Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member

Lastig hoor een verkiezing organiseren. De winnaar zal ze vast niet aan staan. 1 voordeel, Claudia de Breij wint de prijs nu ook niet, dus ik ben tevreden met het resultaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, dat ze die prijs niet aan de fraudeurs van FvD gaan geven lijkt mij nogal logisch. Alleen wel bijzonder dom om met een stem systeem te werken waarbij je niet je stem moet bevestigen zoals met zoveel verkiezingen.
 

Pascallovic

Well-known member
Nou ja, dat ze die prijs niet aan de fraudeurs van FvD gaan geven lijkt mij nogal logisch. Alleen wel bijzonder dom om met een stem systeem te werken waarbij je niet je stem moet bevestigen zoals met zoveel verkiezingen.
Ik geloof best dat de meeste stemmen naar FvD gaan, omdat die hun achterban massaal ophitsen om te gaan stemmen en zo dat boek die prijs te geven. En ja dan zullen ze ook de boel manipuleren door meerdere stemmen uit te brengen. Heb wel het idee dat dit ieder jaar het geval is en dat Kieft en Gijp die prijs ook op die manier hebben gewonnen. Inderdaad een lachertje dat het schijnbaar eerst zonder verificatie was dat je je stem moest bevestigen. Hoe verzin je het in deze tijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof best dat de meeste stemmen naar FvD gaan, omdat die hun achterban massaal ophitsen om te gaan stemmen en zo dat boek die prijs te geven. En ja dan zullen ze ook de boel manipuleren door meerdere stemmen uit te brengen. Heb wel het idee dat dit ieder jaar het geval is en dat Kieft en Gijp die prijs ook op die manier hebben gewonnen. Inderdaad een lachertje dat het schijnbaar eerst zonder verificatie was dat je je stem moest bevestigen. Hoe verzin je het in deze tijd.

Alleen FvD ging een stapje verder door ook e-mailadressen te gebruiken van mensen die niet hebben gestemd onder meer van Tweede Kamerleden. Of tegenstanders van FvD die de verkiezing de nek om wilde draaien. Dat gaat onze complotmarmot vast voor ons uitzoeken.
 

De Wolf

Well-known member
Nou ja, dat ze die prijs niet aan de fraudeurs van FvD gaan geven lijkt mij nogal logisch. Alleen wel bijzonder dom om met een stem systeem te werken waarbij je niet je stem moet bevestigen zoals met zoveel verkiezingen.
Met bevestiging kan je ook behoorlijk beinvloeden. Ik heb 10 e-mail adressen dus als ik wil kan ik 10 keer ergens op stemmen.
 

Pascallovic

Well-known member
Alleen FvD ging een stapje verder door ook e-mailadressen te gebruiken van mensen die niet hebben gestemd onder meer van Tweede Kamerleden. Of tegenstanders van FvD die de verkiezing de nek om wilde draaien. Dat gaat onze complotmarmot vast voor ons uitzoeken.
Dat hebben ze getackeld door bij ieder al uitgebrachte stem alsnog een bevestiging te vragen en voor de toekomstig uitgebrachte stemmen ook. Dus ben benieuwd wat dan de nieuwe ontwikkelingen qua manipulatie zijn dat ze het na de eerste ingreep helemaal hebben geannuleerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat hebben ze getackeld door bij ieder al uitgebrachte stem alsnog een bevestiging te vragen en voor de toekomstig uitgebrachte stemmen ook. Dus ben benieuwd wat dan de nieuwe ontwikkelingen qua manipulatie zijn dat ze het na de eerste ingreep helemaal hebben geannuleerd.

Ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen niet een maand later nog een stem bevestigen. Dus dat men los van FvD sowieso met veel onbevestigde stemmen zat.
 

zwammy

Well-known member
Alles wissen en opnieuw laten stemmen. Maar het zou natuurlijk niet fijn zijn als de verkeerde zou winnen, dan zouden we hetzelfde gaan krijgen als met Veronica inside.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon net als andere verkiezingen alleen de nominaties aan het publiek overlaten en dan een jury laten beslissen over de winnaar.
 

JMD

Well-known member
Gewoon net als andere verkiezingen alleen de nominaties aan het publiek overlaten en dan een jury laten beslissen over de winnaar.
Maar hoe wil je het publiek een shortlist laten maken? Dat is onbegonnen werk...

Gewoon bevestigingsmails sturen. Dan heb je nog steeds kans dat het niet helemaal 100% jofel is (want er zijn idd mensen met meer mailadressen, maar die zullen bij alle 'fans' zitten), maar wel bijna zeker dat de beste ook wint.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar hoe wil je het publiek een shortlist laten maken? Dat is onbegonnen werk...

Gewoon bevestigingsmails sturen. Dan heb je nog steeds kans dat het niet helemaal 100% jofel is (want er zijn idd mensen met meer mailadressen, maar die zullen bij alle 'fans' zitten), maar wel bijna zeker dat de beste ook wint.

Gewoon zoals nu zelf boeken nomineren en laten nomineren met verificatie. Daarna een jury laten beslissen. Is toch niet zo lastig?

Rechtzaak tegen kansepareltjes ook begonnen:
 

Jef400

Well-known member
Een andere stap is dat je alleen nog maar met DIGID kan stemmen bij dit soort gelegenheden. Als de trollenlegers zich niet in kunnen houden, en zo'n stuk kachelbrandstof (een ander woord heb ik niet voor Baudet zijn boeken) die prijs willen laten doen toekomen.
 

JMD

Well-known member
Gewoon zoals nu zelf boeken nomineren en laten nomineren met verificatie. Daarna een jury laten beslissen. Is toch niet zo lastig?
Punt is alleen dat er dan veel meer keuzes zijn en het stemmentellen/verzamelen e.d. voor de shortlist veel lastiger wordt. En dan krijg je nog meer dat bepaalde groepen gaan proberen iets op de lijst te krijgen. Zie de lobby elk jaar om bepaalde nummers in de Top2000 te krijgen.

Als dan lulletje Baudet een boek schrijft "reptiel Rutte", dan kan zijn hele achterban die gaan proberen op de shortlist te krijgen. Heb je nog 5 idiote groeperingen die dat doen met een boek dan heeft de jury zo meteen keuze uit 6 idiote boeken.
 
Bovenaan