Komend weekend gaat de wintertijd weer in. Nou is er 2x per jaar (rond de 'tijdwisseling') altijd standaard wat gemopper over die tijdwisseling, maar het lijkt dit jaar groter dan de afgelopen jaren. Het Europees Parlement gaat binnenkort stemmen over afschaffing van de tijdswisseling. Terecht dat zoiets vanuit het EP gaat komen, want dit is nou iets dat Europees geregeld moet worden, want als bv NL wel en DUI niet zomertijd heeft dan heb je grote problemen (dat is mid jaren 70 al een tijd aan de hand geweest toen NL wel maar DUI geen zomertijd had).
Ik zou het afschaffen jammer vinden, nu heb je in de zomer lekker lange avonden (tot iets van 22.00/22.30 licht) en in de winter wordt het om 8.30 licht. Als je geen zomertijd zou hebben dan zou het op zomerdagen rond 3.30 al licht worden en om 21.30 donker, als je geen wintertijd zou hebben dan wordt het in de winter pas rond 9.30 licht...
Overigens lijkt het me dat als er geen zomertijd komt dat we dan het hele jaar de wintertijd aanhouden (gezien onze positie tov Greenwich), dat is onze 'eigen' tijd. Er zijn mensen die zeggen dat we zomertijd moeten aanhouden, maar dat lijkt me niet de juiste keuze.