Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Ja, en dan nogmaals, wat boeit mij dat?

Naar mijn weten zijn statushouders mensen met een verblijfsvergunning dus gewoon Nederlanders. Maar je mag mij wel in een racistische hoek duwen als je daar vrolijk van word 👍
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geloof dat met name JMD er moeite heeft als er huizen worden gebouwd op landbouwgrond en niet 100% van de opgegeven landbouwgrond natuur gaat worden.
 

De Wolf

Well-known member
Ja, en dan nogmaals, wat boeit mij dat?

Naar mijn weten zijn statushouders mensen met een verblijfsvergunning dus gewoon Nederlanders. Maar je mag mij wel in een racistische hoek duwen als je daar vrolijk van word 👍
Nederlanders zijn het (nog) niet. Ze mogen bijvoorbeeld ook niet stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nederlanders zijn het (nog) niet. Ze mogen bijvoorbeeld ook niet stemmen.

Want we liggen echt wakker van de nationaliteit. Ik denk niet dat mijn vrouw haar Chinese nationaliteit gaat opgeven zolang haar ouders nog leven. Ik geloof niet dat iemand daar echt van wakker ligt. Mijn vrouw mag overigens wel lokaal stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel voor de gemeenteraad als je 5 jaar een verblijfsvergunning hebt.

Zal wellicht verschillen hoe je aan je verblijfsvergunning komt. Volgens mij kan mijn vrouw al stemmen voor de gemeenteraad en de waterschappen (?) sinds ze hier is.
 

Miramar

Well-known member
Er zijn lege kantoorpanden zat om te verbouwen en er leuke kamers van te maken voor de vluchtelingen. En anders zet je mensen uit hun woning die de huur en/of hypotheek niet meer kunnen betalen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Oh ja, gezinnen met kinderen gewoon op straat pleuren omdat ze honderden Euro's per maand meer kwijt zijn aan boodschappen en energie waardoor ze de huur niet meer kunnen betalen.
Strak plan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Kaag heeft het zelf gezegd, we worden nu eenmaal allemaal een beetje armer, keuzes, keuzes, keuzes.
 

Eef de Kip

Well-known member
Kaag heeft het zelf gezegd, we worden nu eenmaal allemaal een beetje armer, keuzes, keuzes, keuzes.
Hoe heeft ze dat gezegd dan? Ik kan me niet voorstellen dat ze letterlijk heeft gezegd "anders zet je mensen uit hun woning die de huur en/of hypotheek niet meer kunnen betalen.", dat lijkt me nl net even iets anders dan dat mensen keuzes moeten maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Dat zei Kaag. Makkelijk praten met 4 huizen, maar dit terzijde.

Op zich zegt ze hier toch niet iets heel geks? Genoeg huishoudens hebben marge op hun uitgavenpatroon. Als men door de vakantie niet op vakantie kan, dan is dat niet iets wat je hoeft te compenseren. Mensen zonder die speelruimte zal je toch moeten proberen te compenseren.
 
Bovenaan