Binnenlands nieuws

Jef400

Well-known member
Onzin. Wezenlijk onderdeel van de reden waarom een straf opgelegd wordt is het wegnemen van het uit willen voeren van wraak. Dan kan je met nog zo'n droevig verhaaltje komen, maar als het aan mij gevraagd zou worden gaat hij. En als ik zoiets zou doen, ookal was ik er met mijn hoofd niet bij, dan zou ik het hopelijk nemen als een man.
Bezint eer ge begint... En als je niet kunt bezinnen, pech gehad.
Uit de beroepspraktijk kan ik zeggen dat geen strafzaak op een 0-punt begint. Er zijn altijd een voorgeschiedenis, persoonlijke omstandigheden en omliggende context aanwezig. Uit de media vernemen wij die context zelden of nooit. Maar deze context maakt of breekt wel de strafbaarheid van de verdachte. Ik snap je emoties, net zoals ik die van @erka snap. Maar er is in veel gevallen meer aan de hand dan enkel het opgeschreven misdrijf. Onthoud dat voortaan als je in je emoties zit. Het is slechts een scène in de film.

Ska P 187

Well-known member
Huh? Paar posts hierboven claim je nog dat je aan 'de zijde van het slachtoffer' hebt gezeten. Wat is het nu?
Mocht het mij overkomen dat ik mijn verstand verlies en om wat voor reden dan ook domme dingen doe, ik kan me wel degelijk heel veel voorstellen namelijk, dan zou ik snappen dat mijn slachtoffers me dood willen zien. Dan neem ik dat hopelijk als een man. Tot je daadwerkelijk in de situatie zit weet je dat gewoon niet.
Als er mensen zijn die daar een probleem mee hebben, deze uitdrukking niet begrijpen of het willen nemen als een vrouw, een flikker, of weet ik veel wat voor opties er tegenwoordig nog meer zijn, dan moeten ze dat zelf maar voor hun rekening nemen, daar ga ik niet over. Ik kan alleen voor mezelf praten.

erka

Well-known member
Bij mij is het meer dat ik de tolerantie voor misdrijven met messen en ook schietpartijen helemaal aan het verliezen ben. En helemaal bij onschuldige slachtoffers. Het is zo'n laffe manier van iemand te grazen willen nemen. Je bent gewoon kansloos. Bij mij overheerst al enige tijd het gevoel boven het verstand. Het is dan ook goed dat er rechters zijn.
In Frankrijk is trouwens die jongen van 16 (mét psychische aandoening) aangeklaagd voor moord met voorbedachte rade. Eens kijken wat de rechter daar doet.

erka

Well-known member
Ja, kan ook niet helpen dat ze dat zo noemen, ik snap verschil tussen moord en doodslag.

Jef400

Well-known member
Ja, kan ook niet helpen dat ze dat zo noemen, ik snap verschil tussen moord en doodslag.
Dat is een eeuwige discussie. Wil je een juridisch juiste term gebruiken of wil je dat de mensen die geen juridische opleiding hebben gehad het snappen.

erka

Well-known member
Zo, het rapport over de gaswinning ligt er. Snoeihard, geen verrassing. Zojuist deel 1 gelezen en één ding is wel duidelijk. Kamp, Dijsselbloem, Wiebes, Rutte: vuile smeerlappen zijn het. Van de bovenste plank.

De Wolf

Well-known member
Net zo iets als de toeslagenaffaire. Zou nooit meer zoiets gebeuren. Nou ja, Tata, stikstof, Groningen....

Pascallovic

Well-known member
Dat het daar al jaren een ramp is, waarbij de overheid tot op de dag van vandaag weigert recht te doen weten we natuurlijk. Men zal in de politiek wel weer doen alsof ze het erg vinden en dat ze geschrokken zijn. Ze zullen weer wijzen op meneer Vijlbrief dat die een andere houding zou hebben aangenomen en in goed contact staat met de Groningers en daarna veranderd er helemaal niks.

erka

Well-known member
Dat het daar al jaren een ramp is, waarbij de overheid tot op de dag van vandaag weigert recht te doen weten we natuurlijk. Men zal in de politiek wel weer doen alsof ze het erg vinden en dat ze geschrokken zijn. Ze zullen weer wijzen op meneer Vijlbrief dat die een andere houding zou hebben aangenomen en in goed contact staat met de Groningers en daarna veranderd er helemaal niks.

Yep, ik ben er ook bang voor.

erka

Well-known member
En ja hoor, daar hebben we Klaver al. Die de afgelopen jaren álles over Groningen meestemde met het kabinet nadat ie eerst vakkundig Liesbeth van Tongeren (die NIET meestemde met het kabinet) eruit heeft gewerkt.

Nog zo'n huichelaar.

De Wolf

Well-known member
Wilders wil zeker nieuwe verkiezingen. Nou ben ik eens dat struisvogeltje Rutte moet vertrekken. Zoeken ze maar een andere premier.

JMD

Well-known member
Wilders wil zeker nieuwe verkiezingen. Nou ben ik eens dat struisvogeltje Rutte moet vertrekken. Zoeken ze maar een andere premier.
Gaat niet gebeuren. De enige kans die er was, was op 1 april 2021 ('functie elders'), in die avond sloten de coalitierijen zich en die gaan echt geen nieuwe verkiezingen toestaan.

De Wolf

Well-known member
Gaat niet gebeuren. De enige kans die er was, was op 1 april 2021 ('functie elders'), in die avond sloten de coalitierijen zich en die gaan echt geen nieuwe verkiezingen toestaan.
Wanneer een premier opstapt hoef je niet nieuwe verkiezingen te doen.

JMD

Well-known member
Wanneer een premier opstapt hoef je niet nieuwe verkiezingen te doen.
Klopt strikt gesproken ja, maar zou in NL uitzonderlijk zijn. Verder kan ik me niet voorstellen datd e VVD Rutte laat vallen, dus die zouden dan ook opstappen en dan klapt alles alsnog

Bovenaan