Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ik heb nogal veel klachten gehoord. En dat zit ik zelf op zijn zachtst gezegd niet in het linker spectrum.
Er zitten op twitter genoeg wappies om meerdere gestichten te vullen. Van mensen die denken dat 5G door Corona komt, tot mensen die denken dat de Illuminati de wereld willen overnemen, tot racisten en facisten tot mensen die het liefst willen dat we morgen allemaal stoppen met autorijden, vlees eten, de fabrieken slopen enz om het milieu te redden.

Punt is alleen dat vroeger mensen met dit soort idiote denkbeelden geen 'bereik' hadden. Je kon wel op een dorpsplein gaan staan en je idiote theorie verkondigen, maar daar hield het dan ook mee op. Tegenwoordig kan iedereen zijn waanbeelden delen op twitter, en dat trekt dan als een magneet mensen met dezelfde denkbeelden aan (soort zoekt soort), en die gaan dan heel erg navelstaren en elkaars gelijk bevestigen. Iedereen met een andere blik wordt uitgescholden, voor gek verklaard enz...

En net zoals DoeMaar vroeger zong 'er zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree', moet je op twitter hetzelfde doen met mensen die (in jouw ogen) idiote denkbeelden verspreidt: gewoon op block zetten. Simpel. En dan verder negeren. En bedenken dat dit er vroeger echt ook allemaal was, maar dat er toen niet naar die mensen geluisterd werd. Vroeger liepen er ook racisten rond, alleen, waar konden ze hun mening kwijt. Niet op werk (want dan werd je ontslagen), niet op de sportclub, misschien thuis (maar dat heeft geen echt bereik). Nu zet je het op twitter en je hebt direct flink wat mensen die luisteren (of in de boom zitten).

Dus bij mensen die klagen over andere twitteraars denk ik altijd: blokkeer ze, negeer ze. Don't feed the trolls. Dat soort mensen leeft juist van de aandacht, de ruzie enz, en je krijgt ze toch niet aan hun verstand dat hun ideeën idioot zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mensen die denken dat 5G,door Corona komt? Zo gek heb ik,ze nog nooit gezien, wappie.
 

SanMark.

Well-known member
Jesse Klaver, Sophie in het Veld.

Als het aan die linkse wappies had gelegen, dan had elke boom nu al bijna in een bio massa centrale gezeten.
 

JMD

Well-known member
Erik van Muiswinkel om nog een complete idioot te noemen.

Die vind ik nog wel het meest mooie voorbeeld van hoe iemand kan veranderen op twitter. In zijn theaterprogramma's, op TV en in het echt (ik kwam hem puur toeval 1-2 jaar terug tegen in het onderwijsmuseum in Dordrecht, hij was daar voor TV-opnames. Tussen de opnames door kon ik gewoon met hem praten, hij was heel hartelijk en geïnteresseerd) is hij de rust en 'verstandigheid' zelve. Op twitter noemt hij zo ongeveer iedereen die het niet met hem eens is een fascist.
 

JMD

Well-known member
Jesse Klaver, Sophie in het Veld.
Als het aan die linkse wappies had gelegen, dan had elke boom nu al bijna in een bio massa centrale gezeten.

Dat is Klaver. Als het aan In 't Veld had gelegen had er allang geen NL, FRA e.d. meer bestaan maar waren we de Verenigde Staten van Europa met Verhofstadt als Grote Leider.
 

Bonehead

Well-known member
De NOS schoffeert met dit diversiteitsdenken iedereen met een kleur die daadwerkelijk iets kan.

Özcan Akyol slaat, zoals wel vaker, de spijker op z'n kop. Helaas hebben veel "bevoordeelden" zo'n plaat voor hun kop dat ze maar graag de handreiking aannemen.

Ze stoppen met de "Divibokaal". Niet omdat het natuurlijk hartstikke fout is, maar volgens Gelauff "Ik zie dat er mensen zijn die dit raakt, die dit pijnlijk vinden. Dan moeten we stoppen met de bokaal. Als je constateert dat er zoveel mensen zijn die dit als fout zien, dan moet je er mee ophouden".

Er bestaat niet zoiets als positieve discriminatie. Discriminatie is per definitie negatief.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
War een ophef. Zo'n bokaal en lijst is niet handig, maar verder vind ik het prima dat je het nieuws niet alleen vanuit Den Haag of de Randstad brengt, maar zo goed mogelijk probeert te differentiëren.
 

Maasveld

Well-known member
War een ophef. Zo'n bokaal en lijst is niet handig, maar verder vind ik het prima dat je het nieuws niet alleen vanuit Den Haag of de Randstad brengt, maar zo goed mogelijk probeert te differentiëren.

Het is wel frappant dat vooral FVD- en PVV-adepten hierover klagen, terwijl ze tegelijkertijd klagen dat er zo weinig FVD-ers en PVV-ers mogen aanschuiven bij de verschillende praatprogramma's.
 

zwammy

Well-known member
Het is toch steeds dezelfde kliek die voorbij komt, dwdd is gewoon op1 geworden met een andere presentator. Gasten zijn gewoon hetzelfde.
 

JMD

Well-known member
War een ophef. Zo'n bokaal en lijst is niet handig, maar verder vind ik het prima dat je het nieuws niet alleen vanuit Den Haag of de Randstad brengt, maar zo goed mogelijk probeert te differentiëren.

Klopt. Is ook niks mis mee. Dat je zoekt naar mensen uit alle 'kleuren en smaken' (of dat nou etnisch, geografisch, politiek, gender of wat dan ook is) is niet meer dan logisch. Alleen om nou een prijs uit te reiken voor degene die dat het beste doet (overigens alleen op basis van etniciteit. Er was bv geen bokaal voor degenen die de meeste 'provincialen' aan he woord liet) is fout. Want dan ga je niet meer om de boodschap maar om het 'kleurtje'. En degradeer je elke 'allochtoon' tot alleen maar relevant omdat het dan goed is voor de diversiteit.

Er zijn meer dan genoeg 'allochtonen' die een heel goed verhaal hebben, maar juist door dit soort gedoe wordt elke bij elke 'allochtoon' die in een reportage zit afgevraagd of hij/zij er zit vanwege zijn/haar kleur of vanwege zijn/haar kennis...


De reflex blijft toch elke keer overigens opvallend: iets lekt uit, van meerdere kanten (en dan moet je idd niet te zeer letten op bv PVV/FVD-stemmers, maar je leest ook van heel veel allochtonen dat ze dit heel erg vinden) wordt er schande van gesproken, hoofdredacteur maakt statement (wrijven in de vlek) dat ze toch doorgaan "want het is zo goed", er komt nog meer kritiek en dan toch inbinden. Zou er nou helemaal niemand zijn geweest op die redactie die hier vraagtekens bij heeft gezet? Of is de sfeer daar dusdanig dat men dat niet durft (bang om voor racist te worden uitgemaakt) en stuurt men screenshots richting GS... Dat laatste doe je echt niet direct, daar zit al een traject voor.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan