Binnenlands nieuws

erka

Well-known member
Ik maak me overigens het meeste zorgen over stijgende energieprijzen. Daar heb je als nationale overheid maar zo weinig invloed op en het raakt mensen heel direct. Woningmarkt en stikstof kan de Nederlandse overheid wel zelf iets aan doen als de wil er echt is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Woningmarkt kan ik ook onderbouwd dingen over zeggen, ipv alleen wat roeptoeteren, want is mijn werk :)

Heb me ook wel eens beroepsmatig verdiept in de stikstofproblematiek. Ook dat ligt allemaal veel genuanceerder dan het beeld wat enerzijds het Rijk nu schetst maar anderzijds ook wat de boeren schetsen. In mijn ogen ligt er wel degelijk een stikstofprobleem in Nederland, Het is zeker waar dat de boeren nu eigenlijk het hele probleem op hun bordje krijgen en dat is niet terecht. Het kabinet moet veel meer werk maken van terugdringen van stikstof in andere sectoren.
Dan heb je boeren en boeren. Als je kijkt waar de grootste druk ligt, kun je dat eigenlijk op de kaart vrij gemakkelijk aanwijzen. Namelijk de Gelderse Vallei en Oost-Brabant. Naar mijn bescheiden mening zou het kabinet het beleid moeten focussen op die twee gebieden en daar heel actief gaan uitkopen/transformeren. En de rest van de boeren in Nederland gewoon met rust laten. Maar goed, dat is dan weer een heel andere discussie en topic.
En mijn vakgebied is, zoals bekend, werken met de onderklasse van de maatschappij. Dus ik zie dagelijks de ellende van de mensen die het al niet breed hebben en waarbij het leven met de week lastiger wordt door de stijgende energieprijzen en de nood op de woningmarkt.

Stikstof heb ik echt helemaal geen verstand van. Ik zie alleen wel weer dezelfde patronen van mensen die vanuit hun ivoren toren de boodschap droppen dat bij het klootjesvolk hun hele leven op z'n kop komt te staan. En ik heb er totaal geen vertrouwen in dat die mensen de overgang voor de boeren op een goeie manier laten verlopen, omdat diezelfde mensen ook verantwoordelijk zijn voor het nog steeds niet fatsoenlijk compenseren van de Groningers en de slachtoffers van de toeslagenaffaire.
 

erka

Well-known member
Volkomen mee eens. Hoorde van de week dat slachtoffers van overstroming Valkenburg ook zijn verward geraakt in een juridisch schimmenspel. Goh waar kennen we dat van.
Franz Rutte Kafka.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Staat mij bij dat er vooral stond dat Nibud iets stelt, maar niet wat de onderbouwing daarvan is. Bij zo’n stellingname mag ik aannemen dat er een heel onderzoek aan ten grondslag ligt.
 

MWLC

Well-known member
Want dit gebeurt niet in andere landen?
Dat zeg ik niet. Maar het is al jaren 1 grote tering zooi in Nederland (schiet/steek/aanranding gevallen etc). En dat er dan mensen zeggen (ook politici) ,we leven in een mooi land. Myn ass
 

zwammy

Well-known member
Geen idee of daar een regering zit die liever de waarheid afkoopt met geld van de burgers dan die boven tafel te zien. Maar goed, daar zal de president ook alle schandalen weglachen. Of de tegenstanders kapot schieten, dus dan hebben we het hier inderdaad beter.
 
Bovenaan