Binnenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Er is natuurlijk wel een verschil of het in een openbaar gebied is waarin je in een auto zit met 100 andere automobilisten of dat het om een priv?gebied gaat, je eigen huis dat bezet wordt. Of vind je dit oprecht 1 op 1 te vergelijken?
 

U.G.

Well-known member
Nee, dat laatste geloof ik idd ook niet.

Maar dat het OM een politieke agenda heeft lijkt langzamerhand wel duidelijk te worden, er is duidelijk een bepaalde lijn te zien.

Het is duidelijk dat de moslims vervolgd zouden moeten worden, staat buiten kijf, je zou de jurisprudentie kunnen nagaan bij rellen van dit allooi. Demonstranten vs anti-beweging rellen sur place is conventioneel geklier met afblazen als gevolg dat helaas vaker voorkomt.

Vanuit de uitvoerende macht vind ik het echter echt niet zo moeilijk te begrijpen dat puur qua treiteren van het gezag, hoe je het ook wendt of keert, dat van Friesland gewoon een stap verder is gegaan.

Enkel vanuit het gezag bekeken, want dat komt overal in grote lijnen op hetzelfde neer ; jij bent toch onderwijzer als ik het goed heb begrepen ?

Stel , twee pestkopjes gaan in de klas met elkaar op de vuist waarvan de ??n die net iets sterker en geniepiger is, zich heeft laten provoceren. Ze moeten zich allebei melden bij de directie. In de klas ernaast gaat pestkopje x pontificaal wijdbeens bij deuropening staan ( van de school, niet eens van de klas...andere leerlingen moeten ook maar gewoon wachten en ouders zien het allemaal gebeuren ), y mag niet binnenkomen en de schoolmeesters staan machteloos en moeten toegeven. x gaat vervolgens ook nog triomfantelijk al z'n maatjes appen om te verkondigen wat ie net geflikt heeft.

Leg de politiek ajb even naast je, eerlijk, jij bent gezaghebbende binnen de school, bij wie van de 4 ga jij nu vooral een statement moeten maken denk je ?
 

zwammy

Well-known member
Leon de Winter heeft hier wel een punt. Ik ben ook wel benieuwd waarom het OM die idioten die de Pegida demonstranten aanvielen niet vervolgd worden. Ik geloof er echter niet zo in dat de reden is dat deze gasten moslims waren, zoals mensen in de comments suggereren.

Nee uiteraard niet omdat ze moslims zijn. Wel omdat ze tegen een bepaalde zaak zijn. Zet mij maar een aluminium hoedje op maar wat er met Volkert gebeurt is ook gewokn waanzin. Daar zit meer achter.
 

Maasveld

Well-known member
Er is natuurlijk wel een verschil of het in een openbaar gebied is waarin je in een auto zit met 100 andere automobilisten of dat het om een priv?gebied gaat, je eigen huis dat bezet wordt. Of vind je dit oprecht 1 op 1 te vergelijken?
De beste man woont er niet. Daarbij heeft JMD het over geweld (m.i. is er in beide gevallen overigens geen geweld gebruikt).
 

JMD

Well-known member
Stel , twee pestkopjes gaan in de klas met elkaar op de vuist waarvan de ??n die net iets sterker en geniepiger is, zich heeft laten provoceren. Ze moeten zich allebei melden bij de directie. In de klas ernaast gaat pestkopje x pontificaal wijdbeens bij deuropening staan ( van de school, niet eens van de klas...andere leerlingen moeten ook maar gewoon wachten en ouders zien het allemaal gebeuren ), y mag niet binnenkomen en de schoolmeesters staan machteloos en moeten toegeven. x gaat vervolgens ook nog triomfantelijk al z'n maatjes appen om te verkondigen wat ie net geflikt heeft.

Leg de politiek ajb even naast je, eerlijk, jij bent gezaghebbende binnen de school, bij wie van de 4 ga jij nu vooral een statement moeten maken denk je ?
In dit geval is dat duidelijk ja. En is het pestkop x.

