Nee, dat laatste geloof ik idd ook niet.
Maar dat het OM een politieke agenda heeft lijkt langzamerhand wel duidelijk te worden, er is duidelijk een bepaalde lijn te zien.
Het is duidelijk dat de moslims vervolgd zouden moeten worden, staat buiten kijf, je zou de jurisprudentie kunnen nagaan bij rellen van dit allooi. Demonstranten vs anti-beweging rellen
sur place is conventioneel geklier met afblazen als gevolg dat helaas vaker voorkomt.
Vanuit de uitvoerende macht vind ik het echter echt niet zo moeilijk te begrijpen dat puur qua treiteren van het gezag, hoe je het ook wendt of keert, dat van Friesland gewoon een stap verder is gegaan.
Enkel vanuit het gezag bekeken, want dat komt overal in grote lijnen op hetzelfde neer ; jij bent toch onderwijzer als ik het goed heb begrepen ?
Stel , twee pestkopjes gaan in de klas met elkaar op de vuist waarvan de ??n die net iets sterker en geniepiger is, zich heeft laten provoceren. Ze moeten zich allebei melden bij de directie. In de klas ernaast gaat pestkopje x pontificaal wijdbeens bij deuropening staan ( van de school, niet eens van de klas...andere leerlingen moeten ook maar gewoon wachten en ouders zien het allemaal gebeuren ), y mag niet binnenkomen en de schoolmeesters staan machteloos en moeten toegeven. x gaat vervolgens ook nog triomfantelijk al z'n maatjes appen om te verkondigen wat ie net geflikt heeft.
Leg de politiek ajb even naast je, eerlijk, jij bent
gezaghebbende binnen de school, bij wie van de 4 ga jij nu vooral een statement moeten maken denk je ?