Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Huppakkee, 20 jaar de bak in voor moord als het aan de Erka-Sharia ligt. Weg met dat tuig!
Jep...

Kan wat mij betreft ook voor al die kanslozen die met Oud en Nieuw de zaak lopen te verkloten en hulpverleners aanvallen. De naïviteit van mensen die denken dat een vuurwerkverbod dat zal laten verdwijnen is echt stuitend. Punt 1 omdat het meeste vuurwerk dat overlast veroorzaakt sowieso al illegaal is en punt 2 omdat dat tuig dan weer andere zaken vindt om mee te gooien/klooien enz... Het tuig mag gewoon wat harder aangepakt worden ipv spreekwoordelijk 3 uur voorwaardelijk plantsoenen schoffelen en een 'foei nooit meer doen' van Oom Agent.
 

Pieros

Active member
Dat ze harder aangepakt mogen worden, ben ik het zeer mee eens. Is alleen lastig bij Oud en Nieuw. Teveel mensen die aangepakt/opgepakt zouden moeten worden, te weinig mankracht. Daarnaast blijkt maar weer eens dat het vak als agent, maar ook de andere hulpverleners en bijvoorbeeld ook leraren anders gezien wordt dan weet ik veel hoelang geleden. Respect voor elkaar en elkaars beroep wordt steeds minder.
Een vuurwerkverbod zou in mijn ogen wel helpen bij de problemen bij Oud en Nieuw. Wellicht niet op de korte termijn (eerste paar jaren), maar uiteindelijk zal het wel werken. Ik vergelijk het met roken in de horeca. Daar was ook veel weerstand tegen en werd in het begin door genoeg mensen overtreden, maar nu is het gewoon.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
In 'mijn' cafe roken ze na het darten gewoon, dan gaat de voordeur dicht en kom je alleen binnen als je van tevoren even appt of belt. Ik rook zelf niet trouwens
 

JMD

Well-known member
Zolang het vuurwerk dat we hier als illegaal zien over de grens nog eenvoudig verkrijgbaar is gaat een vuurwerkverbod niet helpen. Zie bv de jaarwisseling van 2 jaar terug, toen was er een vuurwerkverbod (wegens corona), heb nog nooit zoveel vuurwerk afgestoken gezien... Vuurwerk blijft toch altijd mensen trekken om af te steken, kunnen ze het hier niet vinden dan halen ze het ergens anders. Harddrugs is bv ook verboden, en toch weten de mensen die het willen gebruiken het toch te vinden...
 

erka

Well-known member
Zal wel overleden zijn aan een hartstilstand. Net als de vorige die doodgeslagen werd

Goed op de hoogte, politie heeft inmiddels gezegd dat verwondingen gering waren en nooit tot zijn dood kunnen hebben geleid.

Ik neem specifiek over deze situatie mijn woorden terug, te snel in de emotie gereageerd obv media. Blijft wel dat ik zoiets nog wel blijf vinden dat als dit wel zo ernstig was gegaan.
 

erka

Well-known member
Khalid (van Sophie) heeft zich in zijn vorige werk als advocaat mogelijk schuldig gemaakt aan omkoping van een ambtenaar. Hij werkte op het kantoor van Peter R. de Vries. Heeft trouwens ook in de klas gezeten bij Taghi. Ik zeg, best dubieus allemaal.
 

Maasveld

Well-known member
Khalid (van Sophie) heeft zich in zijn vorige werk als advocaat mogelijk schuldig gemaakt aan omkoping van een ambtenaar. Hij werkte op het kantoor van Peter R. de Vries. Heeft trouwens ook in de klas gezeten bij Taghi. Ik zeg, best dubieus allemaal.
Oei, verrassend.
 

U.G.

Well-known member
Dit was heel intern en bedrijfsvertrouwelijk. En beetje heel erg ‘slordig’ dat zoiets lekt. Trouwens, een strafrechtadvocaat die een rat blijkt te zijn, man, stop de persen !
 

erka

Well-known member
Ik snap het niet. Wat is het nut van een boek verbranden dat voor heel veel mensen heilig is? In dit geval snap ik wel dat mensen erg boos op hem worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Haha ja, tot ze straks losgaan omdat er een tekening gemaakt wordt. En dan de tekenaar onthoofd wordt. Maar daar zal hij het dan ook zelf naar gemaakt hebben
 

erka

Well-known member
Haha ja, tot ze straks losgaan omdat er een tekening gemaakt wordt. En dan de tekenaar onthoofd wordt. Maar daar zal hij het dan ook zelf naar gemaakt hebben

Dat is toch heel wat anders een tekening maken of het verbranden van een heilig boek?
 

zwammy

Well-known member
Tis ook gewoon een normale reactie. Hopelijk 5 dagen rellen. Schuld van die idioot. Het ligt nooit aan de moslims, dat scheelt.

 
Bovenaan