Maar het is natuurlijk onzin om te stellen dat de ene groep iets 'meer' doet dan de andere groep. Of je nu met 100 man een snelweg of een boerderij blokkeert is precies hetzelfde. Sterker nog, het is ook wat Eef zegt: of je in iemands huis/bezit binnenvalt of op openbaar terrein is natuurlijk 2 totaal verschillende dingen. Want bij het eerste kan je nog tevens spreken van huisvredebreuk. Of iemand daar nou woont of niet, het is priv?-eigendom, en daar heb je van af te blijven. Ik snap werkelijk niet dat weldenkende mensen dat laatste zo goedpraten. Maar o wee als het de auto van de demonstranten is, daar moet men wel van af blijven... Over meten met 2 maten gesproken.
 

Maasveld

Well-known member
In dit geval is dat duidelijk ja. En is het pestkop x.

Maar het is natuurlijk onzin om te stellen dat de ene groep iets 'meer' doet dan de andere groep. Of je nu met 100 man een snelweg of een boerderij blokkeert is precies hetzelfde. Sterker nog, het is ook wat Eef zegt: of je in iemands huis/bezit binnenvalt of op openbaar terrein is natuurlijk 2 totaal verschillende dingen. Want bij het eerste kan je nog tevens spreken van huisvredebreuk. Of iemand daar nou woont of niet, het is priv?-eigendom, en daar heb je van af te blijven. Ik snap werkelijk niet dat weldenkende mensen dat laatste zo goedpraten. Maar o wee als het de auto van de demonstranten is, daar moet men wel van af blijven... Over meten met 2 maten gesproken.

Zulke mensen kun je moeilijk weldenkend noemen.
 

Batigoal

Well-known member
In dit geval is dat duidelijk ja. En is het pestkop x.

Maar het is natuurlijk onzin om te stellen dat de ene groep iets 'meer' doet dan de andere groep. Of je nu met 100 man een snelweg of een boerderij blokkeert is precies hetzelfde. Sterker nog, het is ook wat Eef zegt: of je in iemands huis/bezit binnenvalt of op openbaar terrein is natuurlijk 2 totaal verschillende dingen. Want bij het eerste kan je nog tevens spreken van huisvredebreuk. Of iemand daar nou woont of niet, het is priv?-eigendom, en daar heb je van af te blijven. Ik snap werkelijk niet dat weldenkende mensen dat laatste zo goedpraten.

Er was geen sprake van huisvredebreuk. De activisten worden vervolgd vanwege het illegaal op een bedrijventerrein komen, niet voor huisvredebreuk.

Wat mij betreft hadden de actievoerders het anders moeten aanpakken, bijvoorbeeld eerst de media inschakelen en dan pas eventuele bezetting in plaats van andersom.

Maar o wee als het de auto van de demonstranten is, daar moet men wel van af blijven... Over meten met 2 maten gesproken.

Jij hebt het de hele tijd over geweld, vooralsnog blijkt dat de enigen die geweld hebben gebruikt de omstanders waren en niet de demonstraten.

Overigens heb ik eens wat meer gelezen over boer Van Sleuwen. Geen frisse jongen. Uitbuiting van personeel, afpersing, het gebruik maken van verboden voedsel, stalbranden waarbij duizenden varkens om het leven kwamen, zieke dieren niet laten behandelen, bedrijf naar een faillissement geleid waar andere boeren financieel gelieerd aan waren, om nog niet te spreken over kennelijk tal van waarschuwingen omdat zijn stallen niet voldoen aan de wetgeving. Is ook een beruchte, dictatoriale man volgens collega-boeren. Heeeeel toevallig dat de actievoerders bij hem binnendrongen.
 

