Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Tsja, het is niet zo raar. Als je als publiek figuur een soort symbool bent voor links, dan weet je dat rechtse media daarover zullen schrijven. En we weten van De Telegraaf dat als ze hun pijlen richten op bepaalde mensen, dat ze daar van alles bijhalen (zie Ten Hag). Kun je terecht van alles van vinden, maar zo werkt het helaas wel.

Klopt.
Maar dat geldt als je 'links' en 'rechts' in jouw post omdraait overigens ook. Elke scheet die door een FVD-er of PVV-er wordt gelaten die net even verkeerd is wordt met liefde uitgemeten door Volkskrant, NRC e.d., net zoals elke mislukte scheet van een GL/SP-er door de Telegraaf groot wordt uitgemeten.

Ik vind het vooral onzin dat dit alles in de openbaarheid komt. Het was wat anders geweest als Halsema de 'rechtsgang' enz had belemmerd en dat is niet het geval. Gewoon een priv?zaak dus.
Maar het is natuurlijk wel zo dat je je als kind van een BNer in het algemeen en als politicus in het bijzonder je goed moet realiseren dat je vader of moeder wordt aangesproken op jouw daden, en dat dat dus problemen kan geven. Je zit als 'kind van' nou eenmaal in een glazen stolp.
 

Abubakari

Well-known member
Welke scheet die het kind van een pvv'er liet is dan dik aangezet breed uitgemeten door de door jouw genoemde media?

De Telegraaf heeft gewoon een vrij kwalijke reputatie als sensatiekrant, kun je het wel weer om gaan draaien omdat jij toevallig meer met rechts hebt, maar dat slaat in dezen nergens op.
 

JMD

Well-known member
Welke scheet die het kind van een pvv'er liet is dan dik aangezet breed uitgemeten door de door jouw genoemde media?

De Telegraaf heeft gewoon een vrij kwalijke reputatie als sensatiekrant, kun je het wel weer om gaan draaien omdat jij toevallig meer met rechts hebt, maar dat slaat in dezen nergens op.

Waar heb ik het over een kind van een PVV-er?? Ik heb het over het algemeen.
Dat jij dat niet wilt zien omdat je meer met links hebt is wat anders. Van de week zat je er t.o.v. Pascallovic overigens ook al naast.

Verder heb ik overigens bij de vorige keer TK-verkiezingen CU gestemd, dat is helemaal niet rechts. Sterker nog: meer links dan rechts. Ik ben een echte 'middenman', in sommige dingen meer rechts, maar in sommige dingen ook meer links.
 

Abubakari

Well-known member
Waar heb ik het over een kind van een PVV-er?? Ik heb het over het algemeen.
Dat jij dat niet wilt zien omdat je meer met links hebt is wat anders. Van de week zat je er t.o.v. Pascallovic overigens ook al naast.

Verder heb ik overigens bij de vorige keer TK-verkiezingen CU gestemd, dat is helemaal niet rechts. Sterker nog: meer links dan rechts. Ik ben een echte 'middenman', in sommige dingen meer rechts, maar in sommige dingen ook meer links.

Het gaat in het geval Halsema toch niet om een links persoon maar om het kind van een links persoon? Jij beweert dat de linkse media hetzelfde zouden reageren als dit iemand van de rechterkant betrof. Ik zeg dus dat dat niet zo is, ergo dat de door jouw genoemde media niet op deze Telegraaf manier uitpakken.

En wat Pascallo betreft was mijn boodschap dat zijn mening over Amnesty een nieuwe dimensie gaf aan het begrip onnozele opmerking en die boodschap blijft staan, ook als de aanleiding een andere was dan ik gedacht had.

Misschien in het vervolg eerst even goed lezen voor je reageert, ouwe rechtse rukker.
 

Pascallovic

Well-known member
En wat Pascallo betreft was mijn boodschap dat zijn mening over Amnesty een nieuwe dimensie gaf aan het begrip onnozele opmerking en die boodschap blijft staan, ook als de aanleiding een andere was dan ik gedacht had.
Het verdedigen van Amnesty die een boerkaverbod vergelijkt met protesten in Iran dat is pas onnozel.

Amnesty een organisatie die anderen aanspreekt over mensenrechten maar waar vervolgens op de werkvloer zelf sprake is 'van een cultuur van geheimhouding, wantrouwen, discriminatie, pesten en machtsmisbruik.'

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/0...riminatie-pesterij-en-machtsmisbruik-a3653268

Die organisatie gaat dus even anderen de les lezen over onderdrukking. Misschien hadden ze een negatief werkadvies moeten opstellen, dat je vooral niet bij Amnesty moet gaan werken. Maar nee, laten we vooral een negatief reisadvies voor de VS afgeven omdat 2 randdebielen rascistische moorden plegen. Als ze zo consequent waren hadden ze dat ook voor Nieuw Zeeland gedaan. Of toen er in een korte periode meerdere Islamitische aanslagen in Belgie en Frankrijk werden gepleegd, waar was het negatieve reisadvies van Amnesty toen?
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Het verdedigen van Amnesty die een boerkaverbod vergelijkt met protesten in Iran dat is pas onnozel.

