Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member
Is hier ook een snelweg geblokkeerd dan? Wat heeft het trouwens voor nut om te demonstreren tegen de Ramadan; recht voor de moskee en met het braden van varkenslappen? Dat is gewoon provoceren ipv demonstreren.
Een demonstratie is onmogelijk gemaakt. Dat schijnt inbreuk te zijn op het recht op demonstratie, hetgeen erg belangrijk is volgens sommigen. Je mag dus voor elk dom wissewasje of onbeduidend iets gaan demonstreren en dat mag ook kwetsend zijn. Demonstreren op een kinderfeest is onnozel en onder het mom van demonstratie varkenslappen voor een moskee braden slaat wat mij betreft ook nergens op. Echter zou het in beiden gevallen niet verhinderd mogen worden als men 1 rechte lijn trekt.
 

erka

Well-known member
Protesteren tegen zwarte Piet en racisme (wat je er ook van vindt) of varkensvlees braden voor een moskee, daar zit qua provocatie nog wel een verschil in. Het is nooit zo zwart-wit (om dat maar eens te gebruiken) als mensen denken.
 

zwammy

Well-known member
Is hier ook een snelweg geblokkeerd dan? Wat heeft het trouwens voor nut om te demonstreren tegen de Ramadan; recht voor de moskee en met het braden van varkenslappen? Dat is gewoon provoceren ipv demonstreren.

Mijn vraag in het NAC topic staat nog open trouwens.

Iedereen heeft het recht om te demonstreren, waarom zou je niet tegen het ene sprookjesfiguur mogen demonstreren (mohammed) en we voor de andere (zp). Ik heb verder geen oordeel, ik constateer alleen iets.

Een vraag in het NAC topic? Zal eens gaan kijken.
 

zwammy

Well-known member
En als we het dan verder ontleden zie ik niet het verschil in tussen het roepen dat zwarte piet niet bestaat tussen gelovige kinderen of het roepen dat allah niet bestaat tussen gelovige moslims. En de ene groep die op de provocatie reageerde werd helemaal afgefakkeld in het nieuws en de kamer sprak er schande van (psv supporters) en bij de andere is het weer eens oorverdovend stil en kan het OM nog niet zeggen of er straffen worden uitgedeeld. Maar ik hoor graag hoe de mensen die zo hard om de psv tokkies riepen hier een duidelijk antwoord op hebben want ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed.
 

zwammy

Well-known member
Protesteren tegen zwarte Piet en racisme (wat je er ook van vindt) of varkensvlees braden voor een moskee, daar zit qua provocatie nog wel een verschil in. Het is nooit zo zwart-wit (om dat maar eens te gebruiken) als mensen denken.

Ik vind het best een provocatie om bij een kinderfeest te roepen dat degene waar alle kinderen op staan te wachten niet bestaat.
 

JMD

Well-known member
En als we het dan verder ontleden zie ik niet het verschil in tussen het roepen dat zwarte piet niet bestaat tussen gelovige kinderen of het roepen dat allah niet bestaat tussen gelovige moslims. En de ene groep die op de provocatie reageerde werd helemaal afgefakkeld in het nieuws en de kamer sprak er schande van (psv supporters) en bij de andere is het weer eens oorverdovend stil en kan het OM nog niet zeggen of er straffen worden uitgedeeld. Maar ik hoor graag hoe de mensen die zo hard om de psv tokkies riepen hier een duidelijk antwoord op hebben want ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed.

Heel simpel zwammy: bij sommige mensen maakt het uit waarvoor er gedemonstreerd wordt en of dan de demonstranten veroordeeld worden of dat degene die de demonstratie proberen te voorkomen veroordeeld moeten worden...
Die praten het gegijzeld houden + bezetten van een boerderij goed, maar o wee als er voor een moskee varkenslappen gebakken worden... Terwijl het allebei gevallen zijn van 'niet alles op een rijtje' hebben. (
 

Pascallovic

Well-known member
Dat soort groepen krijgt helaas ook nog aandacht.
Ben benieuwd of ze ook aandacht zouden krijgen als ze niet weggejaagd zouden worden zoals in Eindhoven waarbij de ME ingezet moet worden. Volgens mij was dat namelijk het nieuws. Niet zo zeer de 'demonstratie' zelf.
 

Batigoal

Well-known member
Ben benieuwd of ze ook aandacht zouden krijgen als ze niet weggejaagd zouden worden zoals in Eindhoven waarbij de ME ingezet moet worden. Volgens mij was dat namelijk het nieuws. Niet zo zeer de 'demonstratie' zelf.

Volgens mij ook. Zo'n Pegida doet vaker demonstraties, maar daar hoor je niks over. Dit was een smakeloze actie, maar ook niet wereldschokkend.

Het bezetten van die boerderij was natuurlijk wel een fantastische actie. Eindeloos subsidietrekkende boeren waarvan vervolgens blijkt dat ze zich totaal niet aan de regels van het houden van dieren kun je niet vaak genoeg dwars zitten. Dierenmishandelaars, en zeker als daar je bedrijfsvoering op baseert, verdienen wat mij betreft alle tegenslag in de wereld.
 

zwammy

Well-known member
Zondag komen ze in ieder geval weer demonstreren. Mooi. Nu de moslims gewoon net doen of ze aangepast volk zijn en de dwazen van pegida zijn weer een tijd stil :duim:
 

Maasveld

Well-known member
Volgens mij ook. Zo'n Pegida doet vaker demonstraties, maar daar hoor je niks over. Dit was een smakeloze actie, maar ook niet wereldschokkend.

Het bezetten van die boerderij was natuurlijk wel een fantastische actie. Eindeloos subsidietrekkende boeren waarvan vervolgens blijkt dat ze zich totaal niet aan de regels van het houden van dieren kun je niet vaak genoeg dwars zitten. Dierenmishandelaars, en zeker als daar je bedrijfsvoering op baseert, verdienen wat mij betreft alle tegenslag in de wereld.
Was dat bij de getroffen boer ook zo?
 

JMD

Well-known member
Het bezetten van die boerderij was natuurlijk wel een fantastische actie. Eindeloos subsidietrekkende boeren waarvan vervolgens blijkt dat ze zich totaal niet aan de regels van het houden van dieren kun je niet vaak genoeg dwars zitten. Dierenmishandelaars, en zeker als daar je bedrijfsvoering op baseert, verdienen wat mij betreft alle tegenslag in de wereld.
:cab:
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij ook. Zo'n Pegida doet vaker demonstraties, maar daar hoor je niks over. Dit was een smakeloze actie, maar ook niet wereldschokkend.

Het bezetten van die boerderij was natuurlijk wel een fantastische actie. Eindeloos subsidietrekkende boeren waarvan vervolgens blijkt dat ze zich totaal niet aan de regels van het houden van dieren kun je niet vaak genoeg dwars zitten. Dierenmishandelaars, en zeker als daar je bedrijfsvoering op baseert, verdienen wat mij betreft alle tegenslag in de wereld.

Laat die mensen lekker gaan demonstreren in het oostblok met de mega stallen die in Nederland al 10 jaar verboden zijn. Kijken hoe lang ze dat volhouden.
 
Bovenaan