JMD

Well-known member
Overigens heb ik eens wat meer gelezen over boer Van Sleuwen. Geen frisse jongen. Uitbuiting van personeel, afpersing, het gebruik maken van verboden voedsel, stalbranden waarbij duizenden varkens om het leven kwamen, zieke dieren niet laten behandelen, bedrijf naar een faillissement geleid waar andere boeren financieel gelieerd aan waren, om nog niet te spreken over kennelijk tal van waarschuwingen omdat zijn stallen niet voldoen aan de wetgeving. Is ook een beruchte, dictatoriale man volgens collega-boeren.
Helemaal mee eens dat die boer geen frisse jongen is. Maar dien een klacht tegen hem in bij de politie, stap naar de rechtbank, praat met stichting Wakker Dier (die overigens het binnendringen van de stallen ook niet goed vonden), mail naar de PvdD. Allemaal goed, en dan ben ik het er helemaal mee eens. Maar iemand bedrijf/stal binnendringen met 100 man doe je niet. En binnendringen betekent volgens Van Dale: "zich met geweld toegang verschaffen tot: (in) een huis binnendringen". Dus is er wel degelijk sprake van geweld, of denk jij dat die boer de staldeur open hield voor de bezetters zo van: 'kom maar binnen jongens'.


Je blijft overigens maar om de hete brij heendraaien: waarom praat je dit soort dingen goed? Ik kan er niet bij dat een weldenkend mens het goed praat dat zulke dingen gebeuren. Want als je dit goed praat, waar ligt dan de grens? Mogen 100 PVVers dan binnenkort een salafistische moskee binnendringen om aan te tonen dat daar haat gepredikt wordt?? Of is dat dan niet toegestaan?

Ik ben tegen elke vorm van geweld, en bij mij maakt dat niet uit door wie dat gebeurt. Jij denkt er blijkbaar anders over, of probeert krampachtig dingen recht te praten die krom zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Helemaal mee eens dat die boer geen frisse jongen is. Maar dien een klacht tegen hem in bij de politie, stap naar de rechtbank, praat met stichting Wakker Dier (die overigens het binnendringen van de stallen ook niet goed vonden), mail naar de PvdD. Allemaal goed, en dan ben ik het er helemaal mee eens. Maar iemand bedrijf/stal binnendringen met 100 man doe je niet. En binnendringen betekent volgens Van Dale: "zich met geweld toegang verschaffen tot: (in) een huis binnendringen". Dus is er wel degelijk sprake van geweld, of denk jij dat die boer de staldeur open hield voor de bezetters zo van: 'kom maar binnen jongens'.


Je blijft overigens maar om de hete brij heendraaien: waarom praat je dit soort dingen goed? Ik kan er niet bij dat een weldenkend mens het goed praat dat zulke dingen gebeuren. Want als je dit goed praat, waar ligt dan de grens? Mogen 100 PVVers dan binnenkort een salafistische moskee binnendringen om aan te tonen dat daar haat gepredikt wordt?? Of is dat dan niet toegestaan?

Ik ben tegen elke vorm van geweld, en bij mij maakt dat niet uit door wie dat gebeurt. Jij denkt er blijkbaar anders over, of probeert krampachtig dingen recht te praten die krom zijn.

Nou, dan zijn we het er concluderend over eens dat we allebei tegen geweld zijn. Een geweldloze bezetting van een bedrijf van een ploert van een varkensboer die zijn mensen uitbuit kan ik wel waarderen. Jij ziet dat anders; prima.

En nu stop ik er mee, want ik heb hier alweer veel te veel posts en tijd aan besteed. :D
 

SanMark.

Well-known member
Nou, dan zijn we het er concluderend over eens dat we allebei tegen geweld zijn. Een geweldloze bezetting van een bedrijf van een ploert van een varkensboer die zijn mensen uitbuit kan ik wel waarderen. Jij ziet dat anders; prima.

En nu stop ik er mee, want ik heb hier alweer veel te veel posts en tijd aan besteed. :D

Gewoon met een schot hagel dat tering tuig van je erf afjagen.
 
Bovenaan