Binnenlands nieuws

Abubakari

Well-known member
Heeft niets met inlevingsvermogen te maken.
Nee, meer met onnozelheid.

Als iemand out of the blue puur uit slechtigheid zonder dat hem verder iets mankeert zomaar omdat hij daar zin in had iemand doodsteekt zou je zo iemand wellicht beter een spuitje kunnen geven. Maar meestal ligt het anders en dan is domweg roepen geef maar een spuitje geen teken van grote intelligentie.
 

Ska P 187

Well-known member
Yep weer zo eentje die voor eigen parochie predict lijkt het. Nooit aan de slachtoffer zijde gezeten.
Mafkezen die doordraaien die krijgen een tweede kans, maar de slachtoffers en familie zijn of dood en hebben levenslang.
Lazer toch op.
 

gevegt

Well-known member
Yep weer zo eentje die voor eigen parochie predict lijkt het. Nooit aan de slachtoffer zijde gezeten.
Mafkezen die doordraaien die krijgen een tweede kans, maar de slachtoffers en familie zijn of dood en hebben levenslang.
Lazer toch op.
Zo ken ik je weer. (y)

Wat als iemand beide zijden kent?
 

gevegt

Well-known member
Dan weet je dat het niets met gebrek aan inlevingsvermogen te maken heeft.
Dat begrijp ik niet.

Iemand maakt iets zeer ernstigst mee, raak daardoor in een zware depressie en pleegt aantoonbaar als het gevolg daarvan ook een zwaar misdrijf.
Wat nu?
 

Ska P 187

Well-known member
En als me Miyagi inderdaad out of the blue doordraait iemand neersteekt en weer uit de psychose komt een beetje kerel is neemt ie zijn straf ook als een man.
En mocht hij een reden hebben dat hij doorgedraaid is dan is dat jammer voor hem.
Two wrongs don't make a right. Het moet ergens ophouden.
 

gevegt

Well-known member
Genoegdoening voor de slachtoffers
Het lijkt wel of je last hebt van Alexithymie, daar zouden de vrouwtjes rekening mee moeten houden die paalt.

Het min of meer grappige is dat de persoon waar ik het over heb Alex heet.
De ouders van zijn slachtoffer hebben gepleit om hem geen gevangingsstraf te geven maar een behandeling, dat werd tbs en hij is 12 jaar onder behandeling geweest. Daarna functioneerde hij weer redelijk en heeft nog steeds contact met de ouders.
 

Ska P 187

Well-known member
Als de ouders daar om gevraagd hebben dan vind ik het best. Als ze om een spuitje hadden gevraagd had ik het ook begrepen.
Ik denk niet dat je zo iemand ooit nog kan vertrouwen. Hoop niet dat het mij ooit overkomt.
 

gevegt

Well-known member
Als de ouders daar om gevraagd hebben dan vind ik het best. Als ze om een spuitje hadden gevraagd had ik het ook begrepen.
Ik denk niet dat je zo iemand ooit nog kan vertrouwen. Hoop niet dat het mij ooit overkomt.
Hij komt met een bepaalde regelmaat bij mij op visite. Ik vertrouw hem voor 100%.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat vind ik knap van je. Nog knapper van die ouders. Als iemand aan mijn zoon komt dan gaat ie eraan. Kan me niet schelen wat zijn en of haar excuus is.
 

gevegt

Well-known member
Dat vind ik knap van je. Nog knapper van die ouders. Als iemand aan mijn zoon komt dan gaat ie eraan. Kan me niet schelen wat zijn en of haar excuus is.
Er is volgens mij niets knap aan. Omdat ik hem heel goed kende en ken, heb ik mij toen een beetje verdiept hoe het psychisch werkt bij iemand zoals hij en heb na zijn behandeling met die ouders en psycholoog gesproken.
Kortom, met een beetje kennis lul je niet meer over een spuitje.
 

Ska P 187

Well-known member
Onzin. Wezenlijk onderdeel van de reden waarom een straf opgelegd wordt is het wegnemen van het uit willen voeren van wraak. Dan kan je met nog zo'n droevig verhaaltje komen, maar als het aan mij gevraagd zou worden gaat hij. En als ik zoiets zou doen, ookal was ik er met mijn hoofd niet bij, dan zou ik het hopelijk nemen als een man.
Bezint eer ge begint... En als je niet kunt bezinnen, pech gehad.
 
Bovenaan