alle schade aan de snelwegen door al die branden of denken ze dat dat gratis is?
 
Bovenaan