Binnenlands nieuws

Miramar

Well-known member
Ik vind dat burka etc maar hysterisch gedoe en de moeite niet waard. Dat jihadisten in de cel schietspellen mogen doen is erger...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat burka etc maar hysterisch gedoe en de moeite niet waard. Dat jihadisten in de cel schietspellen mogen doen is erger...

Niets om je extreem druk over te maken. De hysterie aan beide kanten slaat nergens op. Andere zaken hebben inderdaad meer prioriteit.
 

SanMark.

Well-known member
Vorige week in het zwembad geweest. Meisjes van 15 of 16 in burkinis ze steken elkaar aan . Meisjes van 10 met een hoofddoek om. Het word steeds jonger en ook hier komt de groepsdruk weer om de hoek kijken. Dan heb je gematigde ouders die kinderen graag kinderen willen laten blijven maar steeds meer kinderen gaan een hoofddoek dragen en dan word er gevraagd waarom draagt jouw kind heb hoofddoek en na diverse keren gaan ze overstag omdat ze toch een goede moslim willen zijn en door de vele discussies een kant morgen kiezen. En zoo gaat het stapje voor stapje verder. Islam neemt steeds iets meer ruimte in , en geven nergens in toe.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vorige week in het zwembad geweest. Meisjes van 15 of 16 in burkinis ze steken elkaar aan . Meisjes van 10 met een hoofddoek om. Het word steeds jonger en ook hier komt de groepsdruk weer om de hoek kijken. Dan heb je gematigde ouders die kinderen graag kinderen willen laten blijven maar steeds meer kinderen gaan een hoofddoek dragen en dan word er gevraagd waarom draagt jouw kind heb hoofddoek en na diverse keren gaan ze overstag omdat ze toch een goede moslim willen zijn en door de vele discussies een kant morgen kiezen. En zoo gaat het stapje voor stapje verder. Islam neemt steeds iets meer ruimte in , en geven nergens in toe.

Het is allemaal wat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is allemaal wat.

Het lijkt mij geen positieve ontwikkeling dat de nieuwe generatie minder westers is dan de tweede generatie. Maatschappelijk gezien nemen afstanden tussen bevolkingsgroepen toe.

Maar los van dit fenomeen is dat ook een dingetje uit deze tijd. Enerzijds kan men juist elkaar extra goed bereiken door social media en dergelijke. Anderzijds is men steeds meer op zichzelf gericht en met zichzelf bezig.
 

Maasveld

Well-known member
Vorige week in het zwembad geweest. Meisjes van 15 of 16 in burkinis ze steken elkaar aan . Meisjes van 10 met een hoofddoek om. Het word steeds jonger en ook hier komt de groepsdruk weer om de hoek kijken. Dan heb je gematigde ouders die kinderen graag kinderen willen laten blijven maar steeds meer kinderen gaan een hoofddoek dragen en dan word er gevraagd waarom draagt jouw kind heb hoofddoek en na diverse keren gaan ze overstag omdat ze toch een goede moslim willen zijn en door de vele discussies een kant morgen kiezen. En zoo gaat het stapje voor stapje verder. Islam neemt steeds iets meer ruimte in , en geven nergens in toe.
Nu zat je natuurlijk ook wel in het afvoerputje van Nederland he.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Goed onderbouwd , linkse slappe zak.

Ah nu ga je mij weer uitschelden. Eerder Batigoal al in een discussie. En sowieso heb je er een handje van als iemand het niet met je eens is. Vind je dat je daarmee goed bezig bent? Dat we allemaal even kunnen zien hoe stoer SanMark is?
 

JMD

Well-known member
Ah nu ga je mij weer uitschelden. Eerder Batigoal al in een discussie. En sowieso heb je er een handje van als iemand het niet met je eens is. Vind je dat je daarmee goed bezig bent? Dat we allemaal even kunnen zien hoe stoer SanMark is?

