Binnenlands nieuws

Jef400

Well-known member
Waar dat ongeluk van de omgekomen Sanne en Hebe al verschrikkelijk genoeg is; maakt twitterend Nederland het allemaal nog vreselijker. Mark, de beste vriend van Sanne, heeft dus eerder deze week een wanhopige oproep gedaan op tv toen de auto nog niet gevonden was. Hebben van die wannabe-detectives een oude zaak tegen hem gevonden waarin hij beschuldigd werd van seksueel overschrijdend gedrag. Dit bleek om een smaad zaak te gaan, want hij is volledig vrijgesproken door de rechtbank. Maar intussen is hij dus al aan de hoogste boom opgehangen en zit hij nu ondergedoken vanwege tientallen doodsbedreigingen. Te walgelijk voor woorden gewoon.
Van die pedojagers of zo?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van die pedojagers of zo?
Nee gewoon randoms. Allemaal mensen die dan de politie taggen met "hebben jullie dit gezien? Heeft die smeerlap een alibi voor die avond?". Dus insinuerend dat hij er iets mee te maken heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee gewoon randoms. Allemaal mensen die dan de politie taggen met "hebben jullie dit gezien? Heeft die smeerlap een alibi voor die avond?". Dus insinuerend dat hij er iets mee te maken heeft.

Dat men dan volledig doorslaat op het moment dat het ongeluk nog niet is ondekt is dan nog enigszins verklaarbaar. Maar men gaat nog steeds door met deze shit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat men dan volledig doorslaat op het moment dat het ongeluk nog niet is ondekt is dan nog enigszins verklaarbaar. Maar men gaat nog steeds door met deze shit.
Mja inderdaad. Al vond ik het toen ze nog vermist waren al extreem voorbarig allemaal. Ik heb echt ontzettend te doen met die gast zeg. Was trouwens niet helemaal correct in mijn eerste post. Hij is niet vrijgesproken door de rechtbank, maar al door het OM. Er lagen geen aangiftes, slechts geruchten. Het OM heeft uit voorzorg onderzoek gedaan en hem toen al vrijgesproken. Moet je nagaan; dan word je dus onterecht beschuldigd van seksueel overschrijdend gedrag, wat op zich al traumatisch genoeg is. Krijg je het een paar jaar wederom op je bordje, aangevuld met honderden doodsbedreigingen, op het moment dat je beste maatje eerst vermist is en daarna overleden, omdat anoniempjes er vanuit gaan dat je iets met die verdwijning te maken moet hebben.... Bah.

Dit is trouwens mijn bron:

 

Batigoal

Well-known member
Als je een avondje op Twitter kijkt lijkt het soms alsof complotdenken mainstream is. Gaat echt heel ver tegenwoordig bij sommigen.

Volgde jaren terug een vakgenote, kende haar een heel klein beetje, prima adviseur. Ben haar voor corona al gaan ontvolgen omdat ze op een gegeven moment n.a.v. de toeslagenaffaire alleen nog maar over #onrecht ging posten en je merkte dat ze achter steeds meer bomen een vijand zag. In coronatijd ging ze natuurlijk vol in de anti-overheid en later anti-vaccinatie modus met de standaard 'Wordt wakker!1!1'-teksten. Toevallig vorige week haar profiel na een tijd weer eens opgezocht uit nieuwsgierigheid en gewoon geschrokken. Ze post nu alleen nog maar in oude mythologische of bijbelse teksten en weet ik het wat over satanistische complotten en lijkt het erop dat ze met zowat haar hele familie/omgeving gebroken heeft omdat ze hen verdenkt van meedoen daaraan. Haar LinkedIn is verdwenen dus ik vraag af of ze zich überhaupt nog met iets anders bezighoudt. Echt compleet de weg kwijtgeraakt.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat men dan volledig doorslaat op het moment dat het ongeluk nog niet is ondekt is dan nog enigszins verklaarbaar. Maar men gaat nog steeds door met deze shit.
Ook toen vond ik het totaal niet verklaarbaar. Er was bij deze zaak vanaf het begin niks wat wees op een misdrijf of ergens een vooropgezet plan. Zo makkelijk is het namelijk niet om een auto inclusief 2 personen plotseling te laten verdwijnen. Er ziet iemand uit als een engnek en dat is het enige aanknopingspunt wat ze hadden. Beetje mager voor dergelijke beschuldigingen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat had ik ook al gelezen. Nee, ook bij de start moet je geen hetze gaan voeren, maar dan is het voorstelbaar als je zoals zwammy aangeeft een beperkt IQ hebt. Alleen dat je met een beperkt IQ niet kan verwerken wanneer iets een ongeluk is en het in je eerste verhaal wil laten passen is wel een stap extra. Dan is social media helaas iets waardoor al die dwazen elkaar opstoken en bevestigen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je een avondje op Twitter kijkt lijkt het soms alsof complotdenken mainstream is. Gaat echt heel ver tegenwoordig bij sommigen.

