Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Het is nogal een piepklein beetje hypocriet.

Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Want aan de ene kant wordt er dus wel alles gedaan om zo veel mogelijk diversiteit qua etniciteit te krijgen, maar is diezelfde diversiteit ver te zoeken als het gaat om wie aan tafel zitten bij bepaalde programma's (qua politieke kleur of bv geografisch).
 

SanMark.

Well-known member
En elke zwarte piet discussie is toch ook al altijd met een voorin genomen mening . Afgelopen jaren niet 1 positief stuk van de nos over zwarte pieten.
 

zwammy

Well-known member
Ik vond vooral het stuk met halsema en jetten tenenkrommend slecht laatst. Toen wist ik weer waarom ik geen televisie meer kijk op Netflix na.
 

Maasveld

Well-known member
Wat is hypocriet? Het klagen?
Linksom voor meer diversiteit pleiten, maar als hier rechtsom voor wordt gepleit daar forse kritiek op hebben.

Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Want aan de ene kant wordt er dus wel alles gedaan om zo veel mogelijk diversiteit qua etniciteit te krijgen, maar is diezelfde diversiteit ver te zoeken als het gaat om wie aan tafel zitten bij bepaalde programma's (qua politieke kleur of bv geografisch).

Je zou gelijk hebben als de kritiek zich daarop zou richten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Klopt. Is ook niks mis mee. Dat je zoekt naar mensen uit alle 'kleuren en smaken' (of dat nou etnisch, geografisch, politiek, gender of wat dan ook is) is niet meer dan logisch. Alleen om nou een prijs uit te reiken voor degene die dat het beste doet (overigens alleen op basis van etniciteit. Er was bv geen bokaal voor degenen die de meeste 'provincialen' aan he woord liet) is fout. Want dan ga je niet meer om de boodschap maar om het 'kleurtje'. En degradeer je elke 'allochtoon' tot alleen maar relevant omdat het dan goed is voor de diversiteit.

Er zijn meer dan genoeg 'allochtonen' die een heel goed verhaal hebben, maar juist door dit soort gedoe wordt elke bij elke 'allochtoon' die in een reportage zit afgevraagd of hij/zij er zit vanwege zijn/haar kleur of vanwege zijn/haar kennis...


De reflex blijft toch elke keer overigens opvallend: iets lekt uit, van meerdere kanten (en dan moet je idd niet te zeer letten op bv PVV/FVD-stemmers, maar je leest ook van heel veel allochtonen dat ze dit heel erg vinden) wordt er schande van gesproken, hoofdredacteur maakt statement (wrijven in de vlek) dat ze toch doorgaan "want het is zo goed", er komt nog meer kritiek en dan toch inbinden. Zou er nou helemaal niemand zijn geweest op die redactie die hier vraagtekens bij heeft gezet? Of is de sfeer daar dusdanig dat men dat niet durft (bang om voor racist te worden uitgemaakt) en stuurt men screenshots richting GS... Dat laatste doe je echt niet direct, daar zit al een traject voor.

Dit draaide niet alleen om diversiteit op basis van etniciteit hoor. Dat is er vooral uitgepikt door GeenStijl en daarmee twitterend Nederland.
 

zwammy

Well-known member
Amsterdam Amsterdam :)

Wat een heerlijke stad is het toch. 115.000 euro om de moskee klimaatneutraal te krijgen :)
 

SanMark.

Well-known member
Amsterdam Amsterdam :)

Wat een heerlijke stad is het toch. 115.000 euro om de moskee klimaatneutraal te krijgen :)

Als er geld genoeg is, kun je zulke hobby projecten financieren. Dan houd zo'n moskee zelf wat extra geld in het laatje om eens een iman uit bv Koeweit binnen te laten komen.
 

Joost

Well-known member
De burgemeester van Weert verwijderde 2 dagen na een vernietigend artikel in de krant en vlak voor besloten werd een integriteitsonderzoek in te stellen 9133 van de 9140 mails in zijn inbox.

Volgens de burgemeester was dat 'reguliere opschoning' en mag de gemeente de backup niet gebruiken bij het onderzoek.
 

zwammy

Well-known member
Soms baal ik dat ik de politiek niet ben ingegaan, dit zou ik ook goed kennen voor dat geld :duim:
 

erka

Well-known member
Zou Limburg een land zijn, dan zou het in de corruptheidsranking ter wereld ergens tussen Pakistan en Mauritanië staan ofzo.
 

JMD

Well-known member
Zou Limburg een land zijn, dan zou het in de corruptheidsranking ter wereld ergens tussen Pakistan en Mauritanië staan ofzo.
Volgens de anti-corruptie-NGO van de EU zou Limburg het minst corrupte land zijn... ;) Daar zorgt Frans Timmermans dan wel voor... :rumcolaa:
 
Bovenaan