Binnenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is dit echt? Ik kan die hele Cees van den Bos nergens vinden. Ik neem tenminste aan dat ze niet doelen op de burgermeester van Urk.
 

zwammy

Well-known member
Haha bizar dat dit helemaal niet de link was die ik er op wilde zetten. Was een link over een doodrijder en doodrijder. Dat is in Engeland vanaf vandaag standaard levenslang zag ik.
 

zwammy

Well-known member

Abubakari

Well-known member
Ik ging vanavond naar de film, bleek er een paar minuten voor ik daar langs fietste vlakbij (en dan ook vlakbij, straat tegenover Pathé) een flinke schietpartij geweest te zijn. Drie gewonden, dader inmiddels gepakt. Was ik een paar minuten eerder weg gegaan was ik midden in een schietpartij terecht gekomen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Brr. Gelukkig is dat je bespaard gebleven. Niks van het vuurwerk gehoord? Wat mij ervan bijstaat was dat het vanuit mijn woonkamer redelijk als gewoon vuurwerk klonk en ik pas door het schreeuwen van de politie doorhad dat het geen gewoon vuurwerk was.

Vrijdagavond overigens mazzel gehad. Op fietspaden binnen de ring mogen er geen snorfietsen meer, laat staan scooters. De handhaving ebt weg, dus inmiddels zie je ze weer veelvuldig. Halen uit ongeduld op drukke fietspaden vervolgens ook nog de meest idiote acties uit. Gisteren probeerde er twee nog even vlug via de andere helft er langs te schieten, maar er kwam een tegenligger aan (zo’n misvormde elektrische fiets met dikke banden), dus de voorste die schoot naar rechts pal achter mij en nummer twee die knalde erop en viel gelukkig naar links. Anders hadden ze mij waarschijnlijk meegeveegd in hun debiele actie. Overigens niet opgelet of ze nou op scooters of snorfietsen reden, maar beide horen daar niet.

De gemeente maar eens aanschrijven dat ze op dat fietspad gaan controleren, want specifiek op dat fietspad is het extra gevaarlijk vanwege extreme drukte en ook nog eens van twee kanten verkeer. JMD zal erop tegen zijn vanwege de privacy, maar van mij mag de gemeente Amsterdam op die fietspaden camera’s ophangen die de nummerborden scant en automatisch boetes oplegt. Als iedereen zich aan de wet houdt, dan rijdt er überhaupt niemand daar met een kenteken en zijn die camera’s overbodig.
 

erka

Well-known member
Ik ging vanavond naar de film, bleek er een paar minuten voor ik daar langs fietste vlakbij (en dan ook vlakbij, straat tegenover Pathé) een flinke schietpartij geweest te zijn. Drie gewonden, dader inmiddels gepakt. Was ik een paar minuten eerder weg gegaan was ik midden in een schietpartij terecht gekomen.

Ja heftig, ik was ook in de binnenstad en zag de traumaheli op de Grote Markt. Dan komt het wel heel dichtbij. Die straat en de Folkingestraat zijn 's avonds sowieso niet echt sociaal veilig. Hoop drugsdealers en ander verkeerd volk.
 

zwammy

Well-known member
Haha net het filmpje gezien. Om achter een man met een geweer te lopen met een fles bier in je hand valt niet onder de categorie dat zou best eens slim kennen zijn
 

erka

Well-known member
Ja net ook de beelden gezien, beetje bijzonder dat die gewoon op AD enzo staan, maar goed. Volgens mij hoop schorem bij betrokken, en ja, die zijn in Groningen niet altijd Marokkaans of Antilliaans.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja net ook de beelden gezien, beetje bijzonder dat die gewoon op AD enzo staan, maar goed. Volgens mij hoop schorem bij betrokken, en ja, die zijn in Groningen niet altijd Marokkaans of Antilliaans.

In Holland ook niet. Ik ben ook wel eens vanuit het niets door een Hagenees tegen de vlakte gemaaid.
 

U.G.

Well-known member
Ik ging vanavond naar de film, bleek er een paar minuten voor ik daar langs fietste vlakbij (en dan ook vlakbij, straat tegenover Pathé) een flinke schietpartij geweest te zijn. Drie gewonden, dader inmiddels gepakt. Was ik een paar minuten eerder weg gegaan was ik midden in een schietpartij terecht gekomen.

Bizar dat he. De reden waarom ik in R’dam niet meer met de kleine op de fiets ga richting west. Hoewel de schietpartijen in R’dam bijna allemaal worden ingeroosterd in de vroege ochtenduren.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Haha net het filmpje gezien. Om achter een man met een geweer te lopen met een fles bier in je hand valt niet onder de categorie dat zou best eens slim kennen zijn

Ze komen/kwamen sowieso niet heel erg slim over. Schrokkend dat dit rond dat tijdstip gebeurt.
 

De Wolf

Well-known member
Ja net ook de beelden gezien, beetje bijzonder dat die gewoon op AD enzo staan, maar goed. Volgens mij hoop schorem bij betrokken, en ja, die zijn in Groningen niet altijd Marokkaans of Antilliaans.
Ik zie dat ze het weer weg hebben gehaald maar dat soort beelden plaatsen is niet zo gepast.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben de dader onderweg zeer waarschijnlijk nog tegen gekomen, die is de kant op gevlucht waar ik vandaan kwam.

Ruzie krijgen en dan als iemand wegloopt niet ophouden en de wijste zijn… Dure fout.

Ik had eigenlijk gezien de reputatie van de Haddingesstraat eerder een andere aanleiding verwacht, dit was eigenlijk min of meer toeval dat het net in de Haddingestraat tot een confrontatie kwam.
 
Bovenaan