Volgde jaren terug een vakgenote, kende haar een heel klein beetje, prima adviseur. Ben haar voor corona al gaan ontvolgen omdat ze op een gegeven moment n.a.v. de toeslagenaffaire alleen nog maar over #onrecht ging posten en je merkte dat ze achter steeds meer bomen een vijand zag. In coronatijd ging ze natuurlijk vol in de anti-overheid en later anti-vaccinatie modus met de standaard 'Wordt wakker!1!1'-teksten. Toevallig vorige week haar profiel na een tijd weer eens opgezocht uit nieuwsgierigheid en gewoon geschrokken. Ze post nu alleen nog maar in oude mythologische of bijbelse teksten en weet ik het wat over satanistische complotten en lijkt het erop dat ze met zowat haar hele familie/omgeving gebroken heeft omdat ze hen verdenkt van meedoen daaraan. Haar LinkedIn is verdwenen dus ik vraag af of ze zich überhaupt nog met iets anders bezighoudt. Echt compleet de weg kwijtgeraakt.
Heftig.

Die hele anti-mainstream/overheid en complotdenken beweging is al even fascinerend als gevaarlijk. Het is, vanuit psychologisch oogpunt gezien, een zelfde soort mechanisme als bij sektes. Alleen heb je bij sektes dat men zich vaak afzondert in een anonieme community, hier stookt men elkaar op in volledige openbaarheid en zitten kopstukken van de beweging zelfs in de tweede kamer. We weten allemaal dat sektarische organisaties op een gegeven moment hun extreme gedachten kunnen omzetten in extreme daden en dat is het gevaarlijke ervan. Je hebt maar één geïndoctrineerde gek nodig om een nationale ramp te veroorzaken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook toen vond ik het totaal niet verklaarbaar. Er was bij deze zaak vanaf het begin niks wat wees op een misdrijf of ergens een vooropgezet plan. Zo makkelijk is het namelijk niet om een auto inclusief 2 personen plotseling te laten verdwijnen. Er ziet iemand uit als een engnek en dat is het enige aanknopingspunt wat ze hadden. Beetje mager voor dergelijke beschuldigingen.

De factor de zwammy aangeeft. Echt een zeer beperkt IQ. Jij gaat serieus de situatie analyseren. Zij zien een of vaag verhaal wat schijnbaar terug te vinden is en ze hebben een hoop Amerikaanse series gezien in hun leven. Verder wat ervaring en vertrouwen opgedaan met zelfonderzoek de laatste paar jaar en ze kunnen de wereld aan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De factor de zwammy aangeeft. Echt een zeer beperkt IQ. Jij gaat serieus de situatie analyseren. Zij zien een of vaag verhaal wat schijnbaar terug te vinden is en ze hebben een hoop Amerikaanse series gezien in hun leven. Verder wat ervaring en vertrouwen opgedaan met zelfonderzoek de laatste paar jaar en ze kunnen de wereld aan.
Een beperkt IQ is bij lange na niet de enige verklaring. Zie ook het verhaal van Batigoal; ik denk niet dat zijn voormalige vakgenoot een IQ heeft van onder de 80. Overigens zegt een IQ ook lang niet alles over het vermogen tot je verplaatsen in een ander.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je een avondje op Twitter kijkt lijkt het soms alsof complotdenken mainstream is. Gaat echt heel ver tegenwoordig bij sommigen.

