Daarom ging het ook niet over het optreden van de politie maar het optreden van het om
Nee, hoe ze de strafeisen gevolg gaan geven.
Niemand vind het trouwens bijzonder dat deze demonstratie die niet afgemaakt kan worden anders word aangepakt door het OM als de demonstratie in Friesland die niet afgemaakt kon hebben?
Misschien dat gevegt daar nog een mening over heeft.
Die blijft nu heel stil.
Kan gebeuren, zal het even opnieuw plaatsen, misschien heb je een mening.
Hierom:Waarom haal je in godsnaam het fascisme erbij?
Dat zijn fascistische kenmerken namelijk. Als je het ergens niet mee eens bent, geweld toestaan. Was je het ook eens geweest als die bewuste boer die bezetters het erf af had geschoten? Of dan weer niet omdat je het daar niet mee eens bent?Heb ik in dit geval geen problemen mee, omdat meneer boer kennelijk schandalige bedrijfsvoering heeft.
Hierom:
Dat zijn fascistische kenmerken namelijk. Als je het ergens niet mee eens bent, geweld toestaan. .
De snelwegblokkade is niet echt te vergelijken met deze demonstratie.
Toch heeft het OM in eerste instantie gelijk gehandeld zoals ik eerder heb gezegd.
Het door private personen onaangekondigd blokkeren van een snelweg is levensgevaarlijk. ik kan mij voorstellen dat je dan vervolgt wordt. Net zo dat ik mij kan voorstellen dat het met geweld tegengaan van een andere demonstratie je vervolgt wordt.
Hierom:
Dat zijn fascistische kenmerken namelijk. Als je het ergens niet mee eens bent, geweld toestaan. Was je het ook eens geweest als die bewuste boer die bezetters het erf af had geschoten? Of dan weer niet omdat je het daar niet mee eens bent?
En dat is wat ik al eerder zei: die redenatie doorvoerend zou bv jouw buurman geweld tegen jou mogen gebruiken als hij het niet met iets van jou eens is. Gelukkig is dat in Nederland niet zo.
Ik weet niet wat ik erger vind. De hopeloze na?viteit bij jou of dat je geweld in bepaalde gevallen (alleen als het voor een 'goede' zaak is natuurlijk) toestaat.
En daar wringt de schoen uiteraard, want het om gaat de 2e niet vervolgen. Net als toen in Utrecht, net als elke demonstatie van de afa en net als wanneer het zondag weer uit de hand loopt in Eindhoven. Dat vind ik krom. Maar misschien ben ik er niet in thuis en is een snelweg blokkeren celstraf en dna afstaan en met geweld iets stoppen en agenten verwonden ach het kan gebeuren en het was ook echt provorcerend gezever.
Hebben die geweld gebruikt dan?De blokkeerfriezen zijn dus ook fascisten?
Er is geen geweld gebruikt. Er is ingebroken (al stond de schuur gewoon open, maar nog fout natuurlijk) en men heeft de bedrijfsvoering die niet aan wetgeving voldoet stilgelegd. Dat is inderdaad tegen de wet en daarvoor zullen de actievoerders ook gestraft worden. Net als de boer via de NVWA gestraft zal worden. De boer die overigens zelf van zijn erf af is gelopen om omstanders en de media te informeren, dus van dwang of gijzeling was ook geen sprake. De enigen die geweld hebben gebruikt zijn de omstanders die de auto's van de actievoerders hebben vernield en de actievoerders hebben belaagd. Heb je daar je afkeuring over uitgesproken?
Leon de Winter heeft hier wel een punt. Ik ben ook wel benieuwd waarom het OM die idioten die de Pegida demonstranten aanvielen niet vervolgd worden. Ik geloof er echter niet zo in dat de reden is dat deze gasten moslims waren, zoals mensen in de comments suggereren.
Hebben die geweld gebruikt dan?
Als het bezetten van een boerderij geweld is, is het bezetten van een snelweg dat ook.Wat dan?