Amnesty een organisatie die anderen aanspreekt over mensenrechten maar waar vervolgens op de werkvloer zelf sprake is 'van een cultuur van geheimhouding, wantrouwen, discriminatie, pesten en machtsmisbruik.'

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/0...riminatie-pesterij-en-machtsmisbruik-a3653268

Die organisatie gaat dus even anderen de les lezen over onderdrukking. Misschien hadden ze een negatief werkadvies moeten opstellen, dat je vooral niet bij Amnesty moet gaan werken. Maar nee, laten we vooral een negatief reisadvies voor de VS afgeven omdat 2 randdebielen rascistische moorden plegen. Als ze zo consequent waren hadden ze dat ook voor Nieuw Zeeland gedaan. Of toen er in een korte periode meerdere Islamitische aanslagen in Belgie en Frankrijk werden gepleegd, waar was het negatieve reisadvies van Amnesty toen?
Bah, wat een smerig bericht van de rechtse sensatiekrant NRC.
 

JMD

Well-known member
Weet je het zeker?
Jep.
Anders zou ik toch niet CU stemmen?

Ik weet dat jij mij het liefst in de PVV/FVD-hoek duwt, maar dat stem ik niet, en de laatste keer dat ik VVD gestemd heb is echt al minstens 2 kabinetten geleden.
 

Abubakari

Well-known member
Jezus JMD, moet ik het je echt 3x uitleggen?

@ Pascallo, dat er binnen amnesty wel eens wat mis gaat doet toch niet gelijk afbreuk aan al het goede wat ze doen of gedaan hebben? Is wat ik bedoel. Zo zwart wit als jij zo'n organisatie dan even heel makkelijk bij het grof vuil zet, sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.
 

Bonehead

Well-known member
Jep.
Anders zou ik toch niet CU stemmen?

Ik weet dat jij mij het liefst in de PVV/FVD-hoek duwt, maar dat stem ik niet, en de laatste keer dat ik VVD gestemd heb is echt al minstens 2 kabinetten geleden.

Nee, dat doe je toch echt helemaal zelf door telkens de vergelijking te maken en alles wat links naast het spectrum van je zit te benoemen. En dit is maar 1 voorbeeld.

Volkskrant als linkse media bestempelen. Daar is Bolkestein het toch niet mee eens.

Maar een PVV'er? Nee, nou nee.

Wat ik zo grappig vind van de PVV is dat ze altijd inhakken op links terwijl sommige standpunten van hun (extreem) links zijn. Ik heb dan ook het idee dat ze vaak links en progressief door elkaar halen. De vraag is of je dat hun kunt kwalijk nemen.
 

zwammy

Well-known member
Het is de schuld van de lekkende agenten of ambtenaren dat dit in de krant komt.

Maar de Telegraaf brengt dit echt heel smerig en vol sensatie, zoals gewoonlijk.

Begrijp niet dat mensen die constante verdraaiing van de waarheid door die krant blijven lezen.

Is het niet de schuld van de zoon van Halsema die iets doet wat we crimineel noemen en de schuld van Halsema die haar zoon blijkbaar niet goed opvoed of niet goed heeft geleerd hoe je moet vluchten. Maar ik las dat ze een goed gesprek met haar zoon heeft dus die jongen is al zwaar zat gestraft.
 

Maasveld

Well-known member
Het is de schuld van de lekkende agenten of ambtenaren dat dit in de krant komt.

Maar de Telegraaf brengt dit echt heel smerig en vol sensatie, zoals gewoonlijk.

Begrijp niet dat mensen die constante verdraaiing van de waarheid door die krant blijven lezen.
Maar, wat is er nu dan eigenlijk precies gebeurd?
 

Abubakari

Well-known member
Dit staat in het Parool

5d568f05d03bf-IMG_20190816_130911.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
De ondernemer was zelf geen ooggetuige, maar doet verslag van wat hij had gehoord en geeft daar een draai aan. Zo sensationeel als De Telegraaf het heeft gebracht is het niet, maar de conclusie dat er nagenoeg niks aan de hand is lijkt mij ook voorbarig. Het bezitten van een nepwapen is sowieso verboden. Het is allemaal nog in behandeling en we lezen vast het vervolg nog wel.
 

Abubakari

Well-known member
In de andere artikelen in het Parool staat ook dat dit alles is wat er is gebeurd. Jammer voor alle Telegraaf fans en GL haters, maar dit lijkt toch echt alles wat er gebeurd is. Zoiets presenteren als gewapende inbraak is natuurlijk gewoon lachwekkend. Maar goed, dat is de huisstijl van de Telegraaf.
 

Atreides

Well-known member
Je kunt niet inbreken in een open constructie.

Wat mij betreft heeft de Televaag de ethiek van een eierdopje door een minderjarige jongen om twee kleine vergrijpen zo aan te pakken. Ik wens de betrokken redacteuren een extra pijnlijke duosprong toe.
 

zwammy

Well-known member
Hopelijk werkten de cameras wel tijdens de slooptocht. Niet net als toen dat ze net buiten werking waren toen ze die joden op de dam omver reden na een suikerdebacle.
 
Bovenaan