Binnenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik maak me meer zorgen om de bloedserieuze na?viteit van de Jamels in Nederland, dan om de hoofddoeken en ander moslimgerelateerde kleding.

Je bent bij dezen van harte uitgenodigd om een weekje met me mee te lopen. Kunnen we het daarna hebben over mijn na?viteit.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik wil ook helemaal geen Sharia, of op een andere manier de westerse normen en waarden in het geding laten komen. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mag opgroeien in een land waar we vrij zijn om te zijn wie we zijn. Waarin kerk en staat gescheiden is en we grondrechtelijk de vrijheid hebben om onze mening te vertellen.

Ik vind tegelijkertijd dat we de plicht hebben om mensen die niet in vrijheid leven de mogelijkheid moeten bieden mee te profiteren van onze welvaart en ons collectieve welzijn. Ik kan het mezelf nauwelijks voorstellen hoe het is om te leven in een oorlogsgebied, maar als ik zie in welke mate PTSS zijn sporen nalaat bij mensen die ik ontmoet in m'n werk, sterkt me dat alleen maar in mijn gedachte dat we die mensen niet aan hun lot over moeten laten.

Tuurlijk kunnen we niet de hele wereld redden, dat is totaal niet realistisch. En we moeten er al helemaal niet mee akkoord gaan dat mensen zich hier verenigen om de democratie en onze westerse normen en waarden in hun ziel te raken. Alleen is de wereld niet zo zwart-wit dat elke moslim met baard een gevaar vormt voor onze samenleving. Of elke moslimvrouw met hoofddoek thuis onderdrukt wordt door haar man.

Daarmee steek ik mijn kop niet in het zand. Ik heb er juist bewust voor gekozen om te werken met probleemgroepen in deze samenleving en dan met name in Rotterdam. Niet dat ik alle problemen kan oplossen, tuurlijk niet. Maar ik ben er door dagelijkse praktijkervaringen wel achter dat de wereld niet zo zwart-wit is als het lijkt. En dat danwel roepen dat de grenzen dicht moeten, danwel iedereen binnenlaten, wegkijken en doen alsof er geen problemen zijn allebei niet de oplossing is.

Ik ben het wat dat betreft volledig eens met Pim Fortuyn, die een groot voorstander was van de focus bijna volledig op integratie. Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk dat er nog steeds gezinnen zijn waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan de man, waarin homoseksualiteit en psychische problemen een taboe zijn en het gros van het gezin niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt. Maar de oplossing daarvoor ligt niet in het verbod op niqabs en burka's, maar in een falend integratiebeleid.
+1 Hup Team Jamel
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik wil ook helemaal geen Sharia, of op een andere manier de westerse normen en waarden in het geding laten komen. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mag opgroeien in een land waar we vrij zijn om te zijn wie we zijn. Waarin kerk en staat gescheiden is en we grondrechtelijk de vrijheid hebben om onze mening te vertellen.

Ik vind tegelijkertijd dat we de plicht hebben om mensen die niet in vrijheid leven de mogelijkheid moeten bieden mee te profiteren van onze welvaart en ons collectieve welzijn. Ik kan het mezelf nauwelijks voorstellen hoe het is om te leven in een oorlogsgebied, maar als ik zie in welke mate PTSS zijn sporen nalaat bij mensen die ik ontmoet in m'n werk, sterkt me dat alleen maar in mijn gedachte dat we die mensen niet aan hun lot over moeten laten.

Tuurlijk kunnen we niet de hele wereld redden, dat is totaal niet realistisch. En we moeten er al helemaal niet mee akkoord gaan dat mensen zich hier verenigen om de democratie en onze westerse normen en waarden in hun ziel te raken. Alleen is de wereld niet zo zwart-wit dat elke moslim met baard een gevaar vormt voor onze samenleving. Of elke moslimvrouw met hoofddoek thuis onderdrukt wordt door haar man.

