Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Ik wil die Hannah prins wel wat biologische lijm schenken, maar moet ze wel haar mond houden over het klimaat.
 

Batigoal

Well-known member
Hele mooie herdenking van de Watersnoodramp. Indrukwekkende verhalen ook.

Maar ze hadden wel een wat toonvaster orkest mogen zoeken.
 

erka

Well-known member
Ai, geen luchtalarm om 12:00 maar om 12:10. De Russen of Chinezen zitten er achter, kan niet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
En weer een volkomen geschifte randdebiel: dit keer is een huisarts in Den Haag in zijn praktijk neergestoken en in levensgevaar.. Echt, voor dit soort sukkels hoeft wat mij betreft geen plek zijn op deze aarde. Weg ermee, of op zijn minst een jaartje of 30 wegstoppen.
 

gevegt

Well-known member
En weer een volkomen geschifte randdebiel: dit keer is een huisarts in Den Haag in zijn praktijk neergestoken en in levensgevaar.. Echt, voor dit soort sukkels hoeft wat mij betreft geen plek zijn op deze aarde. Weg ermee, of op zijn minst een jaartje of 30 wegstoppen.
Last van je onderbuik?
 

erka

Well-known member
Dat kan ook.
Volgens mij is er nog maar heel weinig tot niets van de toedracht bekend. Vandaar mijn vraag.

Zeker, maar het zal vast geen volledig gezonde, nuchtere, weldenkende persoon zijn geweest, die dacht, kut ik krijg mijn receptje niet van de dokter, laat ik hem of haar eens proberen dood te steken.
 

erka

Well-known member
Misschien iets te bot, maar ik kan gewoon heel slecht tegen mensen die iemand anders iets aandoen, zeker niet met al dat steekgeweld tegenwoordig en al helemaal niet bij mensen die een beroep/roeping hebben om anderen juist proberen te helpen.
 

gevegt

Well-known member
Misschien iets te bot, maar ik kan gewoon heel slecht tegen mensen die iemand anders iets aandoen, zeker niet met al dat steekgeweld tegenwoordig en al helemaal niet bij mensen die een beroep/roeping hebben om anderen juist proberen te helpen.
Dat begrijp ik.
Zelf krijg ik steeds meer hekel aan lieden die zomaar maar iets roeptoeteren over een serieus onderwerp zonder dat ze ook maar iets van de toedracht weten, of wat de achtergrond is.

Edit: niet de mensen persoonlijk, maar hun uitspraken.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Zeker, maar het zal vast geen volledig gezonde, nuchtere, weldenkende persoon zijn geweest, die dacht, kut ik krijg mijn receptje niet van de dokter, laat ik hem of haar eens proberen dood te steken.
Wie weet had ie een psychose, kan iedereen overkomen, ook jou. En dan doe je rare dingen, ook jij.
 

erka

Well-known member
Wie weet had ie een psychose, kan iedereen overkomen, ook jou. En dan doe je rare dingen, ook jij.
Ach ja, kan iedereen overkomen. Net als dat schoonmaakstel dat al tig jaar elke dag Pathe in de stad schoonmaakte en werd doodgestoken door zo'n gek. Kan iedereen overkomen, dat je even twee onschuldige mensen doodmaakt.

Of die vriendelijke snackbarhouder, ook in Den Haag. Ruzie met een paar meisjes van 16. Doodgestoken.

Misschien was het wel gewoon helemaal geen psychose.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Edit: niet de mensen persoonlijk, maar hun uitspraken.

(y)
Prima hoor.

Andersom gebeurt ook, het is net zo makkelijk om zonder onderbouwing te roepen dat iemand misschien wel een psychose had. Eveneens zonder enige onderbouwing.
 

Abubakari

Well-known member
Ach ja, kan iedereen overkomen. Net als dat schoonmaakstel dat al tig jaar elke dag Pathe in de stad schoonmaakte en werd doodgestoken door zo'n gek. Kan iedereen overkomen, dat je even twee onschuldige mensen doodmaakt.
Goed voorbeeld, die "gek" was daadwerkelijk psychotisch.
Misschien was het wel gewoon helemaal geen psychose.
Ik weet het niet, jij ook niet. Eens met gevegt dat je niet te makkelijk met je oordeel klaar moet staan.
 

De Wolf

Well-known member
Valt mij op dat sinds het corona gebeuren de lontjes wat korter zijn geworden.

Psychose komt wat vaker voor bij mensen die van het pad af raken. Kan gevolg zijn van burn out, trauma, drugsgebruik.
 
Bovenaan