Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Graag gedaan, dus maar geld blijven storten. Prima, begin wel met de grachtenpanden aub. Mijn voorouders in de plaggenhutten hebben er niet echt veel winst op gemaakt 👍
 

zwammy

Well-known member
Oh, daders zijn al bekend dan?

Maar als ik het goed begrijp moet je bij een aanslag de individu aansprakelijk stellen en niet de ideologie en bij het slavernijverleden moet je wel heel de bevolking die daar op dat moment leefde aansprakelijk stellen en weer niet de individu. Duidelijk, maakt het een stuk makkelijker ook. Oh wacht, even copy paste uit Amerika overnemen. Wij zijn wit dus automatisch schuldig. Nou, geef mijn huis maar aan een nazaat van een slaaf, ga ik wel weer terug de hut in met mijn witte privilege kont 👍
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan toch maar goed om een museum neer te zetten die slavernij duidt in historisch en globaal perspectief.
 

zwammy

Well-known member
Prima idee, geschiedenis mag niet vergeten worden. Goed om daar bij stil te staan. Dacht dat ze het tropenmuseum zouden ombouwen naar een slavernij museum
 

Max

Administrator
Forumleiding
Doe maar het paleis op de Dam. Dat is gefinancierd door slavernijgelden.

Op zich een aardig idee, want een permanente gebruiksfunctie heeft het paleis niet. Echter de Dam is voor auto’s en bussen slecht bereikbaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Amsterdam moet je ook niet heen met de auto.

Alsof de hele stad bestaat uit de grachtengordel. Amsterdam Zuid kun je prima doorheen rijden, behoudens sommige wegen gedurende de spits. Die je overigens redelijk kan vermijden als je de weg kent. Buiten de ring kun je verder veelal beter de auto pakken dan OV.
 

De Wolf

Well-known member
Je fiets parkeren tegen een kunstwerk of standbeeld. Blijkbaar heb je dan niet vooraan gestaan toen ze de hersens uitdeelden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wilde net zeggen. Dacht dat ik ook wel een oorlogsmoment ken wat er ergens in de verte wel op lijkt. Het is niet alsof je daar je fiets tegenaan gaat parkeren.
 
Bovenaan