Daarmee steek ik mijn kop niet in het zand. Ik heb er juist bewust voor gekozen om te werken met probleemgroepen in deze samenleving en dan met name in Rotterdam. Niet dat ik alle problemen kan oplossen, tuurlijk niet. Maar ik ben er door dagelijkse praktijkervaringen wel achter dat de wereld niet zo zwart-wit is als het lijkt. En dat danwel roepen dat de grenzen dicht moeten, danwel iedereen binnenlaten, wegkijken en doen alsof er geen problemen zijn allebei niet de oplossing is.

Ik ben het wat dat betreft volledig eens met Pim Fortuyn, die een groot voorstander was van de focus bijna volledig op integratie. Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk dat er nog steeds gezinnen zijn waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan de man, waarin homoseksualiteit en psychische problemen een taboe zijn en het gros van het gezin niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt. Maar de oplossing daarvoor ligt niet in het verbod op niqabs en burka's, maar in een falend integratiebeleid.

Dit is allemaal leuk en aardig, en ik kan me er ook best in vinden, behalve die laatste zin. Waarom faalt dat beleid all??n bij een bepaalde etnische achtergrond/nationaliteit? Ik vind mijn eigen straat een geweldig voorbeeld, we hebben hier een Afghaans gezin, twee Tunesische families (onze onderburen en de buren rechts naast ons), vier Surinaams/Antilliaanse gezinnen, twee Turkse gezinnen en een stuk of 14 Nederlandse gezinnen, afhankelijk van het aantal opgerolde wietplantages. Er zijn in totaal 18 kinderen in de leeftijd 2-14 jaar in onze kleine straat. Dat functioneert allemaal prima, we zijn die straat uit de reclame voor burendag, bij wijze van spreken.

Ohja, er wonen ook nog twee Marokkaanse gezinnen, die de hele zooi hier dagelijks op stelten zetten. Kut integratiebeleid! Wel andere nationaliteiten redelijk tot goed in kunnen passen, maar niet onze Berberse vrienden.

En nou kun je wel weer een lap tekst gaan typen dat 'ze' niet allemaal zo zijn en dat weet ik ook wel. Maar het zijn wel vaak de grootste problemen die die nationaliteit/achtergrond hebben. Ik snap niet zo goed waarom er niet op gewezen mag worden en waarom er door jou zo gebagatelliseerd over wordt gedaan, of dus het probleem bij het beleid in de schoenen schuiven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh maar ook wat dat betreft zijn we het niet echt oneens. Ik heb hier volgens mij al een paar keer gezegd dat we een Marokkanenprobleem hebben. Daar bedoel ik mee dat niet ontkend kan worden dat juist die groep oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers. Ik vind ook dat daar veel te makkelijk overheen gekeken wordt en bovendien nogal slap en triest dat gelijk de racismekaart getrokken wordt als je daar iets van zegt.

Ik heb er overigens wel enigszins een verklaring voor. Geen excuus, maar mogelijk deels een oorzaak. Toen wij in de jaren 70 gastarbeiders hier naartoe hebben gehaald, waren dat natuurlijk niet de mensen die het in hun eigen land al goed hadden. Terwijl het verschil tussen Nederland en een land als Marokko in algemene zin al behoorlijk groot was. Dus we hebben de sociale onderklasse van een in vergelijking met Nederland onderontwikkeld land hier naartoe gehaald. Vervolgens amper ge?nvesteerd in integratie (ja daar is 'ie weer), omdat we dachten dat die mensen toch wel een keer terug zouden gaan. Dus de hele structuur in die gezinnen is al ingewikkeld.

Komt bij dat Berbers van nature trots, maar ook heel onzeker zijn, daardoor geneigd zijn om zich als groep groter te wanen dan ze zijn en zich vervolgens precies zo gaan gedragen als hoe het stereotype voorschrijft. Daar wordt in algemene zin veel te lichtzinnig over gedacht, want je ziet overal overlast ontstaan door dit soort groepen.

Overigens zie ik deze groepen niet direct in mijn werk. Bij mij komen enkel mensen die geholpen willen worden. Dus ik zie enkel bijvoorbeeld de outcasts, de ouders, zussen of broers van en ook wel gasten die zich uit dat 'straatleven' hebben losgemaakt. Overigens erkennen al deze mensen ook het probleem, dus in die zin is het vrij bizar dat we het met z'n allen in stand houden.
 