Even los van dat schelden van SanMark, maar als je op oprechte zorgen van SanMark 'het is me allemaal wat' antwoordt klopt dat natuurlijk ook niet. Want je moet wel erg blind en doof zijn als je dat probleem dat SanMark schetst niet ziet en erkent. De groepsdruk bij moslims lijkt steeds groter te worden. Daar waar het Christendom zich in de jaren '60 steeds meer en meer ontdeed juist van die groepsdruk gaat het bij een deel van de moslims de andere kant op. Daardoor wordt integratie juist een steeds groter probleem, en de segregatie steeds groter ipv kleiner.
 

SanMark.

Well-known member
Ah nu ga je mij weer uitschelden. Eerder Batigoal al in een discussie. En sowieso heb je er een handje van als iemand het niet met je eens is. Vind je dat je daarmee goed bezig bent? Dat we allemaal even kunnen zien hoe stoer SanMark is?

Het is me allemaal wat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even los van dat schelden van SanMark, maar als je op oprechte zorgen van SanMark 'het is me allemaal wat' antwoordt klopt dat natuurlijk ook niet. Want je moet wel erg blind en doof zijn als je dat probleem dat SanMark schetst niet ziet en erkent. De groepsdruk bij moslims lijkt steeds groter te worden. Daar waar het Christendom zich in de jaren '60 steeds meer en meer ontdeed juist van die groepsdruk gaat het bij een deel van de moslims de andere kant op. Daardoor wordt integratie juist een steeds groter probleem, en de segregatie steeds groter ipv kleiner.

Oprechte zorgen, hou nou toch op man.

Zolang vrouwenhaat in dit land normaal geaccepteerd gedrag is, er hier honderdduizenden mensen onder de armoedegrens leven, er een chronisch tekort is aan fatsoenlijke bejaardenzorg, de politie onderbezet en onderbetaald is, ambulancepersoneel met enige regelmaat wordt aangevallen tijdens hun werk, een normale woning steeds moeilijker te betalen wordt voor de gemiddelde Nederlander, studenten tegenwoordig aan hun werkende leven beginnen met tienduizenden euro's schuld, ik weet niet hoeveel mensen van rond de 60 in de financi?le problemen komen doordat ze op straffe van korting op hun uitkering gedwongen worden aan het werk te gaan, terwijl ze nergens worden aangenomen, enzovoorts niet wordt aangepakt. Kortom, zolang we in dit land te maken hebben met ?chte problemen reageer ik cynisch op een bericht over pubermeisjes met een hoofddoekje.
 

SanMark.

Well-known member
Noem eens 1 land waar de Islam regeert waar iedereen in vrede en zonder angst kan leven zoals in Nederland.

We geven op allerlei gebieden steeds weer toe aan de Islam en waar heeft de Islam wat toe aan ' ons ' ?

Wethouders burgemeesters gaan in gesprek met imans om groepen rustig te krijgen of iets van hun zin.

We geven keer op keer toe aan de Islam en we krijgen er helemaal niets positiefs voor terug.

Ik zit nu op de telefoon maar er is een zeer interessant verhaal over Indonesi? hoe dat in 10 jaar tijd is veranderd.

Ex Moslims worden geterroriseerd en bedreigt.

Blijf je kop maar in het zand steken Jamel er komt een tijd dat je gewoon in je gezicht gespuugd gaat worden.
 

JMD

Well-known member
Zolang vrouwenhaat in dit land normaal geaccepteerd gedrag is, er hier honderdduizenden mensen onder de armoedegrens leven, er een chronisch tekort is aan fatsoenlijke bejaardenzorg, de politie onderbezet en onderbetaald is, ambulancepersoneel met enige regelmaat wordt aangevallen tijdens hun werk, een normale woning steeds moeilijker te betalen wordt voor de gemiddelde Nederlander, studenten tegenwoordig aan hun werkende leven beginnen met tienduizenden euro's schuld, ik weet niet hoeveel mensen van rond de 60 in de financi?le problemen komen doordat ze op straffe van korting op hun uitkering gedwongen worden aan het werk te gaan, terwijl ze nergens worden aangenomen, enzovoorts niet wordt aangepakt. Kortom, zolang we in dit land te maken hebben met ?chte problemen reageer ik cynisch op een bericht over pubermeisjes met een hoofddoekje.
Ik maak me ook zorgen over hetgeen je schetst (al vind het stuk over 'vrouwenhaat' wel erg overdreven, maar ok), maar sluit het een het ander uit dan?