Volgde jaren terug een vakgenote, kende haar een heel klein beetje, prima adviseur. Ben haar voor corona al gaan ontvolgen omdat ze op een gegeven moment n.a.v. de toeslagenaffaire alleen nog maar over #onrecht ging posten en je merkte dat ze achter steeds meer bomen een vijand zag. In coronatijd ging ze natuurlijk vol in de anti-overheid en later anti-vaccinatie modus met de standaard 'Wordt wakker!1!1'-teksten. Toevallig vorige week haar profiel na een tijd weer eens opgezocht uit nieuwsgierigheid en gewoon geschrokken. Ze post nu alleen nog maar in oude mythologische of bijbelse teksten en weet ik het wat over satanistische complotten en lijkt het erop dat ze met zowat haar hele familie/omgeving gebroken heeft omdat ze hen verdenkt van meedoen daaraan. Haar LinkedIn is verdwenen dus ik vraag af of ze zich überhaupt nog met iets anders bezighoudt. Echt compleet de weg kwijtgeraakt.

Ik ben niemand gaan ontvolgen op LinkedIn, dus ik heb die bewegingen wel gevolgd. Het gaat corona gelul gaat nog best vaak wel goed in combinatie met een serieuze baan. Althans wat in mijn netwerk direct zit. In de discussies waar men in belandt zie je wel meer disfunctionele figuren ertussen.

Dat toeslagenverhaal zat meer in professionele zin al heel lang op mijn LinkedIn tijdlijn voordat het überhaupt een item werd. Die zijn overigens allemaal van professionele aard. Ook vanuit alle kanten. Ik denk ook niet dat ik de ‘daders’ in mijn netwerk heb, wel de mensen die het mogen gaan (helpen) oplossen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beperkt IQ is bij lange na niet de enige verklaring. Zie ook het verhaal van Batigoal; ik denk niet dat zijn voormalige vakgenoot een IQ heeft van onder de 80. Overigens zegt een IQ ook lang niet alles over het vermogen tot je verplaatsen in een ander.

Qua corona afslagen inderdaad niet, maar voor de massa van de drek is het een grote factor. IQ zegt verder inderdaad ook niet alles. Wat ook niet helpt is als men vooral zich tussen gelijkgestemden bevindt. Dat versterkt elkaar in alles. Social media is een medium waarin men veelal naar gelijkgestemden wordt gedreven. Maar sowieso zijn er in de maatschappij steeds minder plaatsen waar men echt met andere mensen in contact komt.
 

De Wolf

Well-known member
Een beperkt IQ is bij lange na niet de enige verklaring. Zie ook het verhaal van Batigoal; ik denk niet dat zijn voormalige vakgenoot een IQ heeft van onder de 80. Overigens zegt een IQ ook lang niet alles over het vermogen tot je verplaatsen in een ander.
Heeft niets met IQ te maken met dat complotdenken. We kennen allemaal iemand die universitair is opgeleid en maandag verklaarde in reptielen te geloven. Ervaring op facebook is dat een groot deel van de emotionele schreeuwers niet de hoogste opleiding hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft niets met IQ te maken dat complotdenken. We kennen allemaal iemand die universitair is opgeleid en maandag verklaarde in reptielen te geloven. Ervaring op facebook is dat een groot deel van de schreeuwers niet de hoogste opleiding hebben.
Dat is overigens wel waar. Het is een publiek geheim dat zowel Rutte als Kaag reptielenbloed heeft.
 
Bovenaan