Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Zo moeilijk is het niet om een goedlopend bedrijf naar de kloten te helpen,

De directie van Tata Steel Nederland
maakt zich zorgen over de toekomst van
het IJmuidense staalbedrijf.De directie
deelt de zorgen van de ondernemingsraad
over de fusie met het Duitse bedrijf
ThyssenKrupp.

De OR vreest dat de fusie meer banen in
Europa kost dan 4000,verdeeld over de
twee bedrijven.Gedacht wordt aan 1000
of 1500 banen extra die verloren gaan.

De Nederlandse directie neemt niet deel
aan het fusieoverleg.De directie vernam
dat het bedrijf de zeggenschap verliest
over het geld dat in IJmuiden wordt
verdiend.Ook zou het belast worden met
de schuld van Tata Steel Europe.
 

Pascallovic

Well-known member
Haha druk maken is wel een groot woord. Het verbaasde me meer dan dat het iets anders deed.
Maar wat verbaasd je dan in deze? Dat zij deze mening heeft, dat zij de mening tweet of dat haar mening wordt opgepikt door mensen waaronder door de media?
 

zwammy

Well-known member
De moord in de metro van Amsterdam was dus ook een tbs er op verlof ondanks gesloten afdeling. Oei, nu word het lijstje weer wat groter.
 

JMD

Well-known member
Komend weekend gaat de wintertijd weer in. Nou is er 2x per jaar (rond de 'tijdwisseling') altijd standaard wat gemopper over die tijdwisseling, maar het lijkt dit jaar groter dan de afgelopen jaren. Het Europees Parlement gaat binnenkort stemmen over afschaffing van de tijdswisseling. Terecht dat zoiets vanuit het EP gaat komen, want dit is nou iets dat Europees geregeld moet worden, want als bv NL wel en DUI niet zomertijd heeft dan heb je grote problemen (dat is mid jaren 70 al een tijd aan de hand geweest toen NL wel maar DUI geen zomertijd had).

Ik zou het afschaffen jammer vinden, nu heb je in de zomer lekker lange avonden (tot iets van 22.00/22.30 licht) en in de winter wordt het om 8.30 licht. Als je geen zomertijd zou hebben dan zou het op zomerdagen rond 3.30 al licht worden en om 21.30 donker, als je geen wintertijd zou hebben dan wordt het in de winter pas rond 9.30 licht...
Overigens lijkt het me dat als er geen zomertijd komt dat we dan het hele jaar de wintertijd aanhouden (gezien onze positie tov Greenwich), dat is onze 'eigen' tijd. Er zijn mensen die zeggen dat we zomertijd moeten aanhouden, maar dat lijkt me niet de juiste keuze.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik was al bang dat men zich met belangrijke zaken zou bezighouden. Zomertijd/wintertijd wat een geneuzel. Zodra het is afgeschaft heb je binnen 3 jaar weer een lobby om het weer in te voeren.
 

zwammy

Well-known member
Waarom is het ooit aangeschaft en wat zijn de voordelen van het afschaffen. Op itrritante kinderen na
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom is het ooit aangeschaft en wat zijn de voordelen van het afschaffen. Op itrritante kinderen na
Mensen hebben moeite met het verwerken van een uur korter slapen en kunnen dan wekenlang niet functioneren. Behalve als ze op vakantie naar Engeland gaan. Dan hebben ze geen last van datzelfde uurtje verschil.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker dan. Dan is straks het tijdverschil met China standaard zeven uur in plaats van deels zes en deels zeven.
 
Bovenaan