En over dat vrouwenhaat: voor flink veel meiden/dames is zo'n hoofddoek geen keuze, maar een verplichting. Doet ze hem niet om dan heeft ze een groot probleem.
 

JMD

Well-known member

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik maak me meer zorgen om de bloedserieuze na?viteit van de Jamels in Nederland, dan om de hoofddoeken en ander moslimgerelateerde kleding.

0ocb8uw.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Noem eens 1 land waar de Islam regeert waar iedereen in vrede en zonder angst kan leven zoals in Nederland.

We geven op allerlei gebieden steeds weer toe aan de Islam en waar heeft de Islam wat toe aan ' ons ' ?

Wethouders burgemeesters gaan in gesprek met imans om groepen rustig te krijgen of iets van hun zin.

We geven keer op keer toe aan de Islam en we krijgen er helemaal niets positiefs voor terug.

Ik zit nu op de telefoon maar er is een zeer interessant verhaal over Indonesi? hoe dat in 10 jaar tijd is veranderd.

Ex Moslims worden geterroriseerd en bedreigt.

Blijf je kop maar in het zand steken Jamel er komt een tijd dat je gewoon in je gezicht gespuugd gaat worden.

Ik wil ook helemaal geen Sharia, of op een andere manier de westerse normen en waarden in het geding laten komen. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mag opgroeien in een land waar we vrij zijn om te zijn wie we zijn. Waarin kerk en staat gescheiden is en we grondrechtelijk de vrijheid hebben om onze mening te vertellen.

Ik vind tegelijkertijd dat we de plicht hebben om mensen die niet in vrijheid leven de mogelijkheid moeten bieden mee te profiteren van onze welvaart en ons collectieve welzijn. Ik kan het mezelf nauwelijks voorstellen hoe het is om te leven in een oorlogsgebied, maar als ik zie in welke mate PTSS zijn sporen nalaat bij mensen die ik ontmoet in m'n werk, sterkt me dat alleen maar in mijn gedachte dat we die mensen niet aan hun lot over moeten laten.

Tuurlijk kunnen we niet de hele wereld redden, dat is totaal niet realistisch. En we moeten er al helemaal niet mee akkoord gaan dat mensen zich hier verenigen om de democratie en onze westerse normen en waarden in hun ziel te raken. Alleen is de wereld niet zo zwart-wit dat elke moslim met baard een gevaar vormt voor onze samenleving. Of elke moslimvrouw met hoofddoek thuis onderdrukt wordt door haar man.

Daarmee steek ik mijn kop niet in het zand. Ik heb er juist bewust voor gekozen om te werken met probleemgroepen in deze samenleving en dan met name in Rotterdam. Niet dat ik alle problemen kan oplossen, tuurlijk niet. Maar ik ben er door dagelijkse praktijkervaringen wel achter dat de wereld niet zo zwart-wit is als het lijkt. En dat danwel roepen dat de grenzen dicht moeten, danwel iedereen binnenlaten, wegkijken en doen alsof er geen problemen zijn allebei niet de oplossing is.

Ik ben het wat dat betreft volledig eens met Pim Fortuyn, die een groot voorstander was van de focus bijna volledig op integratie. Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk dat er nog steeds gezinnen zijn waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan de man, waarin homoseksualiteit en psychische problemen een taboe zijn en het gros van het gezin niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt. Maar de oplossing daarvoor ligt niet in het verbod op niqabs en burka's, maar in een falend integratiebeleid.
 
Bovenaan