SanMark.

Well-known member
En we moeten gewoon stoppen met het steeds maar aanpassen van onze normen en steeds een handreiking te doen naar de Islam dat is gewoon een misdadige geloofscultuur, handhaaf de wet en ga eens streng straffen.

Politie is een natte wind, die helemaal niets klaar speelt behalve boetes uitdelen, de belastingdienst ligt op zijn gat en komt alleen maar in het nieuws voor falende topambtenaren en miljoenenkostende it projecten.



De regering die helemaal nergens voor staat en ons land steeds verder uitlevert aan de EU en ook helemaal niets voor elkaar krijgt.
Een asielbeleid dat word gegijzeld door allerlei organisaties die niet het beste met ons land of de asielzoekers voor hebben maar gewoon zoveel mogelijk mensen willen binnen halen omdat het geld oplevert. En daar weer in ondersteunt worden door allerlei EU wetten waardoor de Nederlandse wet machteloos is.

Hier Jamel, een foei gesprek dat moet goed in jouw straatje passen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/22...ijven-maanden-liggen-door-onderbezetting.html

Je word als ouder toch helemaal gek als zoiets gebeurd, al die alsielzoekers uit die apenlanden die wanen zich hier in een speeltuin.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zie voorgaande, SanMark. Ik zit op m'n telefoon dus kan dat filmpje niet bekijken. Zal het vanavond eens opzetten.
 

Atreides

Well-known member
Verschrikkelijk.

In mijn eigen priv? heb ik helaas ook van heel dichtbij structurele seksuele intimidatie meegemaakt. We wachten nu al bijna een jaar op de rechtszaak. Niemand die ons kan vertellen wanneer die plaats gaat vinden.

Blijft bijzonder dat dit soort belangrijke onderdelen van een rechtstaat onvoldoende worden gewaarborgd terwijl het geld over de plinten klotst bij financi?le zaken.
 

JMD

Well-known member
Oh maar ook wat dat betreft zijn we het niet echt oneens. Ik heb hier volgens mij al een paar keer gezegd dat we een Marokkanenprobleem hebben. Daar bedoel ik mee dat niet ontkend kan worden dat juist die groep oververtegenwoordigd is in de misdaadcijfers. Ik vind ook dat daar veel te makkelijk overheen gekeken wordt en bovendien nogal slap en triest dat gelijk de racismekaart getrokken wordt als je daar iets van zegt.

Ik heb er overigens wel enigszins een verklaring voor. Geen excuus, maar mogelijk deels een oorzaak. Toen wij in de jaren 70 gastarbeiders hier naartoe hebben gehaald, waren dat natuurlijk niet de mensen die het in hun eigen land al goed hadden. Terwijl het verschil tussen Nederland en een land als Marokko in algemene zin al behoorlijk groot was. Dus we hebben de sociale onderklasse van een in vergelijking met Nederland onderontwikkeld land hier naartoe gehaald. Vervolgens amper ge?nvesteerd in integratie (ja daar is 'ie weer), omdat we dachten dat die mensen toch wel een keer terug zouden gaan. Dus de hele structuur in die gezinnen is al ingewikkeld.

Komt bij dat Berbers van nature trots, maar ook heel onzeker zijn, daardoor geneigd zijn om zich als groep groter te wanen dan ze zijn en zich vervolgens precies zo gaan gedragen als hoe het stereotype voorschrijft. Daar wordt in algemene zin veel te lichtzinnig over gedacht, want je ziet overal overlast ontstaan door dit soort groepen.

Overigens zie ik deze groepen niet direct in mijn werk. Bij mij komen enkel mensen die geholpen willen worden. Dus ik zie enkel bijvoorbeeld de outcasts, de ouders, zussen of broers van en ook wel gasten die zich uit dat 'straatleven' hebben losgemaakt. Overigens erkennen al deze mensen ook het probleem, dus in die zin is het vrij bizar dat we het met z'n allen in stand houden.

