Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Kan gebeuren, zal het even opnieuw plaatsen, misschien heb je een mening.

De snelwegblokkade is niet echt te vergelijken met deze demonstratie.
Toch heeft het OM in eerste instantie gelijk gehandeld zoals ik eerder heb gezegd.

Het door private personen onaangekondigd blokkeren van een snelweg is levensgevaarlijk. ik kan mij voorstellen dat je dan vervolgt wordt. Net zo dat ik mij kan voorstellen dat het met geweld tegengaan van een andere demonstratie je vervolgt wordt.
 

JMD

Well-known member
Waarom haal je in godsnaam het fascisme erbij?
Hierom:
Heb ik in dit geval geen problemen mee, omdat meneer boer kennelijk schandalige bedrijfsvoering heeft.
Dat zijn fascistische kenmerken namelijk. Als je het ergens niet mee eens bent, geweld toestaan. Was je het ook eens geweest als die bewuste boer die bezetters het erf af had geschoten? Of dan weer niet omdat je het daar niet mee eens bent?
En dat is wat ik al eerder zei: die redenatie doorvoerend zou bv jouw buurman geweld tegen jou mogen gebruiken als hij het niet met iets van jou eens is. Gelukkig is dat in Nederland niet zo.

Ik weet niet wat ik erger vind. De hopeloze na?viteit bij jou of dat je geweld in bepaalde gevallen (alleen als het voor een 'goede' zaak is natuurlijk) toestaat.
 

zwammy

Well-known member
De snelwegblokkade is niet echt te vergelijken met deze demonstratie.
Toch heeft het OM in eerste instantie gelijk gehandeld zoals ik eerder heb gezegd.

Het door private personen onaangekondigd blokkeren van een snelweg is levensgevaarlijk. ik kan mij voorstellen dat je dan vervolgt wordt. Net zo dat ik mij kan voorstellen dat het met geweld tegengaan van een andere demonstratie je vervolgt wordt.

En daar wringt de schoen uiteraard, want het om gaat de 2e niet vervolgen. Net als toen in Utrecht, net als elke demonstatie van de afa en net als wanneer het zondag weer uit de hand loopt in Eindhoven. Dat vind ik krom. Maar misschien ben ik er niet in thuis en is een snelweg blokkeren celstraf en dna afstaan en met geweld iets stoppen en agenten verwonden ach het kan gebeuren en het was ook echt provorcerend gezever.
 

Batigoal

Well-known member
Hierom:

Dat zijn fascistische kenmerken namelijk. Als je het ergens niet mee eens bent, geweld toestaan. Was je het ook eens geweest als die bewuste boer die bezetters het erf af had geschoten? Of dan weer niet omdat je het daar niet mee eens bent?
En dat is wat ik al eerder zei: die redenatie doorvoerend zou bv jouw buurman geweld tegen jou mogen gebruiken als hij het niet met iets van jou eens is. Gelukkig is dat in Nederland niet zo.

Ik weet niet wat ik erger vind. De hopeloze na?viteit bij jou of dat je geweld in bepaalde gevallen (alleen als het voor een 'goede' zaak is natuurlijk) toestaat.

Er is geen geweld gebruikt. Er is ingebroken (al stond de schuur gewoon open, maar nog fout natuurlijk) en men heeft de bedrijfsvoering die niet aan wetgeving voldoet stilgelegd. Dat is inderdaad tegen de wet en daarvoor zullen de actievoerders ook gestraft worden. Net als de boer via de NVWA gestraft zal worden. De boer die overigens zelf van zijn erf af is gelopen om omstanders en de media te informeren, dus van dwang of gijzeling was ook geen sprake. De enigen die geweld hebben gebruikt zijn de omstanders die de auto's van de actievoerders hebben vernield en de actievoerders hebben belaagd. Heb je daar je afkeuring over uitgesproken?

En stop alsjeblieft met de vergelijkingen met fascisme of antifa, want dat slaat nergens op. Je ziet zelf toch hopelijk ook wel het verschil tussen deze activisten en organisaties die aanslagen plegen?
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
En daar wringt de schoen uiteraard, want het om gaat de 2e niet vervolgen. Net als toen in Utrecht, net als elke demonstatie van de afa en net als wanneer het zondag weer uit de hand loopt in Eindhoven. Dat vind ik krom. Maar misschien ben ik er niet in thuis en is een snelweg blokkeren celstraf en dna afstaan en met geweld iets stoppen en agenten verwonden ach het kan gebeuren en het was ook echt provorcerend gezever.

Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar er wordt dus niemand voor openbare geweldpleging vervolgd na die aanval op de Pegida demonstranten? Dat is inderdaad krom. Het ging bij de blokkeerfriezen namelijk vooral om het blokkeren van die snelweg, met als reden een groep mensen verhinderen te demonstreren terwijl dat een grondrecht is. En niet andersom. Openbare geweldpleging is een strafbaar feit, dus daar zou de politie en het OM tegen op moeten treden. Ongeacht dat ik de provocatie van Pegida nogal sneu vind.
 

JMD

Well-known member
De blokkeerfriezen zijn dus ook fascisten?
Hebben die geweld gebruikt dan?

Die hebben een demonstratie verhinderd. Daar mogen ze wat mij betreft idd gewoon op aangesproken worden. Het wringt (zoals zwammy terecht zegt) vooral in het feit dat mensen die betogingen van bv Pegida verhinderen daar niet op aangesproken worden. Bij die blokkeerfriezen werd alles uit de kast getrokken om ze maar te vervolgen, je zou het misschien wel een showproces kunnen noemen.
 

JMD

Well-known member
Er is geen geweld gebruikt. Er is ingebroken (al stond de schuur gewoon open, maar nog fout natuurlijk) en men heeft de bedrijfsvoering die niet aan wetgeving voldoet stilgelegd. Dat is inderdaad tegen de wet en daarvoor zullen de actievoerders ook gestraft worden. Net als de boer via de NVWA gestraft zal worden. De boer die overigens zelf van zijn erf af is gelopen om omstanders en de media te informeren, dus van dwang of gijzeling was ook geen sprake. De enigen die geweld hebben gebruikt zijn de omstanders die de auto's van de actievoerders hebben vernield en de actievoerders hebben belaagd. Heb je daar je afkeuring over uitgesproken?

Kijk, dat onderstreepte klinkt al heel anders dan je eerdere posts, waarin je dat geweld van hen gewoon goedkeurde.
Overigens blijf ik het nog steeds vreemd vinden dat iemand gewoon bij jou binnen kan lopen en je bedrijf stil legt. Daar zijn instanties (zoals in dit geval de NVWA) voor.

Het zal mij overigens niks verbazen als die betogers er gewoon weer zonder straf van af komen.

Ik veroordeel elke vorm van geweld, van welke kant dan ook. Van die activisten, maar dus ook van die boeren die auto's hebben vernield.
 

JMD

Well-known member
Leon de Winter heeft hier wel een punt. Ik ben ook wel benieuwd waarom het OM die idioten die de Pegida demonstranten aanvielen niet vervolgd worden. Ik geloof er echter niet zo in dat de reden is dat deze gasten moslims waren, zoals mensen in de comments suggereren.

Nee, dat laatste geloof ik idd ook niet.

Maar dat het OM een politieke agenda heeft lijkt langzamerhand wel duidelijk te worden, er is duidelijk een bepaalde lijn te zien.
 
Bovenaan