Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member
Lijkt me niet, geen enkele partij zal het eens zijn met de manier waarop dit gaat.
Veel partijen beginnen dan over de problemen die deze groep krakers (uitgeprocedeerde asielzoekers) hebben. Echter komen ze nooit met een oplossing voor dat probleem, dus blijven ze kraken. Schijnbaar vinden alle politieke partijen dat voorlopig een acceptabele oplossing, want dit is al jaren aan de gang. Ze zijn wel bezig met het openen van opvanglocaties voor dit soort groepen, maar die locaties stuiten op veel verzet bij bewoners. Heel toevallig zijn de beoogde locaties ook niet de wijken waar de stemmers op de bedenkers van het plan wonen.

Maar goed als eigenaar van het pand dat nu weer gekraakt is heb je hier geen moer aan. Als ze er over 2 maanden een keer uit moeten, kraken ze een nieuw pand en zijn ze weer enkele weken onder de pannen.
 

Abubakari

Well-known member
Hoe kan het dan dat dit gebeurt? Dan is het toch een zaak van het college van (in dit geval) Amsterdam om duidelijk te maken dat men dit niet toestaat.



Nee, dit zijn vast landelijke regels, zes weken wachten, bureaucratie. Bedacht door ambtenaren, uitgevoerd door politici, of andersom. En dan krijg je dus dit soort gevallen.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik me niet aan de richtlijnen van mijn werkgever houd, wordt ik daar ook op aangesproken.

Maar dan volg je de wet weer niet. Ik vermoed zelfs dat Arriva nog gedeeltelijk eigendom van de staat is, dan zit je helemaal in een rare situatie.
 

JMD

Well-known member
Nee, dit zijn vast landelijke regels, zes weken wachten, bureaucratie. Bedacht door ambtenaren, uitgevoerd door politici, of andersom. En dan krijg je dus dit soort gevallen.

Maar kraken mag toch alleen als het pand een bepaalde tijd leeg staat? Daar was in dit geval geen sprake van.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Sowieso vind ik dat kraakregels niet zouden moeten gelden voor asielzoekers die in de zoveelste procedure zitten of uitgeprocedeerd zijn. Ze mogen wat mij betreft dan ook niet 'gebruik maken' van die wetten of profiteren van zo'n termijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar kraken mag toch alleen als het pand een bepaalde tijd leeg staat? Daar was in dit geval geen sprake van.

Hij had het op laten knappen en zou na zijn vakantie zijn intrek nemen. Hoe lang dat geduurd heeft, weet ik niet. Hoe lang het leeg mag staan voordat het gekraakt mag worden ook niet trouwens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso vind ik dat kraakregels niet zouden moeten gelden voor asielzoekers die in de zoveelste procedure zitten of uitgeprocedeerd zijn. Ze mogen wat mij betreft dan ook niet 'gebruik maken' van die wetten of profiteren van zo'n termijn.

Het zijn inderdaad geen burgers met woningnood. Zij komen in aanmerking voor de opvanglocaties voor illegalen waarvoor ik belasting betaal. Alleen dan moeten ze zich conformeren aan regels.
 

Maasveld

Well-known member
Maar dan volg je de wet weer niet. Ik vermoed zelfs dat Arriva nog gedeeltelijk eigendom van de staat is, dan zit je helemaal in een rare situatie.
Er zijn genoeg dingen die wettelijk gezien zijn toegestaan, maar bedrijfsmatig niet binnen de richtlijnen passen.
 

JMD

Well-known member
Er zijn genoeg dingen die wettelijk gezien zijn toegestaan, maar bedrijfsmatig niet binnen de richtlijnen passen.

Het punt is alleen hier dat het net andersom is: een niqaab/burka is wettelijk niet toegestaan, dan zou het vreemd zijn als een bedrijf het wel toestaat.
 

JMD

Well-known member
Wat staat er in de wet over doorrijden als een niqab/boerka draagster het vervoermiddel niet wil verlaten?

Er staat in de wet dat een niqaab/burka in de openbare ruimte niet is toegestaan. Het OV valt daaronder. Ze begin dus een overtreding. Wat mij betreft had die chauffeur mogen doorrijden hoor, maar ze maakt een wetsovertreding.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat daarbij ook niet helpt is dat het OV een vervoersplicht heeft. Zolang de beste vrouw aangeeft mee te willen rijden tegen betaling zijn ze verplicht haar mee te nemen. Dus ja, welke regel ga je volgen?
 

JMD

Well-known member
Wat daarbij ook niet helpt is dat het OV een vervoersplicht heeft. Zolang de beste vrouw aangeeft mee te willen rijden tegen betaling zijn ze verplicht haar mee te nemen. Dus ja, welke regel ga je volgen?

Ja, dat wordt lastig idd.

Aan de andere kant, er is idd vervoersplicht, maar met bv een patatje kom je de bus ook niet in, al betaal je nog zoveel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Ik begrijp dat zoals zoveel burqa/nikab dragers het ook weer een bekeerling betreft. Die keek er schijnbaar van op dat een politie agent met een Marokkaanse achtergrond ook gewoon de wet jegens haar handhaaft.
 

Maasveld

Well-known member
Er staat in de wet dat een niqaab/burka in de openbare ruimte niet is toegestaan. Het OV valt daaronder. Ze begin dus een overtreding. Wat mij betreft had die chauffeur mogen doorrijden hoor, maar ze maakt een wetsovertreding.
Dat ze een overtreding beging is iedereen het wel over eens. Het punt was dat de chauffeur, tegen de richtlijnen van zijn werkgever in, stil bleef staan. SanMark. vond dat belachelijk, ik niet.

Overigens is dezelfde vrouw wederom in vol ornaat bij dezelfde buschauffeur ingestapt gisteren. Deze keer werd het door de chauffeur gemeld bij de verkeersleiding. Het blijkt verder dat de vervoersbedrijven onderling hebben afgesproken het verbod niet te handhaven. De betreffende vrouw heeft dan ook een verklaring van Arriva dat ze gewoon mag reizen. Hoe belachelijk de nieuwe wet ook is, is dat natuurlijk wel een beetje raar.
 
Bovenaan