Klopt helemaal.

Ik ben het ook helemaal met je eens vwb de eerste generatie gastarbeiders, daar zijn flinke fouten mee gemaakt. Maar goed, in de toekomst kijken kunnen we niet, en men ging er idd toen van uit dat de gastarbeiders hier alleen maar te gast waren, dus ok.
Wat ik veel erger vind is dat het de latere generaties zijn die steeds meer problemen lijken te veroorzaken en zich ook steeds meer distanti?ren van Nederland en de normen en waarden en de 'eigen' cultuur steeds meer tot norm lijken te verheffen.

30 jaar terug speelden de problemen die je aanhaalt (met bv Berbers) volgens mij veel minder. Hoe kan het dan dat het juist die kant op gegaan is, terwijl juist de huidige generatie in NL geboren en getogen is. En juist de laatste 20 jaar wordt er wel steeds meer aan beleid gedaan mbt 'allochtonen'.


En om nog even op je 'vrouwenhaat' in Nederland terug te komen. Kijk eens naar dit kaartje: https://twitter.com/AFP/status/1163991997184532480
Het valt in NL echt wel heel erg mee. Tuurlijk zijn er gevallen van vrouwenhaat, en elke is er 1 te veel, maar in NL is dat echt geen groot probleem. De andere zaken die je aanhaalde in die post zijn een veel groter probleem.
 

SanMark.

Well-known member
Als je de vrouwen al een minderwaardig soort vind, heb je sowieso al vrouwenhaat in je.

Onbegrijpelijk ook dat die LBTHQWSARRTRTYUIOP kliek zo achter de Burka's scharen. Dan is het toch wel 'mooi' dat de Palestijnen weer niets willen weten van die kliek.

Ik snap sowieso niet waarom een homo met een transgender geassocieerd wil worden en andersom. Die hele homo parade is ook al gekaapt door de linkse kliek die alles op 1 hoop hebben gegooid.

BIJ1 erbij die een woordvoerder even een studiereisje heeft laten maken naar de mensen die Zuid Afrika de komende 10 jaar de afgrond in jagen. Lekker kill the boer meezingen en zeggen dat de blanken moeten oprotten naar hun land waar hun voorvaderen van wegkomen. Maar zelf als medelander wel alles eisen in ons land.


Zo dat is er ook weer uit.
 

JMD

Well-known member
Onbegrijpelijk ook dat die LBTHQWSARRTRTYUIOP kliek zo achter de Burka's scharen. Dan is het toch wel 'mooi' dat de Palestijnen weer niets willen weten van die kliek.
Ja, die was erg 'fraai' idd. Het is verdomd stil gebleven uit die hoek sindsdien, terwijl als een 'Westers' land de Gaypride zou verbieden dan schreeuwen ze moord en brand (terecht). Blijkt Palestina toch niet zo'n mooi land als ze denken. En Isra?l heeft dus wel een Gaypride enz, maar dat is de Satan natuurlijk.

BIJ1 erbij die een woordvoerder even een studiereisje heeft laten maken naar de mensen die Zuid Afrika de komende 10 jaar de afgrond in jagen. Lekker kill the boer meezingen en zeggen dat de blanken moeten oprotten naar hun land waar hun voorvaderen van wegkomen. Maar zelf als medelander wel alles eisen in ons land.

Zuid Afrika gaat de kant van Zimbabwe op. Daar werden de blanken weggejaagd en nu is er hongersnood. Blijken blanken toch nuttig. ;)
 

Abubakari

Well-known member
Ja, jij bent echt de plaatsvervanger van de Heer op aarde.

Maar waar staat nu precies in dat foei bericht dat de daders allemaal asielzoekers zijn?
 

SanMark.

Well-known member
Ja, jij bent echt de plaatsvervanger van de Heer op aarde.

Maar waar staat nu precies in dat foei bericht dat de daders allemaal asielzoekers zijn?

Teletekst bedient zich tegenwoordig van de tekst 'witte man' als daar sprake van is. Staat dat er niet bij mag je dus concluderen dat het een anders getinte jongen/man is.
 
Bovenaan