Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
In de Schilderswijk in Den Haag hebben jongeren tientallen brandkranen opengedraaid. Ergens hoop ik dan stiekem dat dat als er brand komt op hun eigen zolderkamertje er eventjes geen bluswater is. Sukkeltjes.
 

zwammy

Well-known member
Zo, ben wel benieuwd wat de reden zou zijn om Masmeijer gratie te verlenen.politiebond tegen, om tegen. Kijken wat Weerwind geeft
 

erka

Well-known member
Sjongejonge, omdat burgemeesters zoals bekend geen ruggegraat hebben (zie corona) en geen asielzoekers durven opvangen uit angst voor bevolking en het kabinet ze eigenlijk niet wil gaan we nu onderzoeken of asielzoekers op cruiseschepen op zee voor de kust kunnen worden opgevangen.
Zó slap. Of je vangt gewoon goed op of je zegt veel harder: u bent hier niet welkom. Niet mijn voorkeur maar wel duidelijk. Maar dit is zo zwak.
 

zwammy

Well-known member
Flikker alle kanslozen terug naar land van herkomst en je kent er nog veel meer kwijt. Laat de kanslozen binnen komen en we hebben straks nog wel meer schepen en dorpen nodig. Nu weer allemaal studerende Afrikanen uit Oekraïne. Tunisiers, Marokkanen en algarijnen. Maar goed, lastig lastig allemaal dus zet nog maar wat gemeentes onder druk. Goed voor de publieke opinie.
 

gevegt

Well-known member
Sjongejonge, omdat burgemeesters zoals bekend geen ruggegraat hebben (zie corona) en geen asielzoekers durven opvangen uit angst voor bevolking en het kabinet ze eigenlijk niet wil gaan we nu onderzoeken of asielzoekers op cruiseschepen op zee voor de kust kunnen worden opgevangen.
Zó slap. Of je vangt gewoon goed op of je zegt veel harder: u bent hier niet welkom. Niet mijn voorkeur maar wel duidelijk. Maar dit is zo zwak.
Ik mag hopen dat je weet wat de reden op de achtergrond is waarom deze situatie is ontstaan.
 

gevegt

Well-known member
Vertel, want het komt op mij over als geen keuzes durven maken.
De politiek heeft al jaren geleden de keuze gemaakt om tijdens mindere aanvragen direct alles af te schalen. Dus juristen en opvangcentra af te schalen. Dat was bewust beleid.
Neem daarbij het faalbeleid om goede afspraken te maken met, bijvoorbeeld Marokko, en het softe beleid dat asielvragers altijd in het eerste land van aanvraag moeten opgevangen worden. en daar op Europees niveau afspraken zijn gemaakt die niemand nakomt, zijn dit soort toestanden heel voorspelbaar.
 

zwammy

Well-known member
Jarenlang falend Europees beleid. Boos worden op landen die hekken bouwen maar ondertussen aan alle kanten ingehaald worden door de realiteit en maar ontzettend bang om de populistische partijen in de kart te zitten door vooral niet te benoemen waar de overlast vandaan komt. Ondertussen nog meer ruzie maken met gemeentes en provincies, met de vuist op tafel slaan tegen je eigen provincie besturen en buigen voor Brussel. Ja, ze hebben het prima voor elkaar. En ondertussen zitten de echte vluchtelingen in het nauw in hun eigen land tussen de rebellen op schamele kampjes.
 

zwammy

Well-known member
Mooie analyses, maar wat is de oplossing?
Wachten tot Frankrijk of Duitsland het genoeg vind. En Duitsland zit nog in z'n schuldige fase dus het zal nog wel even doorgaan.

Dijkgraaf of zeikgraaf blijkbaar is eigenlijk de Sander van dam voor de bekende Nederlanders, legt constant de hypocrisie bloot.
 

Mario

Well-known member
Waar het in Rotterdam nog goed afloopt, gaat het op het Veluwemeer helemaal mis.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Op werkbezoek gaan in Congo en onderzoeken waarom zij dit probleem niet hebben.
 
Bovenaan